Luetellaan huvittavia muotivillityksiä ja ilmiöitä viime vuosikymmeniltä! :D
Siis sellaisia jotka aikanaan tuntuivat todella hienoilta, edistyksellisiltä jne, mutta mitä ei voi nykyään kunnolla edes käsittää olleen olemassa. Tiedätte kyllä mistä on kyse.. Lets go! XD
Kommentit (488)
Matalavyötäröiset farkut myös miehillä ja kalsareiden vyötärönauhan piti olla näkyvissä, jotta nähtiin, että merkkivaate oli kyseessä. Joskus alkkarit olivat aika kulahtaneita
Edelleenkin toimimme merkkituotteiden ilmaisina mannekiineina, kun niiden logot paistavat vaatteissa, laukussa jne. Tai ei ilmaisina; maksammehan itsemme kipeiksi, jotta tietty arvostettu merkki varmasti tulee esiin
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei varmaan moni muista, 70-luvun discohaalarit.
Joo muistan discohaalarit. Ja discolenkkarit.
Kasarin lopussa ja ysärin alussa kaikki pukeutuivat verkkareihin arkiasuna.
Verkkaritakki ja farkut oli hyvin yleinen yhdistelmä.
Katsokaa vaikka videota siitä mielenosoituksesta Eduskuntatalon edessä 1994.
Kaikilla on verkkarit.
Tunika, leggingssit ja tissivyö. Itse en onneksi tähän villitykseen lähtenyt. Tämä siis joskus 2005 tai sinnepäin.
Vierailija kirjoitti:
Tissivyö, shortsit legginssien päällä, hiuspannat, värikäs silmämeikki, lokinpaskat, kulmakarvojen sheivaaminen. Tossa ehkä kaikkein hirveimmät..... 😂
Kasarilla ylioppilaslakkia kutsuttiin lokinpaskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linda Lampeniuksen kumivaate-tyyli siideriaikoina
Se siideri oli oikeasti hyvää, mutta paljastui että prosentit juomaan tulivatkin tislatusta alkoholista ja siideri oli laitonta.
Nyt kun 0,8 % vahvempaa tavaraa saa myydä jatkossa puodissa, niin enää ei suomalaisille kansanterveydellistä ongelmaa, jos se siiderin sisältämä alkoholi peräisin tislatusta viinasta.
Puhumattakaan siitä, ettei kyseessä oli siideri ollenkaan vaan juomasekoitus tuolloin.
Siideri valmistetaan käyttämällä.
Vähän sama kuin kutsui viiniksi Valion rypälemehun ja vodkan sekoitusta.
Ihan hirveä muoti oli pitkät tekokynnet. Hyi helkkari mikä määrä bakteereja piilee niiden alla. Joku vihreä, puoliksi uloskasvanut strassein koristeltu kynsi - onko se kaunis.
Kulmakarvojen ajjelun päätteeksi paksulla tussilla piirretyn näköiset Grougho Marx- kulmakarvat.
Vierailija kirjoitti:
2000-luvulta muistan Dakinen reput, joita monella näki. Nykyään taitaa sitten olla älypuhelimet koulussa tämän päivän muotijuttu ja mitä parempi malli, sitä muodikkaampi se on. Dakinet tuntuvat lippulaivapuhelimiin verrattuna paljon halvemmilta kuin iPhone tai Samsungin lippulaiva.
Mullakin oli 2006 kasiluokalle ostettu Dakinen reppu ja se oli paras reppuni ikinä! Harmittaa, kun ei tullut säilytettyä sitä. Olisi niin kätevä nykyisinkin esim. päiväpatikkareissuilla useine taskuineen ja lokeroineen.
Vierailija kirjoitti:
pyöräilyhousut 90-luvulla
siis pyöräilyshortsit
Vierailija kirjoitti:
Täällä hirnuen nauretaan esim 2000-luvun vaatteille jotka olivat oikeasti kivoja ja ehtaa kangasta. Farkkujakin sai vaikka minkä mallisena eivätkä uponneet perceeseen. Olisi kiva tietää hirnujien ikähaarukka, itse veikkaan noin 20-25 v. Eli tämä ikäluokka joka ei ole varmaan koskaan pitänyt oikeita housuja päällänsä vaan halpoja trikooleggareita toosa tursottaen. Katsokaas lapset, silloin 2000-luvulla revan esiintuomista julkisesti puhumattakaan perseen esittelystä olisi pidetty absurdina ja nolona. Toki jotkut silloinkin pitivät trikoita jne mutta niitä ei vedetty pimperovakoon. Minulla on ikävä 2000-luvun laajoja vaatetrendejä. Nykypäivän IG hooro tyyli saa oksentamaan.
Älä nyt tällaisestä nokkiisi ota. Itse olen 30 ja se nyt vaan on fakta, että 2000-luvun (varsinkin alkupuolen) muoti oli ihan karmeaa. Olihan h0r0tyyli silloinkin in, se vain oli erilaista kuin nykyisin. Kun googlaa sanalla pissis, saa tästä tyylistä aika hyvän kuvan. Se on kyllä totta, että vaatteet olivat laadukkaampia ja kestävämpiä kuin nykyiset rätit.
Vierailija kirjoitti:
Lokinpaskasilmät (2000-luku)
Harva otsatukka (90-luku)
Mikä juttu noi silmät on? :D
2000-luvun alussa oli semmosia muovipinnoitteisia naisten kevät/syystakkeja mm. Vero Modalla,huh kun niissä tuli kuuma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lokinpaskasilmät (2000-luku)
Harva otsatukka (90-luku)Mikä juttu noi silmät on? :D
Lokinpaskasilmät, eli musta rajaus ja valkoinen luomiväri, jota usein vielä levitettiin reippaasti luomien ulkopuolellekin. Vielä parempi, jos siinä oli glitteriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä hirnuen nauretaan esim 2000-luvun vaatteille jotka olivat oikeasti kivoja ja ehtaa kangasta. Farkkujakin sai vaikka minkä mallisena eivätkä uponneet perceeseen. Olisi kiva tietää hirnujien ikähaarukka, itse veikkaan noin 20-25 v. Eli tämä ikäluokka joka ei ole varmaan koskaan pitänyt oikeita housuja päällänsä vaan halpoja trikooleggareita toosa tursottaen. Katsokaas lapset, silloin 2000-luvulla revan esiintuomista julkisesti puhumattakaan perseen esittelystä olisi pidetty absurdina ja nolona. Toki jotkut silloinkin pitivät trikoita jne mutta niitä ei vedetty pimperovakoon. Minulla on ikävä 2000-luvun laajoja vaatetrendejä. Nykypäivän IG hooro tyyli saa oksentamaan.
Älä nyt tällaisestä nokkiisi ota. Itse olen 30 ja se nyt vaan on fakta, että 2000-luvun (varsinkin alkupuolen) muoti oli ihan karmeaa. Olihan h0r0tyyli silloinkin in, se vain oli erilaista kuin nykyisin. Kun googlaa sanalla pissis, saa tästä tyylistä aika hyvän kuvan. Se on kyllä totta, että vaatteet olivat laadukkaampia ja kestävämpiä kuin nykyiset rätit.
Mikä siinä oli karmeaa?
yhtenäiset college-asut 80-luvulla,lapsilla ja aikuisilla
Legginsit, jotka näyttivät ihan kerraston housuilta. Mullakin oli oranssit sellaiset. Kyllä siihen päälle olis kuulunut farkut laittaa. Miehet katteli perään vähän liian pitkään.