Mitä teette juhannuksena?
Kommentit (78)
Ensimmäistä kertaa koko elämässäni kokeillaan olla ihan vain kotona. Aina ennen olen/ollaan oltu vanhempieni mökillä ja siellä on ollut isovanhempia, isosetiä/-tätejä, sisaruksiani, heidän lapsiaan... Jotenkin ei tänä vuonna innosta tuollainen sukukokous. Voi kyllä olla vähän orpo olo kaupungissa!
Mökkeillään perheen kanssa. Mukavaa. Toivottavasti kelit on edes jonkunmoiset...vois päästä veneilemään.
Tää on juuri mietinnän alla. Vaihtoehtoja: Seurasaareen, Suomenlinnaan, paikallisen kylän keskustan juhannushommeli kokkoineen tai ehkä kutsumme meille juhannusvieraita grillaamaan... Tai sitten ihan vaan ollaan ja tehdään mitä lystätään... Riippuu vähän säästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Nythän ainakin suuret marketit ovat auki juhannuksena. Ajattelin mennä niihin kiertelemään.
Vaan eivätpä prkle olekaan! Jo oli Prismaan tullut laput että juhannuspäivä kiinni! Vaikka niin mainostettiin että JOKA PÄIVÄ auki 8-23, ÄLÄ HÖTKYILE! Näin kauan sitä sitten kesti, saakeli... >:(
Itsehän olen töissä, yövuoroissa koko juhannuksen. Toivoinkin siihen kyllä töitä, saapahan hyvät rahat enkä ole koskaan oikein pitänyt juhannusta minään ihmeempänä juhlana.
Mökille yksin, koiran kanssa, kuukaudeksi. Ei sähköä, ei juoksevaa vettä, ei vessaa. Täydellistä.
Omalla mökillä ollaan, ja hirveä määrä vieraita tulossa. Vähän jännittää kun tulee niin paljon porukkaa, mutta sopu sijaa antaa.
3 päivää siinä sitten keekoillaan pihalla, saunotaan, syödään hyvin, juodaan hyvin, saunotaan lisää, juodaan lisää, soitetaan kitaraa, valvotaan aamuun ja varmaan vähän taas saunotaan. Eipä sitä ihminen paljon muuta juhannuksena tarvitse. :)
Ollaan isolla,minun suvun puolen porukalla. Jo nyt jännittää sillä liittomme natisee viimisillään kasassa ja mies on alkanut piruilla toden teolla. Siskoni miehen perhettä tulossa myös ekaa kertaa Suomeen. Pelkään että kaikki menee päin hittoa. Sanoin jo miehelle että voi myös mennä muualle kavereiden kanssa jos haluaa. Meillä pienet lapset että muuten perinteisesti.
Ystävien kanssa mökillä, ihan perussettiä. Juomaa, ruokaa, laulu soi ja nauru raikaa. Loma alkaa myös, joten odotan jo.
Asuntoautossa jossainpäin Suomea. Pitäisi varmaan päättää jo vähitellen missä...
Savusaunaan ja aivan jäätävän kokoisen kokon polttoon. (onneksi on satanut)
Vierailija kirjoitti:
Vietän sen lastenklinikan teholla, tyttäreni keskoskaapin vieressä.
Voimia sinne, sekä sinulle, että pienelle.
Nyt laitan kädet ristiin ja pyydän enkeleitä vierellenne.
Avataan purjehduskausi jos on hyvä ilma, illalla grillaillaan omassa pihassa. Ei oo mökkiä.
Kierrän tanssilavoja jo keskiviikkoillasta lähtien :)
Kesähuvilalle kokoontuu sukua kolmessa polvessa.
Hyvää ruokaa, seurustelua, sauna, ehkä muutama snapsi.
Onneksi on iso talo, jossa riittää joka pariskunnalle/perheelle oma huone. Kokkokin on läheisellä rannalla, jonne mennään jos ehditään.
Kusen seisaaltaan soutuveneestä - kännissä kuin käki. Otsikot kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kotona. Mies kännää ja minä virkkaan, neulon, kyykin kasvimaalla, käyn kävelyllä, kurkin välillä onko mies hengissä. Maanantaina aamulla klo 5.15 laitan ämyreistä nonstoppina Roope Salminen ja koirat Madafakin darra -biisin soimaan kohtuullisella volyymillä ja lähden itse töihin.
Toisinkin voisi valita.
Vierailija kirjoitti:
Panen joka ilta eri miestä
Muista yhdyssanat, siis erimiestä!
Rasvailen uutta tatuointia ja mietin että ehtiihän sitä vielä puusaunaan myöhemminkin.