Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampax on kyllä outo tamponi

Vierailija
18.06.2016 |

Lähti syntymään tuosta vaan lenkillä. Tosi kiva kävellä, kun Tampax pilkistää pimpistä. Mitä järkeä on siinä, että tamponi leviää PITUUSSUUNNASSA? En tiedä mille syväpimpeille nuo on tarkoitettu.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turhaan sanota että O.B - se varma tamppooni.

Vierailija
2/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Tampaxin käytön vuosikymmeniä sitten juuri sen takia, että se piteni kastuessaan eikä minun värkissäni ole tarpeeksi pituutta. Ob vain levenee, ja kun sen on saanut tarpeeksi syvälle, ei tunnu eikä varsinkaan näy tai vuoda vierestä. Koska Tampax kuitenkin on yhä markkinoilla, on sille olemassa oma pitkäputkinen asiakaskuntansa. Hyvä juttu, että valinnanvaraa riittää.

Muistaako muuten kukaan sitä 80- tai 90-luvun vaaleanpunaista tamponimallia, joka laajentui pyramidin muotoiseksi? Se katosi aika pian markkinoilta, ehkäpä sen muotoisia värkkejä ei ainakaan Suomessa ole.

(Ja sitten suuresti inhottu infopätkä: ei ole kuukupin voittanutta!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampaxissa on asetin, jolla sen saa oikeaan kohtaan. Jos sen asettaa "väärin",  niin minullakin se valuu alas. O.B.sta en oo koskaan tykännyt, koska se on hankala laittaa paikalleen. Lisäksi turpoaa niin paljon, että hankala ottaa poiskin.

Mutta pimppejä on monia :-)

Vierailija
4/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Tampaxin asetin on minusta tosi hankala. Sain ensimmäisiksi tamponeikseni Tampaxeja, enkä millään oppinut käyttämään niitä. Kun ostin OB:ita, huojennuin, kun oli todella helppo vaan sormen avulla työntää tamponi paikoilleen. Se Tampaxin kitkaputki paitsi sattui, teki hankalaksi huomata, milloin tamponi on tarpeeksi syvällä.

Vierailija
5/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampaxissa on asetin, jolla sen saa oikeaan kohtaan. Jos sen asettaa "väärin",  niin minullakin se valuu alas. O.B.sta en oo koskaan tykännyt, koska se on hankala laittaa paikalleen. Lisäksi turpoaa niin paljon, että hankala ottaa poiskin.

Mutta pimppejä on monia :-)

Toosissa on kyllä eroja eroja: minulla taas on niin lyhyt, että asettimet ovat ihan turhia. Tampaxia käytin tasan kerran ja ai että sitä epämukavuutta kun se turposi ja alkoi hiertämään. O.B minustakin turpoaa paljon leveyssuunnassa ja tuntuu joskus pahalta ottaa pois, mutta en oikein tiedä mikä merkki olisi sitten sitä parempi enää...

Vierailija
6/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oikein ymmärrä tamponeja. Niiden suunnittelijat kai luulevat kuukautisvuodon olevan sellaista nestettä, niin kuin se sininen ohut neste, joka imeytyy solahtaen kuin vesi sinne tuppoon. Mutta kun ei... Kuukautisvuotohan on suurimmaksi osaksi paksua ja sisältää isojakin limakalvon paloja. Aina kun vedän tamponin pois, niin tamponi on vain yhdestä kohtaa haalean punainen, imettyään tilkan ohuempaa verta, ja sieltä perästä ryöpsähtää sitten ne paksut veret ja limakalvot. Kerrassaan hassu keksintö. Sen tarkoitus taitaakin pikemmin olla vain tulppa, joka estää noiden settien pääsyn pikkuhousuihin, eikä niinkään mikään vuotoa imevä vekotin. Sama ongelma siteissä. Miten ne kehittäjät ajattelee niiden peukalonpään kokoisten limakalvojen minnekään imeytyvän? Ei ikinä kuiva olo siteen kanssa.

Vierailija
7/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitkät tamppoonit on mun mielestä tosi ärsyttäviä ja epämukavia käyttää. Vaihtamaan mennessä on jo tunkeutunut puoliksi ulos. Ei auta vaikka kuinka syvälle tunkisi, aina liikkuu alaspäin. Käytän nykyään vain niitä lyhyitä, jotka kasvaa leveyssuuntaan. 

Vierailija
8/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy sekä tampax että ob, kunhan vaan on asetin.

Vierailija
9/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka väljiä teidän alakerrat oikein ovat? Ei mulla ole ikinä meinannut tamponi ulos tulla itsekseen, päinvastoin siitä narusta saa ottaa ihan kunnon otteen ja vetää ihan kunnolla, että se sieltä pois tulee. Kolme lasta olen synnyttänyt ja olen käyttänyt aika monta vuotta tamponeja.

Vierailija
10/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en oikein ymmärrä tamponeja. Niiden suunnittelijat kai luulevat kuukautisvuodon olevan sellaista nestettä, niin kuin se sininen ohut neste, joka imeytyy solahtaen kuin vesi sinne tuppoon. Mutta kun ei... Kuukautisvuotohan on suurimmaksi osaksi paksua ja sisältää isojakin limakalvon paloja. Aina kun vedän tamponin pois, niin tamponi on vain yhdestä kohtaa haalean punainen, imettyään tilkan ohuempaa verta, ja sieltä perästä ryöpsähtää sitten ne paksut veret ja limakalvot. Kerrassaan hassu keksintö. Sen tarkoitus taitaakin pikemmin olla vain tulppa, joka estää noiden settien pääsyn pikkuhousuihin, eikä niinkään mikään vuotoa imevä vekotin. Sama ongelma siteissä. Miten ne kehittäjät ajattelee niiden peukalonpään kokoisten limakalvojen minnekään imeytyvän? Ei ikinä kuiva olo siteen kanssa.

Kyllä mulla ainakin imeytyy se tamponi ihan täyteen.

Vierailija
11/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka väljiä teidän alakerrat oikein ovat? Ei mulla ole ikinä meinannut tamponi ulos tulla itsekseen, päinvastoin siitä narusta saa ottaa ihan kunnon otteen ja vetää ihan kunnolla, että se sieltä pois tulee. Kolme lasta olen synnyttänyt ja olen käyttänyt aika monta vuotta tamponeja.

Et ole käyttänyt Tampaxia tai jos olet, niin olet myös todella syvä. Ob:lla ei ole vastaavia ongelmia, kun se ei laajene pituussuunnassa.

Vierailija
12/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 vuoden tauon jälkeen ostin tamponeja ja siis Tampaxeja.

Noin tunti ja vuoto lirui pitkin tamponin pituussuunnan uomia.

Tätyykin kokeilla jos Ob sopisi paremmin. Jännää muuten että ei löydy muita merkkejä.

Vierailija
13/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin täynnä verta se koko tamppooni eikä tule tamponia poistaessa ulos mitään klimppejä :O

Vierailija
14/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole värkin koosta, vaan vuodon runsaudesta senkin kuivapillu.

Vierailija
15/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole käyttänyt Tampaxia tai jos olet, niin olet myös todella syvä. Ob:lla ei ole vastaavia ongelmia, kun se ei laajene pituussuunnassa.

Ei mullakaan ole koskaan tullut Tampax ulos, kait se sitten menee niin syvälle.

ohis

Vierailija
16/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista parhaita tamponeja, joita tähän mennessä olen käyttänyt ovat olleet rainbowin ja pirkan. Tampaxeja en ole käyttänyt ja ilmeisesti ei ole tarvettakaan tuhlata niihin rahaa kun ovat huonoja.

Vierailija
17/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monella tulee ihan "normiverta" aivan holisemalla. Sinulla vaan on niukka vuoto ja kenties nopeasti hyytyvä veri. Tai paksu limakalvo. Itselläni tulee kerralla reilusti lorahtaen ohuehkoa verta (ja todella vähän limakalvoa) jonka takia on inhottavaa ja epävarmaa käyttää siteitä. Ilman tamponia en liikkuisi kotoa mihinkään menkkojen aikaan.

Vierailija
18/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Tampax parempi, ei valu pois paikoiltaan. OB:ssa en pidä siitä että se levenee inhottava poistaa. Pidän myös asettimesta, varsinkin kun joskus joutuu vaihtamaan esim. julkisissa vessoissa (ei aina ole käsienpesuallasta kopin sisäpuolella) koen että on hygieenisempi...

Minulla kuukautisveri on yleensä saman kaltaista kun se "mainosten neste", joskus on vähän hyytmää, mutta ei todellakaan  isoja klimppejä...

Vierailija
19/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 10 vuoden tauon jälkeen ostin tamponeja ja siis Tampaxeja.

Noin tunti ja vuoto lirui pitkin tamponin pituussuunnan uomia.

Tätyykin kokeilla jos Ob sopisi paremmin. Jännää muuten että ei löydy muita merkkejä.

On niitä ainakin ollut muitakin, esim Rainbow, Libresse, Pirkka, Lidlillä on omansa...

Vierailija
20/42 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en voi käyttää OB:ta, koska se on liian paksu jo sisään laitettaessa. Ulos otettaessa taas vielä paksumpi. Käyttäminen on suorastaan kivuliasta. Tampax sopii taas minun rakenteelleni paremmin eli on kapea, mutta pitkä. Kai nuo OB:t on tarkoitettu vähän väljemmille naisille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi