Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allerginen laastareille?

Vierailija
26.02.2006 |

Onko laastareiden liimassa jotakin allergisoivaa? Mua on joskus ennenkin laastarit kutittaneet ja ärsyttäneet. Nyt mulla oli toissapäivänä verikoe, jonka jälkeen laitettiin sellainen pieni, pyöreä laastari. Se alkoi kutittaa ja ärsyttää melkein saman tien, joten otin sen melko pian pois. Kuitenkin

[quote]

vieläkin

[/quote]

mulla on nyt tuossa taipeessa sellainen kahden euron kolikon kokoinen punainen, turvonnut renkula sen laastarin jäljiltä, jota kuumottaa ja on arka kosketukselle. Pitääköhän ruveta välttämään kaikkia laastareita tulevaisuudessa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se turvotti aikoinaan iiison alueen ihan kovaksi ja kuumaksi ja tosi kipeäksi ihan minuuteissa. Ajattelin kyllä, että sillä oli jotain tekemistä sen nikotiinin kanssa, eikä itse laastarin.

Pakko varmaan tästä lähtien pyytää verikokeenkin jälkeen, että saan vaan jonkun sideharsolapun, jota voin painella itse jonkin aikaa, ja että eivät enää laittele laastareita.

ap

Vierailija
2/6 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just niille ns.muovipintaisille,niiden liimalle.

Ainoa laastari mikä mulle ei aiheuta mitään on apteekeista ostettava Hansaplast Elastic ja tää pitää olla vielä silläm keltaisella " tyynyosalla" tai vaihtoehtoisesti se hansaplastin hopealaastari,niiden liima ei ärsytä yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen allerginen luonnonhartsille eli copolymeerille, jota on joissakin laastareiden liimoissa

Vierailija
4/6 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutullani toimivat nämä ihan hyvin, vaikka tavallisista laastareista sai just vastaavia oireita kuin ap. Kannattaa tosin varmaan testata näiden laastarien sopivaisuus ennen tosipaikkaa :-)

Vierailija
5/6 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kiellän verikokeissa liimaamasta niitä järkkyjä teippejä kun iho turpoaa ja menee ihan punaiseksi!

Mikropore-teippiä voi kohtuudella käyttää ;), mutta se lienee liian kallista tavallisiin terkkareihin..

Vierailija
6/6 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nykyisin kiellän verikokeissa liimaamasta niitä järkkyjä teippejä kun iho turpoaa ja menee ihan punaiseksi!

Mikropore-teippiä voi kohtuudella käyttää ;), mutta se lienee liian kallista tavallisiin terkkareihin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi