Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin mummo sekoilee apua!!!!!

Vierailija
19.06.2016 |

Kävi täällä ja antoi minulle 2×50€ seteliä ja kutsui minua Janiksi. Vaikka olen kaiken päälle nainen!!!!!!!

En suostunut ottamaan rahoja vaikka kuinka yritti antaa niin myöhemmin katsoin niin postiluukusta oli tullut kirje jossa luki jtn hei jani tässä on ne rahat ja siinä oli 2 × 50€ seteliä ja sanoi, että hän haluaa auttaa sukulaisena kun näin naapureitakin ollaan.

Meni aijemmasta tapahtumasta häkellyksiin enkä vieläkään ole saanut tehtyä mitään!!!!

Mitä ihmettä mun pitäisi tehdä??

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita asiasta 112 jotta voisivat olla yhteydessä omaisiin. Tai jos omaisia ei ole niin mummolle asianmukaista hoitoa ja edunvalvoja. Ilmoita myös rahoista ja pyydä tietoa mihin ne voi palauttaa.

Vierailija
2/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementia tai Alzheimer.

Pudota kuoressa olevat rahat ja saatelappu hänen postiluukkuunsa.

Saatelappuun: "Hei, toimititte minulle vahingossa Janille kuuluvat rahat. Ystävällisin terveisin Naapuri".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet mummon sukualaisia niin ota heihin yhteyttä ja jos et niin soita häkeen ja kysy mitä pitää tehdä. Voi olla, että mummo todella pahasti dementoitunut ja tarvitsee hoitoa.

Vierailija
4/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112 heti ja pyydä ensihoitajia paikalle arvioimaan tilannetta. Kuulostaa siltä, että mummolla on aivan liian pitkälle edennyt dementia/alzheimer ja tarvitsee asianmukaista hoitoa.

Vierailija
5/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dementia tai Alzheimer.

Saatelappuun: "Hei, toimititte minulle vahingossa Janille kuuluvat rahat. Ystävällisin terveisin Naapuri".

Ei tuollainen auta. Yhteys joko sosiaalitoimeen tai akuutissa tapauksessa tuohon 211. Paras olisi jos sinulla olisi joku yhteys mummon omaisiin.

terveisin eräs naapurin pappaa paimentanut. Hänellä oli ihanat läheiset, mutta ne eivät ole aina paikalla, niin kuin naapurit. Ne tulivat aina paikalle kun hälyytti.

Vierailija
6/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä ilmoituksen edunvalvonnan tarpeessa olevasta henkilöstä netissä, maistraatin sivulla. Perusteluna voit kertoa juuri tuon tapauksen ja epäilet, että ei enää kykene itse huolehtimaan raha-asioistaan.

Vierailija
7/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dementia tai Alzheimer.

Ei tuollainen auta. Yhteys joko sosiaalitoimeen tai akuutissa tapauksessa tuohon 211. Paras olisi jos sinulla olisi joku yhteys mummon omaisiin.

terveisin eräs naapurin pappaa paimentanut. Hänellä oli ihanat läheiset, mutta ne eivät ole aina paikalla, niin kuin naapurit. Ne tulivat aina paikalle kun hälyytti.

Auttaa, koska vanhus ei enää välttämättä muista, minne hän laittoi rahat. Eli ei nimeä viestiin.

112-numeroon soittaminen on hyvä idea. Saattaisin soittaa myös paikkakunnan muistihoitajalle ja kertoisin tilanteesta.

t. Azheimer-potilaan omainen

Vierailija
8/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Miten toimit?

Vierailija
9/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä mummelilta lisää rahaa.

Vierailija
10/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä selvittää kuka on Jani ja minkä oven takana asuu.

Vierailija
11/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esität Jania ja lypsät mummoa hamaan tappiin asti. Tietenkin.

Vierailija
12/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on myös Jani nimisiä naisia. Harvinaisempaa täällä, mutta maailmalla ei.

Ota rahat ja lähetä kiitos kortti.

Vierailija
13/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähetin rahat takaisin mummolle mutta pian kävi taas puottamassa ne minun postiluukusta ja juoksi oman asuntoon. No nyt olen yrittänyt ottaa yhteyttä sukulaisiin. Löysin puhelin luettelosta nimi ja kyseessä on harvinaisempi sukunimi joten todennäköisesti pitäisi olla sukua. En ole saanut ketään kiinni ja nytten tuo mummokin on rauhoittunut. Pitöisikö tosiaan soittaa 112???

Rahat on yhä mulla. Aika erikoinen tilanne, ei mulle ennen kukaan ole väkisin 100 € yrittänyt antaa. Tekisi jo mieli ottaa ne kun joku noin paljon näkee vaivaa, että antaa minulle rahaa :D.

No joo ei. .. vitsi vitsi...

Pitäisikö nyt soittaa sinne hätänumeroon vai mitä tehdä?? Tällä hetkellä ei ole mitään ongelmaa.😞

Ap

Vierailija
14/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lähetin rahat takaisin mummolle mutta pian kävi taas puottamassa ne minun postiluukusta ja juoksi oman asuntoon. No nyt olen yrittänyt ottaa yhteyttä sukulaisiin. Löysin puhelin luettelosta nimi ja kyseessä on harvinaisempi sukunimi joten todennäköisesti pitäisi olla sukua. En ole saanut ketään kiinni ja nytten tuo mummokin on rauhoittunut. Pitöisikö tosiaan soittaa 112???

Rahat on yhä mulla. Aika erikoinen tilanne, ei mulle ennen kukaan ole väkisin 100 € yrittänyt antaa. Tekisi jo mieli ottaa ne kun joku noin paljon näkee vaivaa, että antaa minulle rahaa :D.

No joo ei. .. vitsi vitsi...

Pitäisikö nyt soittaa sinne hätänumeroon vai mitä tehdä?? Tällä hetkellä ei ole mitään ongelmaa.😞

Ap

No pitäisi.

Vierailija
15/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan minnee häkeen tällaisesta asiasta! Ei ole mitään hätää... :O

Vierailija
16/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin soitat! Vaikkei ole kuolemanhätä, niin minne muuallekaan soittaisit? Siellä osataan pistää asia eteenpäin, etsiä omaisia, ambulanssi tarkastamaan aluksi tilanteen (katsoo onko pahakin tilanne, esim onko asunto järkyttävässä kunnossa, syö homeista ruokaa tms) ja siitä sitten eteenpäin.

Vierailija
17/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VTI?

Vierailija
18/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita asiasta 112 jotta voisivat olla yhteydessä omaisiin. Tai jos omaisia ei ole niin mummolle asianmukaista hoitoa ja edunvalvoja. Ilmoita myös rahoista ja pyydä tietoa mihin ne voi palauttaa.

No ei tämä nyt 112 asia ole. Mutta yhteys omaisiin, tai jos et heidän yhteystietojaan tiedä niin kotisairaanhoitoon ( jos on asiakkaana) tai ihan terveyskeskukseen.

Vierailija
19/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita 112 heti ja pyydä ensihoitajia paikalle arvioimaan tilannetta. Kuulostaa siltä, että mummolla on aivan liian pitkälle edennyt dementia/alzheimer ja tarvitsee asianmukaista hoitoa.

T: lähihoitaja?

Vierailija
20/54 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä naapuri voi tietää sukulaisia tai mummon hoitopaikoista? Mummo tuskin itse muistaa/haluaa kertoa/tajuaa kertoa mitään. Jos mummo luulee naapuriaan sukulaiseksi, niin sehän ei tiedä enää mikä on totta ja ei. 112 osataan etsiä yhteystietoja, oikeita tahoja ja saadaan tietoja, joita ei tavallinen kansalainen saa toisesta ihmisestä, jolle ei ole mitään sukua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi