Onko nykysinkkujen meininki oikeasti niin kipeää miltä vaikuttaa?
Onko se normaalia arkea sinkkumarkkinoilla, että valehdellaan, toimitaan kylmästi oman edun mukaan, pyöritetään useampaa yhtä aikaa vaikka vannotaan, että olet ainoa?
Onko minussa joku vika, että haluan olla rehellinen, omistautua yhdelle kerrallaan, vaadin rehellisyyttä enkä jaksa/halua pelata? Eikö se ole enää normaalia käytöstä ihmissuhteissa vaan mitä enemmän pelaat niin sitä parempi? Itse en tuollaiseen pysty enkä haluakaan muuttua.
Kommentit (20)
Kyllä tuo on aika normaalia nykyään. Itse myös olen pehmeä, haavoittuva ja haluan huomioida toisen tunteet, sovin huonosti tämän ajan deittailukulttuuriin.
On siellä ihan täyspäisiä ihmisiäkin deittailemassa. Monet heistä tosin eivät kauaa, löytävät kaltaisensa sitoutujan nopeasti ja poistuvat markkinoilta.
Samaa olen ihmetellyt. Maailma on täynnä hyviä tyyppejä, mutta annas olla, jos jonkun kanssa syntyy jotain romantiikkaan viittaavaa, kunnioitus ja inhimillisyys katoaa täysin.
Kyllä homma on muuttunut täysin viimeisen parin vuoden sisään..Tuntuu, ettei kukaan jaksa nähdä vaivaa tutustumisen eteen, monta pyöritetään yhtä aikaa, valehdellaan ja vedätetään ihan kunnolla. Tinderistä on tullut pelikenttä, jossa kaikki on sallittua.
Nyt opiskelujeni aikana silmäni avautuivat sille, kuinka helvetisti porukka pettää! Omaan moraaliin ei mene se, että juostaan vieraissa, kun puoliso odottaa kotona.
Moni parisuhteessa oleva ystäväni ei ymmärrä tätä
Moni tuntuu jääneen koukkuun siihen hauskanpitovaiheeseen. Periaatteessa ollaan etsimässä kumppania, mutta ei kuitenkaan olla valmiita sitoutumaan, vaan etsitään koko ajan uutta, parempaa, hauskempaa. Tuntuu että Tinderissä varsinkin näitä on suurin osa. Ja onhan se lähtökohtaisesti aika pinnallinen sovellus kun kuvan perusteella valikoidaan ihmisiä. Sama kuin yrittäisi löytää baarista kumppania, ihan toivotonta löytää ketään joka haluaisi pidempää suhdetta.
Eihän siinä mitään, jos molemmat tietävät mikä on homman nimi. Harvoin tosin niin tuntuu olevan. Kysyn Tinderissä aina millä mielellä liikenteessä ja vastauksesta teen sitten omat johtopäätökseni.
Hemmetintinder kirjoitti:
Kyllä homma on muuttunut täysin viimeisen parin vuoden sisään..Tuntuu, ettei kukaan jaksa nähdä vaivaa tutustumisen eteen, monta pyöritetään yhtä aikaa, valehdellaan ja vedätetään ihan kunnolla. Tinderistä on tullut pelikenttä, jossa kaikki on sallittua.
Nyt opiskelujeni aikana silmäni avautuivat sille, kuinka helvetisti porukka pettää! Omaan moraaliin ei mene se, että juostaan vieraissa, kun puoliso odottaa kotona.
Ihan samanlaisia kokemuksia opiskelijapiireistä... Pahimmillaan tuo pettämissirkus on varmaankin aloilla, joissa on vahva enemmistö toista sukupuolta. Itse olen opiskellut yliopistolla nyt useamman vuoden, ja jestas sitä menoa :( Omassa pääaineessani on vain vähän miehiä, ja meno esim. opiskelijabileissä on ihan sairas. Jätkät nussivat vasemmalle ja oikealle, kun valinnanvaraa kerran on. Monet parisuhteessa olevat miehet pettävät kumppaniaan minkä ehtivät, ja koko opiskelijaporukka tietää sen. Jotkut naiset ihan mielellään lähtevät bileistä noiden varatuomari tiedettyjen pelimiesten matkaan, kun jätkät eivät itsekään kunnioita omia parisuhteitaan niin eivätpä kunnioita muutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin oma kokemukseni on sitä, että ehkä kerran vuoteen joku haluaa lähteä treffeille, mutta ei sitten halua nähdä toista kertaa. Ei pyörittelyä tai pelaamista vaan kyllikkiä
M31
Näin on. Mä en koskaan ole tapaillut useampia samaan aikaan. Mun periaate on että yksi kerrallaan.
N46
Vierailija kirjoitti:
Hemmetintinder kirjoitti:
Ihan samanlaisia kokemuksia opiskelijapiireistä... Pahimmillaan tuo pettämissirkus on varmaankin aloilla, joissa on vahva enemmistö toista sukupuolta. Itse olen opiskellut yliopistolla nyt useamman vuoden, ja jestas sitä menoa :( Omassa pääaineessani on vain vähän miehiä, ja meno esim. opiskelijabileissä on ihan sairas. Jätkät nussivat vasemmalle ja oikealle, kun valinnanvaraa kerran on. Monet parisuhteessa olevat miehet pettävät kumppaniaan minkä ehtivät, ja koko opiskelijaporukka tietää sen. Jotkut naiset ihan mielellään lähtevät bileistä noiden varatuomari tiedettyjen pelimiesten matkaan, kun jätkät eivät itsekään kunnioita omia parisuhteitaan niin eivätpä kunnioita muutkaan.
Ääh olisi vaan pitänyt valita naisvaltainen ala
Vierailija kirjoitti:
On siellä ihan täyspäisiä ihmisiäkin deittailemassa. Monet heistä tosin eivät kauaa, löytävät kaltaisensa sitoutujan nopeasti ja poistuvat markkinoilta.
Mistä niitä täysijärkisiä, suhdetta etsiviä miehiä löytää? Ei ole baareista tai tinderistä löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä täysijärkisiä, suhdetta etsiviä miehiä löytää? Ei ole baareista tai tinderistä löytynyt.
Itse olen täysijärkinen, suhdetta etsivä 30v mies ja olen kyllä tinderissä. Ei kaikki miehet ole vain seksin perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuu yliopistolle. Etenkin matemaattis-luonnontieteellisellä puolella on paljon fiksuja, suhdetta haluavia sinkkumiehiä
Varatut ja perheelliset miehet esiintyvät sinkkuina ja vedättävät useampaa naista samaan aikaan. Monta "tyttöystävää" eripuolilla kaupunkia, kaikki luulevat olevansa ainoita ja uskovat miesten selitykset ja kiireet. Itsellä tullut tavaksi tsekata puhelinnumero, autonrekkari, työpaikat, google, väestörekisteri jne. koska haluan vältttyä noilta kusettajilta. Hyvin äkkiä löytyy perhe kun tarpeeksi kaivelee taustoja. Olen varmaan kusipää kyylä, mutta itsepähän aiheuttavat tilanteen kun mihinkään sanomisiin ja vakuuteluihin ei voi enää luottaa. Kaiken huippua on että jopa naimisiinmenoa suunnitellaan ja lupaillaan useammalle samanaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
...varatuomari = varatuomari 😂 t. numero 8
Ei vieläkää auennut?!? Mitä ihmettä sössötät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuu yliopistolle. Etenkin matemaattis-luonnontieteellisellä puolella on paljon fiksuja, suhdetta haluavia sinkkumiehiä
Olin viisi vuotta, nothing. En viitsi lähteä väijymään kun juuri valmistuin.
En tiedä olen pudonnut markkinoilta jo aikoja sitten. Tuntuu, että nykyään etsitään toisesta niitä pieniäkin vikoja joiden perusteella voidaan sitten siirtyä etsimään parempaa tai voivotella kun ei löydy ketään sopivaa. On määritelty kriteerit, joista ei suostuta joustamaan. Ei enää riitä jos olisi joku, joka tykkää susta ja sinä vastavuoroisesti hänestä. Pitää olla jotain enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Varatut ja perheelliset miehet esiintyvät sinkkuina ja vedättävät useampaa naista samaan aikaan. Monta "tyttöystävää" eripuolilla kaupunkia, kaikki luulevat olevansa ainoita ja uskovat miesten selitykset ja kiireet. Itsellä tullut tavaksi tsekata puhelinnumero, autonrekkari, työpaikat, google, väestörekisteri jne. koska haluan vältttyä noilta kusettajilta. Hyvin äkkiä löytyy perhe kun tarpeeksi kaivelee taustoja. Olen varmaan kusipää kyylä, mutta itsepähän aiheuttavat tilanteen kun mihinkään sanomisiin ja vakuuteluihin ei voi enää luottaa. Kaiken huippua on että jopa naimisiinmenoa suunnitellaan ja lupaillaan useammalle samanaikaisesti.
Oikeesti? Minkä ikäinen olet? Olen tuore tapaus sinkkumarkkinoilla ja kai sitä pitäisi kohta alkaa etsimään kumppania, mutta tämäkin keskustelu saa miettimään, että miksi ihmeessä.
Ainakin oma kokemukseni on sitä, että ehkä kerran vuoteen joku haluaa lähteä treffeille, mutta ei sitten halua nähdä toista kertaa. Ei pyörittelyä tai pelaamista vaan kyllikkiä
M31