Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat silmätipat kuiville ja punottaville silmille

Vierailija
21.06.2016 |

Mitkä ovat parhaat silmätipat kuiville ja punottaville silmille? Olen kohta kokeillut läpi koko apteekin valikoiman ja mikään ei tunnu auttavan. Lääkärin mukaan kyse on vain kuivista silmistä ja ei katsonut tarpeelliseksi laittaa lähetettä silmälääkärille. Silmät ovat ihan todella punaiset välillä, mutta niitä ei ikinä kutita eivätkä ne rähmi, siksi en usko että on allergiaa, silmätulehdusta tms. Haluaisin jotain millä saisi punotuksen ja turvotuksen pois.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odulac ja viscotears ovat hyvät

Vierailija
22/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin olevani erittäin kuivasilmäinen, silmägeelien käyttö ja silmien verestys oli jatkuvaa. Lippaluomien leikkauksen jälkeen vähentyi geelien käyttö 90% ja verestystä enää saunan ja suihkun jälkeen. Alkoholia en käytä joten ei krapulasilmiä.

Joten roikkuuko ripsirajasi pupillien päällä? Ei tarkoita pelkästään yläluomien roikkumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi löytää hyvä kosteuttava silmätippa päätetyötä varten. Olen kokeillut muutamaa merkkiä ja toistaiseksi käytössä on Oculac. Muista ainakin Artelac ja Bepanthem on jo kokeiltu. Tuntuu, että nämä kosteuttavat aluksi vähän liikaakin ja silmät jähmettyvät. Haussa siis silmätippa, jonka voisi laittaa keskelläkin päivää vaikka useamman kerran, ilman että menee överiksi.

Vierailija
24/26 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt suihkuteltavia tippoja töissä, kun teen näyttöpäätetyötä. 

Nyt on uusi ongelma - verisuoni on katkennut toisesta silmästä ja silmä on ihan punainen. 

Mitä tälle voi tehdä tai mikä tähän auttaa? 

Vierailija
25/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako starine punasilmään?

https://www.duodecimlehti.fi/duo92141

Vierailija
26/26 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Yöksi kun laittaa Lacri-Lube -silmägeeliä, niin tää on auttanut mulla parhaiten kuiviin silmiin. Rähmintä on varmin merkki kuivista silmistä.

Ap:n kuvauksen mukaan kyse saattaisi olla myös allergiasta, esim. kosmetiikka-allergia? Monissa ripsiväreissä on nikkeliä ja muita alergisoivia aineita. Itsellä alkaa silmänympärykset punoittaa ja kutista heti, jos käytän jotain metallihohteista luomiväriä tms. Eli ne metallihippuset ärsyttää ihoa ihan perhanasti.

Lacri-Lube -silmägeeli    eitaida olla enää myynnissä, ei ollut terveellistä, <<<<<<