Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies valittaa että syön liikaa???

Vierailija
22.06.2016 |

Syötiin pitkästä aikaa aamupalaa yhdessä. Söin kaurapuuroa, kaksi ruispalaa (eli yksi kokonainen) ja jugurtin. Mies rupesi taivastelemaan, tai oikeastaan valittamaan että syön liikaa. Sitten vielä tuskaili että kyllä tuolla menolla lihoaa. Itse söi kaksi lihapiirakkaa :D. Hieno ihminen.
Olenko jotenkin väärässä jos sanon että mun aamupala on normaali?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan teistä ei tajua, että mies kostaa ap:lle joka on vihjaillut hänelle aiemmin, että miehen pitäisi syödä terveellisemmin ja vähemmän? Niin metsä vastaa kuin siihen huudetaan.

Vierailija
22/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika hemmetin runsas aamiainen, ainakin pienikokoiselle naiselle. Eri juttu tietty, jos AP urheilee tuntikausia päivittäin ja on tyyliin 180 cm pitkä ja painaa 80 kg. Itse kyllä lihoisin tuollaisilla eväillä hyvinkin nopeasti.

Vierailija
24/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sai toki enemmän kaloreita, mutta kyllähän sunkin aamupala aika runsas on. Ja etenkin hyvin hiilaripitoinen. Toki jos harrastat paljon liikuntaa ja/tai syöt päivällä kevyemmin, niin aamupalasi oli ihan ok. Kokonaisuushan se merkitsee.

Mitähän runsasta tuossa oli? Eihän tuosta lähde nälkä edes kujakissalta.

Riippuen siitä millainen ja minkäkokoinen oli jogurtti, oliko puuro tehty maitoon vai veteen ja oliko leipien välissä jotain, tuosta tullee kaloreita noin 400-700 kcal. Kyllä se aamupalaksi on todella runsas. Pienikokoinen nainen voi syödä päivässä noin 1500-1700kcal lihomatta, joten onhan se iso osuus päivän energiasta. Ainakin verrattuna siihen, että itsellä jokainen noista kolmesta komponentista yksin vastaisi tavallista omaa aamupalaani (ts. se oli kolminkertainen omaani).

Eihän ap ilmoittanut kokoaan tai aktiivisuustasoaan, joten turha lähteä tekemään arvioita ap:n energiantarpeesta. 1500-1700kcal saa olla tosi pienikokoinen ja täys sohvaperuna. Jos ap on pitkään syönyt noin, eikä paino ole noussut, niin aamiainen on aivan ok.

Vierailija
25/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sai toki enemmän kaloreita, mutta kyllähän sunkin aamupala aika runsas on. Ja etenkin hyvin hiilaripitoinen. Toki jos harrastat paljon liikuntaa ja/tai syöt päivällä kevyemmin, niin aamupalasi oli ihan ok. Kokonaisuushan se merkitsee.

Riippuen siitä millainen ja minkäkokoinen oli jogurtti, oliko puuro tehty maitoon vai veteen ja oliko leipien välissä jotain, tuosta tullee kaloreita noin 400-700 kcal. Kyllä se aamupalaksi on todella runsas. Pienikokoinen nainen voi syödä päivässä noin 1500-1700kcal lihomatta, joten onhan se iso osuus päivän energiasta. Ainakin verrattuna siihen, että itsellä jokainen noista kolmesta komponentista yksin vastaisi tavallista omaa aamupalaani (ts. se oli kolminkertainen omaani).

Eihän ap ilmoittanut kokoaan tai aktiivisuustasoaan, joten turha lähteä tekemään arvioita ap:n energiantarpeesta. 1500-1700kcal saa olla tosi pienikokoinen ja täys sohvaperuna. Jos ap on pitkään syönyt noin, eikä paino ole noussut, niin aamiainen on aivan ok.

Öh, niin, siksi sanoinkin PIENIKOKOINEN NAINEN voi syödä. Siinähän jää se mahdollisuus, että ap ei ole pienikokoinen, jolloin ko. määrä ei häneen päde. Aiemmassa kommentissani mainitsin myös että JOS AP HARRASTAA PALJON LIIKUNTAA, on asia eri. Eli kyllä, tarkoitus olikin kertoa se PIENIKOKOISEN SOHVAPERUNAN tavallinen energiankulutus ja lukija voi sitten käyttää omia aivojaan ja skaalata lukuja sen mukaan jos ap ei olekaan pienikokoinen ja/tai liikkuu paljon. Mutta oli näköjään se omien aivojen käyttö taas kerran liikaa vaadittu täällä.

Vierailija
26/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko ylipainoinen?

Miehet nyt vaan ovat tuollaisia ääliöitä yleensä. Heillä on paljon heikompi tietämys ravitsemuksesta tasolla 'keskitysleirilläkään ei ollut lihavia' ja sitten kommentoidaan toisen tekemisiä. Lisäksi miehen aineenvaihdunta antaa paljon enemmän anteeksi, esim. ne aamuiset lihapiirakat. Keskimääräisellä naisella se alkaisi näkyä jo viikossa, parissa painossa. 

165cm/53kg, eli siis ei, en ole ylipainoinen. Urheilen paljon ja teen fyysistä työtä. ap

On tossa silti kamalasti hiilareita. Itse olen 166 cm/56 kg ja saisin aamupalalla alas yhden leivänpuolikkaan. Tuo kundikaverin safka kuulostaa krapulamätöltä.

Vierailija
27/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muut ateriat skaalautuvat samassa suhteessa ja nainen on 165 cm pitkä, niin liikuntaa pitää harrastaa melkein päivittäin 1000 kcal edestä, esimerkiksi juosta yli tunti päivässä.

Kaloreiksi tulee helposti yli 3000 tuolla vauhdilla.

Vierailija
28/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, niin, siksi sanoinkin PIENIKOKOINEN NAINEN voi syödä. Siinähän jää se mahdollisuus, että ap ei ole pienikokoinen, jolloin ko. määrä ei häneen päde. Aiemmassa kommentissani mainitsin myös että JOS AP HARRASTAA PALJON LIIKUNTAA, on asia eri. Eli kyllä, tarkoitus olikin kertoa se PIENIKOKOISEN SOHVAPERUNAN tavallinen energiankulutus ja lukija voi sitten käyttää omia aivojaan ja skaalata lukuja sen mukaan jos ap ei olekaan pienikokoinen ja/tai liikkuu paljon. Mutta oli näköjään se omien aivojen käyttö taas kerran liikaa vaadittu täällä.

No sorry, etten huomannut, että juuri sinä, olit kommentoinut tähän ketjuun aiemminkin (Vierailijoita kun on täällä aika paljon). Kun tietty ihminen on kysynyt omasta aamiaisestaan ja sitä kommentoidaan, niin on kyllä mielestäni ihan kohtuullista olettaa, että kommentit on suunnattu juuri sille henkilölle, eli että kommentoit aamiaisen olevan suuri nimenomaan ap:lle.

Vierailija
29/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,pms oireet?Olet tyhmä ja sulla tyhmä mies?

Vierailija
30/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap söi 2-3 aamiaista ja apn mies kaksi päivällistä.

Vierailija
31/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin syödä aamulla vaikka tuplasti ton mitä ap ja olen ihan normaalipainoinen 165cm pitkä nainen. Aamulla vaan on ihan järjetön nälkä. Varsinkin jos en illalla ole jaksanut syödä iltapalaa. Muut ateriat onkin yleensä sitten pienempiä.

Mulle mies taas valittaa että syön liian vähän oikeaa ruokaa ja liikaa herkkuja. Kerrankin se valitti kun olin ostanut tummaa suklaata samalla kun se itse veteli pakasepizzaa. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. :D

Vierailija
32/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sorry, etten huomannut, että juuri sinä, olit kommentoinut tähän ketjuun aiemminkin (Vierailijoita kun on täällä aika paljon). Kun tietty ihminen on kysynyt omasta aamiaisestaan ja sitä kommentoidaan, niin on kyllä mielestäni ihan kohtuullista olettaa, että kommentit on suunnattu juuri sille henkilölle, eli että kommentoit aamiaisen olevan suuri nimenomaan ap:lle.

Kyllä, JOS hän olisi pienikokoinen ja JOS hän ei olisi kovin aktiivinen. Näitähän hän ei meille kertonut, joten pakko mennä JOSsittelulinjalla. Aika harva nainen on niin iso ja niin aktiivinen, että tuollainen aamiainen olisi "normaali"kokoinen. Ehkä ap sitten on se harvinaisuus. Jokatapauksessa isohan hänen aamiaisensa oli - oliko se LIIAN iso sitten riippuu siitä kulutuksesta.

Vierailija
33/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies valittaa terveellisestä aamiaisesta ja itse vetää 2 lihapiirakkaa. :D

Ei ap:n aamiainen paljonkaan poikkea lihapiirakasta.

Vierailija
34/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies samanlainen, taivasteli kun olin gfg dieetillä, että syön liian usein ja liian paljon. Sanoi että jos olen pidemmän välin esim 6h-7 syömättä niin laihtuu nopeampaa :D Joinakin päivinä kaloreita tuli se 1200, riippui valinnoista. Ja hyvin putosi paino 10kg.

Samanlainen "lihapiirakka" mies on mulla:D

Vierailija
35/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisterveellinen ruokavalio juuri korostaa aamupalan merkitystä ja ruokamäärien pienentämistä kohti iltaa. Itsekin toivoisin voivani syödä noin paljon aamulla, mutta vatsa ei ota vastaan. :( 

Kuulostaa mielestäni hyvältä aamupalalta, jos jogurtissa ei ole sokeria. 

Aktiivinen nainen voi huoletta vedellä tuollaisia aamupaloja. Eikä kenenkään, edes pienen naisen, tulisi elää noin 1500kcal ruokavaliolla. Tuolla määrällä alkaa riskit kasvaa kaikkiin ongelmiin. Lukekaa esim. tämä: http://patrikborg.blogspot.fi/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html

Vierailija
36/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan itsekin syödä ison aamiaisen. Usein silloin jää lounas välistä kiireen tai jonkun muun asian takia. En siis syö paljoa aamulla ja uudestaan lounaalla, se on joko tai :D

Vierailija
37/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallisterveellinen ruokavalio juuri korostaa aamupalan merkitystä ja ruokamäärien pienentämistä kohti iltaa. Itsekin toivoisin voivani syödä noin paljon aamulla, mutta vatsa ei ota vastaan. :( 

Kuulostaa mielestäni hyvältä aamupalalta, jos jogurtissa ei ole sokeria. 

Aktiivinen nainen voi huoletta vedellä tuollaisia aamupaloja. Eikä kenenkään, edes pienen naisen, tulisi elää noin 1500kcal ruokavaliolla. Tuolla määrällä alkaa riskit kasvaa kaikkiin ongelmiin. Lukekaa esim. tämä: http://patrikborg.blogspot.fi/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html

Ei tossa jogurtin sokerit enää paljon merkitse.

Vierailija
38/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi aamupala, mutta syömisten kokonaisuushan sen ratkaisee, eikä mikään yksittäinen ateria. Miehellesi kyllä voit kuitata, että hänen kannattaisi ehkä itse siirtyä terveellisempiin aamiaisiin.

Juu, totta. Syön melko terveellisesti ja pidän ateriarytmistä huolta. Arvaa vaan kuinka monta kertaa olen yrittänyt ehdottaa että alettaisiin syömään vähän terveellisemmin (kuten kerroin, minä syön jo mutta helpompi se on "myydä" yhteisenä juttuna :D). Mutta ei, mies kuulemma syö jo nyt niin vähän ettei siitä voi vähentää. Niin, totta. Paitsi että ruoka on juuri noita lihapiirakoita, pitsoja yms "moskaa". ap

Olettekohan te oikeasti me.. Kuulostaa liian samalta.

Vierailija
39/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna aloittaja olisin tokaissut jotakin nasevasti takaisin, tyyliin "eikös noissa lihapiirakoissa ole ihan kammottavan paljon rasvaa"?

Vierailija
40/43 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna aloittaja olisin tokaissut jotakin nasevasti takaisin, tyyliin "eikös noissa lihapiirakoissa ole ihan kammottavan paljon rasvaa"?

Mitäs vikaa on rasvassa??  Toki noiden lihisten rasva on varmasti huonoa. Ap:n ruuassa rasvaa ei edes ollut, vain sokeria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi