Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työurallasi ollut ns. käänteisiä urakehityksen vaiheita?

Vierailija
20.06.2016 |

Eli oletko joutunut työurallasi ottamaan askelia taaksepäin ottamalla vastaan edellistä työtä huonomman työpaikan? Miltä tämä tuntui? Olen itse tuossa tilanteessa ja fiilis on nyt ok, koska rahalle on kova tarve ja nyt on aikaa tehdä työtä. Toisaalta asia kyllä harmittaa ja on jopa epäonnistunut fiilis. Yritän kuitenkin miettiä niitä kaikkia, joilla ei ole työtä ollenkaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nykyisestä osa-aikaisesta duunista saan vähemmän kuin aikanaan harjoittelupaikasta palkkaa 10 vuotta sitten. Eikä ole työ sisältökään askel eteen päin. Mokani oli muuttaa ulkomaille ja tehdä siellä töitä 8 vuotta. Palatessa cv:ni enää kelvannutkaan mihinkään. Työttömyyden jälkeen maistuu tämäkin duuni. En tiedä, nouseeko ura tästä enää koskaan, vai pitäisikö aloittaa reilusti pohjalta ja vaihtaa alaa.

Vierailija
2/8 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, nykyisestä osa-aikaisesta duunista saan vähemmän kuin aikanaan harjoittelupaikasta palkkaa 10 vuotta sitten. Eikä ole työ sisältökään askel eteen päin. Mokani oli muuttaa ulkomaille ja tehdä siellä töitä 8 vuotta. Palatessa cv:ni enää kelvannutkaan mihinkään. Työttömyyden jälkeen maistuu tämäkin duuni. En tiedä, nouseeko ura tästä enää koskaan, vai pitäisikö aloittaa reilusti pohjalta ja vaihtaa alaa.

Olen kuullut tuosta aikaisemminkin, ettei ulkomailla saatu työkokemus ole arvossa täällä Suomessa. Miksi näin? Luulisi asian olevan juuri toisin päin. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tein valmistuttuani yliopistosta aluksi muutaman vuoden "arvostettua" työtä erilaisissa kehittämishankkeissa. Olin kuitenkin ahdistunut koko ajan ja lopulta paloin loppuun. Jäin kotiäidiksi parin vuoden ajaksi jonka jälkeen mulle tarjoutui ihan ok ja mielenkiintoinen, mutta ei lähellekään yhtä arvostettu työpaikka. Palkka selvästi entistä huonompi ja vaatimustasona "pelkkä" korkeakoulututkinto. Pitkään koin tarvetta vakuutella tutuilleni että tilanne on ok ja että oikeasti tykkään työstäni. Koen tekeväni tärkeää työtä, vaikka se onkin ollut melko konkreettista. Olen itse asiassa ollut niin motivoitunut ja sopiva työssäni, että sain yllättäen mahdollisuuden esimiestehtäviin! Olen ollut onnellinen perushommissanikin mutta totta kai uudet haasteet kiinnostavat. Tuntuu, että olen päässyt asemaani vähän niin kuin kiertotien kautta.

Vierailija
4/8 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut tuosta aikaisemminkin, ettei ulkomailla saatu työkokemus ole arvossa täällä Suomessa. Miksi näin? Luulisi asian olevan juuri toisin päin. 

Ap

Joo, käsittämätöntä, ettei kv kokemusta osata suomalaisissa yrityksissä hyödyntää kuin juhlapuheissa.

Mikä sinut ajoi tähän tilanteeseen?

t: ap

Vierailija
5/8 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo, käsittämätöntä, ettei kv kokemusta osata suomalaisissa yrityksissä hyödyntää kuin juhlapuheissa.

Sori, siis kakkonen kysyy ap:lta :D

Vierailija
6/8 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää alamäkeä tai korkeintaan tasaista suoraa on menty.

Vierailija
7/8 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sori, siis kakkonen kysyy ap:lta :D

Haha, mä jo ajattelin, että voidaanhan me jakaa tuo ap:n rooli ;)

Tilanteeseeni johti alan vaihto. Tein näitä helppoja hommia edellisten opintojeni aikana ja nyt opiskelen uutta alaa ja teen niitä taas. Tässä välissä tein edellisten opintojen mukaisia hommia ja periaatteessa niitä voisi tehdä nytkin kesätöinä, mutta en ole saanut niitä töitä kun olen hakenut :/ Eli nyt teen töitä, johon ei tarvitse välttämättä mitään koulutusta (hanttihommia), vaikka minulla onkin jo yksi koulutus.

Ap

Vierailija
8/8 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan useilla aloilla korkeakoulusta valmistumisen jälkeen naiset ottavat noin 75 % tarjolla olevista pätkätöistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme