"Finnejä" alapäässä, mitä ihmettä?
Pari kuukautta sitten tunsin kipeähkön patin vasemmassa häpyhuulessa (sisäpuolella) kun kävin pissalla ja pyyhin. Säikähdin hirveästi ja vilkaisin alapäähän ja tosiaan siellä oli sellainen iso patti, siis ei nyt mikään sentin kokoinen mutta varmaan 3-4mm läpimitaltaan. Otin peilin käteen ja otin häpyhuulesta paremman otteen, ja kun puristin häpyhuulen sormien väliin tarkastellakseni lähemmin niin näppy jo purkautuikin ja sieltä tuli sellaista samanlaista vaaleaa mönjää kuin mitä finneissä nyt yleensä, mutta sitä tuli huomattavasti enemmän.
No nyt tänään aamuna tunsin vähän jotain kipua tuossa klitoriksen yläpuolella, ja ei muuta kuin kylppäriin ja peili käteen niin siinäkin oli samanlainen tällainen laakea finni. Nyt vähän hankalammassa paikassa mutta sain sen etu- ja keskisormen väliin ja sieltäkin alkoi tursuta mönjää, yök.
Nyt siis on ollut kaksi tällaista ällötystä ja olen alkanut miettimään että onko tämä nyt jatkuvaa, ja onko tämä normaalia, onko muilla? Mulla ei ole juuri koskaan ollut finnejä missään, eikä mitään muita alapäävaivoja ole ollut. Se finni rauhoittuu siitä heti kun puristaa mönjän pois.
Kommentit (11)
Monilla on siellä finnejä. Kannattaa suihkuttaa lämpimällä vedellä pitkään, usein puhkeavat itsestään, eikä tarvitse puristella. Jos puristat, muista desinfioida hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Karvatupentulehdus
Mietin myös että voisiko olla, koska mulla kasvaa muutamia karvoja myös häpyhuulten sisäpuolella. Mutta toisaalta kun sheivaan bikinirajaa niin sinne tulee joskus sellaisia pieniä näppyjä, mutta ne on siis ihan eri mittaluokkaa kuin nämä monsterit.
Vai voisiko olla niin että kun kyse on tuosta limakalvoalueesta, tai siis mikä se on, mutta kuitenkin sitä aluetta missä iho on ohuempaa ja se on siellä jalkovälissä ihan, niin se jotenkin hautoo ja nää tulehdukset pääsee kasvamaan kun on niille paremmat olot?
Tosi kummallista vaan kun näin monta vuosikymmentä saanut olla ilman tällaista, ja nyt parin kuukauden välein on tullut kaksi. -ap
Paiseitahan ne.
Mulla tulee kesäisin herkemmin, kun paikat hautuu. Ja ollaan ikätovereita. Itsekin puristelen, kun ovat kypsiä siihen. Mutta jälkihoitoon kannattaa varata aikaa, koska yksi tuollainen finni pääsi tulehtumaan ja arpeutumaan, nyt mennään avaamaan se kirurgisesti.
Vierailija kirjoitti:
Paiseitahan ne.
Mulla tulee kesäisin herkemmin, kun paikat hautuu. Ja ollaan ikätovereita. Itsekin puristelen, kun ovat kypsiä siihen. Mutta jälkihoitoon kannattaa varata aikaa, koska yksi tuollainen finni pääsi tulehtumaan ja arpeutumaan, nyt mennään avaamaan se kirurgisesti.
Okei, hyvä tietää. Nyt olen nää kaksi suihkutellut lämpimällä vedellä puhtaaksi. Mitään desinfiointiaineita ei varmaan tuolle alueelle parane pyyhkiä?
Pitääpä tänään pestä erityisen monta kertaa alapää jotta varmistuu että paikat on puhtaat ja ilman pöpöjä, juhannukseksi ei nyt parane hommata mitään tulehtunutta paisetta kun se vietetään mökkioloissa (ei juoksevaa vettä). -ap
Tulehtunut karvatuppi ja finni eri asioita. Nuo pahkurat on sisäisiä finnejä, aika yleisiä naisilla.
Finneiltä kuulostaa. Joskus niitä tulee sinne ja joskus ei. Ei ole koskaan vaivannut montaa päivää kauempaa ja olen puristanut ne sieltä pois kun olen huomannut.
Pieniltä paiseilta kuulostaa. Itselläni noita oli 15-17-vuotiaana useinkin, ja yhdessä vaiheessa tuli oikein iso paise alaselkään ja juuri tuonne haaroväliin. Sinulla näistä isoista paiseista ei kuitenkaan ole kyse. Isot täytyy jo aukaista veitsellä ja hankkia antibiootit. Nuo pienemmät paiseet ovat melko harmittomia. Ei muuten ole mitään tekemistä alapään hygienian kanssa... Monet sanovat, että nukkuminen ilman alushousuja auttaa vaivaan.
Kiitos kaikille kommenteista :) En usko itsekään että voisi liittyä hygieniaan, koska se puoli on kunnossa, mutta alkkarit on kyllä jalassa melkeinpä aina, en oikein osaa nukkua ilman niitä. Ehkä kokeilen miltä tuntuu nukkua ilman niin saa alapää ilmakylpyjä. -ap
Karvatupentulehdus