Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tönivät ihmiset ovat kyllä kaameaa sakkia

Vierailija
19.06.2016 |

Kuinka huonot käytöstavat voi olla aikuisella ihmisellä?

Esimerkki 1
Bändin keikka. Lähellä lavaa ihmiset pakkautuvat lähelle toisiaan. Tönijä ei kestä sitä, että muut koskevat häneen ja olkavarret hipaisevat toisiaan. Hän haluaa ympärilleen vapaan tilan ja sen saadakseen hän tönii ympärillään olevia ihmisiä, mahdollisesti myös ääneen valittaa kun muut ovat hänen kiusakseen ihan vieressä.
Tönijä ei ymmärrä, ettei muilla ole sen enempää tilaa eivätkä muut mahdu siirtymään kauemmas hänestä.

Esimerkki 2
Tönijä on seisovan pöydän jonossa tönimässä tarjottimellaan edellä olevaa tarjotinta. Edellä olevan jonottajan lasi loiskuu yli reunojen ja tarjotin kolisee vielä häntäkin edeltävään jonottajaan, jolloin pitää pyydellä anteeksi "tuossa takana joku tönii".
Tönijälle on myös tyypillistä purkaa kiukkunsa edellä olevaan jonottajaan. Ihan sama onko hitauden syy 5 ihmistä edempänä vai odottavatko jonottajat, kun tyhjää lasagnevuokaa vaihdetaan täyteen.
Tällaisessa tilanteessa tönijälle kannattaa sanoa "jokaisen tönäisyn jälkeen lasken mielessäni viiteen ennen kuin jatkan ruoan ottamista, saat itse päättää mitä vauhtia tässä edetään".

Esimerkki 3
Ihmisjoukko etenee verkkaisesti kohti kapeaa sisään/ulospääsyä. Tönijä tönii kaikkia ja puskee ihmismassaa väkisin eteenpäin. Edellä olevat meinaavat kaatua toistensa päälle ja osa suuttuu niille ihmisille, joita tönijä on töninyt, eli täysin syyttömille.
Tönijä pitää todennköisenä että ihmiset hidastelevat huvin vuoksi ja jatkaa varmuuden vuoksi tönimistä.

Esimerkki 4
Tönijä on ollut ikävässä tilanteessa. Tämän jälkeen hän näkee tilanteessa olleen vihamiehensä, eli sen toisen keikkaa katsoneen tai ruokaa jonottaneen ihmisen. Tönijä päättää kostaa huonon kohtelunsa ja menee tarkoituksella vihamiehensä eteen tukkimaan tien, etuilemaan baaritiskijonossa, tönäisee ohi kulkiessaan tms.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, etteivät nämä ihmiset yleensä käy missään ja kotona on hemmoteltu. Ei ole minkäänlaista kärsivällisyyttä tai käytöstapoja. "Minä minä minä" sori mutta täällä on muitakin. 

Vierailija
2/2 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla