Mies ja lapsi kinuaa koiraa. Itse en todellakaan halua.
Tänään taaaas väitelty asiasta. Pyysin miestä keksimään minimi 10 hyvää syytä hankkia koira. Sai kasaan vaan 2. Itse keksin lyhyessä hetkessä toistakymmentä syytä miksi koiran hankinta ei kannata.
Annoin miehelle nyt iltaan asti aikaa päättää minä tai koira.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
http://kuono.fi/kymmenen-myyttia-koirista-tiesitko-sina-totuuden/
No niin, kiitos sinulle joka tämän linkitit. Heti jutun alussa kerrotaan:
"Amerikkalaisella Amerikanki-sivustolla on julkaistu mielenkiintoinen artikkeli koiramaailman myyteistä. Vaikka koiran sanotaan olevan ihmisen paras ystävä, nelijalkaisiin tovereihimme liittyy paljon myyttejä. Tässä kymmenen uskomusta, jotka ovat pysyneet tiukasti mielissämme jo vuosikausia – vaikka ne ovatkin täyttä puppua.
1. Koiran suu on puhtaampi kuin keskivertoihmisen suu.
Koirat ovat luonnostaan eläväisiä ja emotionaalisia olentoja, minkä vuoksi on varsin tavallista nähdä koira nuolemassa tutun ihmisensä käsiä tai jopa kasvoja. Koska koiran nuolemisesta ei yleensä seuraa mitään terveydellisiä haittoja, monet ihmiset uskovat, että koirien suut ovat puhtaampia kuin ihmisten.
Totuus: Väite ei ole totta. Kun miettii, mitä kaikkea koira suuhunsa laittaa, voidaan olettaa, ettei sen suu ole läheskään niin puhdas kuin jotkut ihmiset olettavat. Koiran suu on täynnä bakteereja ja muita ällötyksiä. Monet ihmiset eivät kuitenkaan ymmärrä, että nämä bakteerit ovat ominaisia pelkästään koirille, eivätkä ne ole yleensä haitallisia ihmisille."
Niki Laudan vaimo kysyi: Minä vai autot. Niki ei tarvinnut harkitsemisaikaa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Tänään taaaas väitelty asiasta. Pyysin miestä keksimään minimi 10 hyvää syytä hankkia koira. Sai kasaan vaan 2. Itse keksin lyhyessä hetkessä toistakymmentä syytä miksi koiran hankinta ei kannata.
Annoin miehelle nyt iltaan asti aikaa päättää minä tai koira.
Mitäs meinasit tehdä jos mies valitsee koiran ja hyvällä tuurilla saa lapsen lähivanhemmuudenkin?
Minusta ei ole kiristämistä vaan rehellisyyttä sanoa että ei aio missään olosuhteissa asua koiran kanssa, eli jos mies sellaista välttämättä hinkuu sen on automaattisesti sen liiton loppu.
Olisi kammottavaa mieheltä yrittää pakottaa vaimonsa koiratalouteen jos se on tälle noin ehdottoman vastenmielistä. Hirveä mies.[/quote]
Tuota kyllä noinkin, mutta onko se vähän myöhäistä tuoda näitä jyrkkiä kantojaan esille nyt. Eikö esim. tapaamisvaiheessa olisi jo pitänyt tehdä miehelle selväksi ettei koskaan suostu asumaan koirataloudessa. Niin mies olisi sitten voinut miettiä haluaako lapselleen moisen äidin?!
Jatkuvasti törmää tähän, että pariskunnat eivät ole mistään ratkaisevista ja konkreettisista asioista puhuneet etukäteen ja sitten hirttää homma kiinni, kun lapset on tehty jne....
Vierailija kirjoitti:
Niki Laudan vaimo kysyi: Minä vai autot. Niki ei tarvinnut harkitsemisaikaa ;-)
Oisko kuitenkin kannattanut harkita?
Onhan koiran pureman takia ihmisiltä amputoitu jäseniäkin, joku tais juuri kuollakkin.
Mun(meidän) koira on 12, on ollut kauemmin mun elämässä kuin mieheni tai lapseni.
Mies ei ollut aluksi koiraihmisiä, mutta jatkettiin tapaisia ja nykyään koira on Miehenkin. Minä kuitenkin kannan lopullisen vastuun ja jos esim. Erottais koira tulis mun mukaan. Mies haluaa toisen koiran,itse en ole ihan varma koska tiedän mikä vastuu se on.
Rakastan eläimiä älyttömästi, mutta eläimiin tulee sitoutua eikä ajatella leluna. Mulla suurin ongelma toisen koiran otossa on se, että haluaisin matkustaa sitten ku vanhemmasta koirasta aika jättää niin paljon ku lomat antavat myöten, koiran kanssa tämä ei ole mahdollista. Mutta ongelmaan Jos yks ihminen perheessä ei halua koiraa en ottaisi. Koira voi olla jonkun,mutta haluaa kuitenkin lauman hyväksynnän ja riidat ovat varmoja jos toinen joutuu juostaan koiran takia. Rakastan koiria,mutta ymmärrän niiden huonotkin puolet. Monissa perheissä hyvät puolet ajaa kuitenkin huonojen edelle, mutta mitään tollasia uhkauksia en ilmoille heittelisi. Välillä mietin, että kuinka paljon te kunnioitatte toisianne kun kaikesta ollaan valmiita eroamaan tai ainakin kiristämään erolla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole kiristämistä vaan rehellisyyttä sanoa että ei aio missään olosuhteissa asua koiran kanssa, eli jos mies sellaista välttämättä hinkuu sen on automaattisesti sen liiton loppu.
Olisi kammottavaa mieheltä yrittää pakottaa vaimonsa koiratalouteen jos se on tälle noin ehdottoman vastenmielistä. Hirveä mies.
Tuota kyllä noinkin, mutta onko se vähän myöhäistä tuoda näitä jyrkkiä kantojaan esille nyt. Eikö esim. tapaamisvaiheessa olisi jo pitänyt tehdä miehelle selväksi ettei koskaan suostu asumaan koirataloudessa. Niin mies olisi sitten voinut miettiä haluaako lapselleen moisen äidin?!
Jatkuvasti törmää tähän, että pariskunnat eivät ole mistään ratkaisevista ja konkreettisista asioista puhuneet etukäteen ja sitten hirttää homma kiinni, kun lapset on tehty jne....
Kyllä, on mieheltä ehdottomasti aivan liian myöhäistä alkaa vonkumaan jonkun koiran hankkimista jollei siihen suuntaankaan ole vihjannut ajoissa. Ap:n suhtautuminen koiriin on ihan varmasti käynyt jo selväksi, en voi kuvitella miten noin jyrkkä suhtautuminen voisi tulla yllätyksenä.
On muuten uskomattoman mautonta yrittää vihjaa että ap olisi jollain tavoin huono äiti siksi ettei halua koiraa. Olet todella ilkeä, nolo ja typerä ihminen tuon perusteella.
Vierailija kirjoitti:
1. Koira vie sinut ulos.
2. Koira vie sinut lenkille. PT.
-sama kuin nro 1. Mukava kun on pakko säällä kuin säällä käyttää 3-5 krt/pv ulkona olipa kuinka väsynyt tai sairas tahansa.3. Juttelet vieraiden ihmisten kanssa helpommin kun sinulla on koira.
-miksi kukaan haluaisi jutella ventovieraille4. Tulet kotiin sukkelammin kun siellä odottaa koira.
-niin kun on pakko tulla, ei siksi että se välttämättä olisi mukavaa että töiden jälkeen ei voi mennä minnekään ruokakauppaa pidemmäksi aikaa.5. Saat haleja ja nuolaisuja vaikket olisi ansainnut niitä. Pyyteetön rakkaus.
-inhoan koirien hajua ja kuolaa, niiden kieli on järkyttävä bakteeripesä ja mm. Nuolevat ulosteita. Hyi. Hyppivät päällekin niin vaatteet reikiintyy paskaantuu ja on katvoissa.6. Puhdas ja muruton keittiön lattia.
Koirat juuri päinvastoin paskoo paikat kun kuljettavat ulkoa likaa sisälle jos ei kokoajan jaksa olla pesemässä otusta. Ja onko lattia muka puhdas jos kuolaava koira nuolee lattian bakteeritahmalimallaan.7. Opit mitä on uskollisuus.
-mieluumminkin riippuvuus. Koira on 100 % riippuvainen sinusta koko elämänsä ajan. Sen on pakko mielistellä.8. Lämmittää talvella.
Villasukat lämmittää ja viltti.9. Kun sairastut, kotona on innokas sairaanhoitaja.
-millä tavalla hoitaa? Enemmänkin rasittaa kun joutuu 38 asteen kuumeessa puolikuolleena käyttämään räntäsateessa ulkona ja ruokkimaan ja hoitamaan sitä koiraa.10. Kodin vahti. Suojelee perhettä.
-Kaikki koirat ei tähän pysty. No jotkut pelkää koiria. Ei paljoa auta jos muttautujalla on ase ja on päättänyt tulla tosissaan sisälle.Kannattaisko sun miehen vaan erota susta, ja muuttaa meille?
No voi ny...
Niin no se on tosiaan teidän yhteinen koti ja kaksi puolesta sinä vastaan tilanne. Jos huonosti käy niin koira tulee sinä lähdet. Itse en kiristäjää katsoisi hetkeäkään. Asioista kuuluu neuvotella ei kiristää ja komentaa.
Ottakaa joku hoitokoira pariksi viikoksi tai kain niitä sa jotain koiria väliaikaiseen sijoitukseenkin. Tämä kannattaa tehdä siten syksyllä, kun on pimeää, sateista ja kylmää. Sitten näet kuka koiraa oikeasti hoitaa ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
1-2: osaan mennä ulos halutessani. En halua elukkaa pakkotahdittamaan lenkkiaikataulua.
3: en halua jutella koiranomistajien kanssa
4: viihdyn myös kodin ulkopuolella, olisi kamalaa olla sidottu koiran rakontyhjennyksiin
5: hyi koirannuolaisuja, niitä en salli ikinä!
6: koiran nuolema lattia ei ole puhdas
7: osaan olla uskollinen
8: yh
9: keittääkö se teetä ja käy apteekissa?
10: koirat tappavat pikkulapsia. Mikä on se uhka, jolta suojelevat?
Täyttä kuraa tuo viimeinen kohta! Muutama sairas yksilö ei tee kaikista koirista tappajia. Meidän koira rakastaa lapsia yli kaiken. Toivottavasti miehesi valitsee koiran ja jättää sinut, olet kamalan itsekkään ja hemmotellun kuuloinen kakara.
Tiedän perheen, jossa lapselle hankittiin koira. Lapsi ja isä hoitivat/hoitavat edelleen koiraa hyvin, mutta perheen äiti ei juurikaan siedä koiraa. Lapsen tullessa teini-ikään lenkittämisestä ja hoidosta on tullut enemmän sanomista. Äiti kuulemma katuu, että ikinä suostui ottamaan koiran. Lapsenne voi hankkia koiran muutettuaan omilleen ja miehesi voi miettiä, että kumpi on tärkeämpi; koiran hankkiminen vai sinä.
Meillä oli saman kaltainen tilanne kun olin lapsi, pyysin koiraa ja isä suostui, äiti vastusti. Koira kuitenkin otettiin, äitikin siihen rakastui ja koiran kuollessa 2kk sitten vanhuuteen se oli äidille myös kova paikka. Koira opettaa kuitenkin läheisyyttä ja vastuullisuutta ja on todellinen ystävä joka ei petä. En keksi huonoja syitä ottaa koiraa. Toki koirasta lähtee karvaa ja tassuja saa pestä,mutta siihen tottuu. Ja voihan siihen vaikuttaa ottaako isomman vai pienen koiran, pitkäkarvaisen vai lyhytkarvaisen. Mielestäni kohtuutonta heittäytyä tuollaiseksi että "minä tai koira", et taida tosissasi miestäsi rakastaa kun noin helpolla heittäisit suhteen hukkaan ja hajottaisit perheen. Koira myöskin yhdistää lisää, kuinka kivaa lähteä perheen kanssa koira lenkeille. Jokainen perheestä saisi liikuntaa lisää koiran tullessa taloon mikä on vain hyvä asia. Kun meille tuli koira silloin aikanaan, tehtiin aluksi hyvin selväksi että jokainen lenkittää ja hoitaa, ja se myös piti. Anna koiralle mahdollisuus, se ei ole sinulta pois. Antaa paljon perheellesi ja myös sinulle. :)
Vierailija kirjoitti:
Onhan koiran pureman takia ihmisiltä amputoitu jäseniäkin, joku tais juuri kuollakkin.
Enemmän ihmisiä kuolee omaan keittiöönsä..
Miksi ap et halua teille koiraa? Itse ottaisin useamman koiran, rakastan niitä ja koirat rakastavat minua. Saan eläimiin kontaktin ja viestitämme ja ymmärrämme toisiamme. Kerron pelkästään koiraa katselemalla, koiran luonteen ym. Eläimet tekevät maailmasta paremman. Eläintä ei voi huijata kuten ihmistä, eikä eläimeen uppoa teeskentely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmisiä kuolee omaan keittiöönsä..
Ai kun on purru itseensä?
Määräätkö ap yleensäkin ja päätät asioista yksin? Perhe-elämään kuuluu kompromissit ja neuvottelu. Jos asuu yksin päättää yksin, jos yhdessä, muidenkin halut pitää huomioida.
Mun oli pakko taipua eläimiin miehen, lasten ja jopa anopin painostuksesta :( Luvattiin hoitaa ja pitää huoli mutta kuinka ollakaan mikään ei hoitunut muuten kuin jatkuvan käskemisen kautta. Ja huonosti sittenkin. Jatkuvasti paha haju kotona niiden samperin rapisijoiden takia.
Katsopa tarkemmin, idiootti, niin näet että ainoa joka on puhunut ihmisen suusta "puhtaana" olet sinä :D
En edelleenkään näe perusteluitasi sille että koiran suu olisi jotenkin "puhdas"?
Enkä minä haluaisi pyykkiainettakaan suuhuni vaikka sitä pidettäisiin "puhtaana". Oman suuni bakteerit ovat sopivimmat minulle, kiitos.