Voi jeesus tota miehen tuhlaamista!
Katsoin perjantaina, että loppukuuksi on rahaa n. 500€. Käytin vajaan satasen bensaan ja kauppaan. Mies laahasi kaupasta lihaa ja kalaa, joista arvelin jäävän juhannukseksikin jotain. Olin saada halvauksen, kun äsken katsoin tiliä; käyttövaraa 35€, voi jumalauta!!! Mies käyttänyt n. 350€ yhdessä viikonlopussa! Ruoista on onneksi jäljellä kalaa, ja 2 pkt jauhelihaa, jotka olin ostanut ja jotka ei hälle kelvanneet. Otan siltä pankkikortin pois, jos ei muu auta.
Kommentit (15)
Miten toi on edes mahdollista? Mitä se osti?
Mulla samalainen mies. Varailee lomamatkoja ja ostelee kalliita vaatteita ja sitten ostellaankin ruokaa luotolla.
Omat tilit, omat rahat = ei yllätyksiä <3
Palauta se mies äidilleen, kasvatus on tainnut jäädä kesken.
Vierailija kirjoitti:
Palauta se mies äidilleen, kasvatus on tainnut jäädä kesken.
Miksei isälleen?
Vierailija kirjoitti:
Omat tilit, omat rahat = ei yllätyksiä <3
Ai että sais tärvätä kaiken vai?
Vierailija kirjoitti:
Miten toi on edes mahdollista? Mitä se osti?
140€ neljään eri ruokakauppaan, 90€ nosto, 35€ Alko, 30€ bensa ja 53€ Rautia. ap
Oma mies on samanlainen. Se on pistänyt rahaa palamaan aiemmin niin että huh huh. Nykyään minä kontrolloin kaikkea rahaliikennettä. On siis oppinut olemaan aika kiltisti.
Eihän se kivaa ole, mutta meidän suhteessa tämä on yksi niistä toisen heikkouksista.
Yhteinen tili, mihin tulee palkat. Katsotte yhteisiin menoihin tarvittavan summan, siirrätte loput omille käyttötileillenne ja ei tarvitse riidellä.
Sopii myös niinpäin, että siirrätte tilipäivänä yhteiselle tilille tietyn summan tulojenne puitteissa. Tadaa, loput saa hussata.
Omat tilit vaan, niin ei tarvi miettiä tollasta sekoilua. Rahat voi silti jakaa "tasan" halutessaan.
Sittenhän sillä on lompakossa sen 90e verran. Ostakoon sillä juhannuksen ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä kontrolloit?
Mies siirtää palkasta x summan laskunmaksutilille ja x summan yhteiselle käyttötilille mistä maksetaan ruokaostokset.
Saa käyttää itse miten haluaa vaan sitten sen mitä näiden jälkeen jää omalle tililleen, siihen en puutu. Jos näen että on nostellut yhteiseltä tililtä jotain niin vaadin rahat sinne takaisin. Minä hoidan ruokakauppaostokset itse.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän sillä on lompakossa sen 90e verran. Ostakoon sillä juhannuksen ruuat.
Hah! Ei varmaan ole! Oli kaiken huipuksi perjantaina viihteellä, tod.näk. käyttänyt rahat siellä. Krapuloissaan sitten lauantaina osti herkkuja.
Kalat on nyt laitettu pakkaseen, että voidaan juhannuksena savustaa ne.
Ap
Oisko omat tilit paikallaan?