Facebook parisuhdestatus
Miksi mua ärsyttää niin paljon ettei mies halua fbssä olla parisuhteessa?
Haluaa mennä naimisiin ja on ihan tosissaan mun kanssa eikä häpeä mitenkään. Mutta tuolla ei suostu näyttämään meidän suhdetta. .
Miksi se on niin tärkeää mulle???
Kommentit (24)
Meillä ihan sama tilanne! Sit naiset kirjottelee miehelle, ja minua nyppii. Jos minä kirjoittelisin jonkun miehen kanssa , niin se on ero heti.
Mun mielestä se onnikin että joko ollaan kokomaailman edessä tai sitten ei olla ollenkaan.
Kerrankin järkevästi asetettu kysymys. Moni olisi kysynyt, miksi mies ei halua ja mitä varten mies ei suostu ja mitä pitäisi tehdä, että mies haluaisi, mutta sinä ymmärrät, että kyse on omasta suhtautumisestasi.
Kysymykseesi en osaa heittää arvauksia, kun itselläni ei ole FB:ssä parisuhdestatusta ollenkaan kuten ei miehelläkään.
Jospa ei halua jakaa henkilökohtaisia tietoja netissä? Ärsyttäisi itseänikin, mutta kaikki me ajatellaan vähän eri tavalla maailmasta.
Mj. kirjoitti:
Meillä ihan sama tilanne! Sit naiset kirjottelee miehelle, ja minua nyppii. Jos minä kirjoittelisin jonkun miehen kanssa , niin se on ero heti.
Mistä tiedät, että naiset kirjoittelevat miehelle? Tutkitko hänen FB-tiliään? Mistä mies tietäisi, jos muut miehet kirjoittelisivat sinulle?
Kyllä siinä joku mättää, usko pois, jos sitä ei voi näkyville laittaa.
Antaako mies julkaista muutoin esim.yhteiskuvia teistä ym?
No, meillä ei ole enkä ole ikinä kokenut sitä mitenkään tarpeelliseksi. Kyllä ihmiset tietää, että ollaan parisuhteessa muutenkin.
Exäni oli tuollainen. Silloin hän sai minut ajattelemaan, että se on ihan ok.
No kuulkaa, ei se ole. Jos ei voi julkisesti sanoa seurustelevansa, niin kyllä siinä sitten joku asia mättää. Kysykää itseltänne mielummin sitä, että miksi on miehelle niin tärkeää olla julkisesti sinkku??
Se on tärkeää sulle koska haluat miehen näyttävän "koko maailmalle" että hän on sun kanssa ja onnellinen siitä.
Mun mies vasta liittyi facebookiin ja yksi ensimmäisiä asioita mitä hän teki oli laittaa parisuhdestatus. Mulle tuli siitä hyvä mieli, laittoi vaikken mitään siitä puhunut. Jos ei olisi laittanut ja kieltäytyisi pyynnöstäni huolimatta, olisin närkästynyt. Ymmärrän sua siis. Tulisi sellainen olo että mies haluaa näyttää ulospäin vapaalta mieheltä...
Oletko sä kysynyt siltä miksei sitä statusta voi laittaa?
Meillä status näkyy, mutta tiedän monia pareja, joilla sitä ei näy. Kyllä kaverit ja tutut tietää, että tyypit seurustelee, vaikkei status fb:ssä olekaan. Lisäksi tieto näkyy vain kavereille. Itselläni on niin suljettu profiili kuin mahdollista. Ei pääse kyylääjät kyylämään mitään ;)
Eri asia sitten, jos fb-kavereissa on tuntemattomia. Mutta kuka haluaa tuntemattomia fb-kaveriksi?
En olisi huolissaan, mikäli mies ei muutoin somessa piilottele seurustelua. Siis että julkaisee teistä kuvia ym. ja antaa sinun näkyä elämässään.
Terkuin nr 7 :)
Selvennetään nyt ensimmäiseksi: lukeeko hänellä siellä 'sinkku' vai eikö hänellä ole parisuhdestatusta ollenkaan? Jos lukee sinkku, niin kyseessä on aivan eri asia kuin ei lainkaan parisuhdestatusta. Itselläni ei lue netissä parisuhdestatusta eikä tule lukemaan jatkossakaan, koska käytän Facea myös ammatti- ja luottamustehtäväkontaktien hoitamiseen. Ja vaikka käyttäisin pelkkiin ystäväsuhteisiin niin en koe tarpeelliseksi ilmoittaa siellä parisuhdestatusta (enkä syntymäaikaa enkä montaa muutakaan asiaa).
Vastenmielistä tuollainen epäilysten herättäminen. Aloittaja ei edes kysynyt mielipidettänne miehen toiminnasta vaan sitä, miksi hänestä tuntuu ärsyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Exäni oli tuollainen. Silloin hän sai minut ajattelemaan, että se on ihan ok.
No kuulkaa, ei se ole. Jos ei voi julkisesti sanoa seurustelevansa, niin kyllä siinä sitten joku asia mättää. Kysykää itseltänne mielummin sitä, että miksi on miehelle niin tärkeää olla julkisesti sinkku??
Mikä exälläsi mättäsi?
Mj. kirjoitti:
Naiset kirjoittelee?? Eikö siinä vaiheessa voi ottaa vakava keskustelu miehen kanssa, että miksi ne naiset kirjoittelee? En minä ainakaan katselisi tuollaista.
No en minäkään pidä mitään parisuhdetilaa facebookissa puolisoni kanssa enkä halua.
Minkä ihmeen takia jossain Facebookissa pitäisi olla parisuhdestatus näkyvillä? Kyllä minä itse tiedän olevani suhteessa. Facebookin ei tarvitse sitä minulle kertoa. Kaveritkin tietävät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mua ärsyttää niin paljon ettei mies halua fbssä olla parisuhteessa?
Haluaa mennä naimisiin ja on ihan tosissaan mun kanssa eikä häpeä mitenkään. Mutta tuolla ei suostu näyttämään meidän suhdetta. .
Miksi se on niin tärkeää mulle???
En kyllä yhtään pysty tajuamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia jossain Facebookissa pitäisi olla parisuhdestatus näkyvillä? Kyllä minä itse tiedän olevani suhteessa. Facebookin ei tarvitse sitä minulle kertoa. Kaveritkin tietävät kyllä.
Niin, KAVERIT tietävät kyllä, mutta jos joku on esim. sinkku-statuksella tietävätkö asiasta muut, tuntemattomammat käyttäjät? Kun tuollainen kuulostaa siltä, että edelleen pidetään kotiovea auki jos sieltä tulisi joku muukin sisään kuin uusi kumppani.
On tietysti eri asia jos pitää aina säätytietonsa poissa näkyvistä.
No ei kummallakaan meistä vaikka naimisissa ollaan oltu jo vuosia. Molemmilla on "julkiset" ammatit ja virat ja siksi emme laita mitään yksityiskohtaisia tietoja itsestämme esim syntymäaika tms. Facebook on minulle lähinnä verkostoitumista (ja helpompaa yhteydenpitoa) varten eikä päiväkirja.
Vähän arveluttavaa..