Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisäeläkevakuutukset lienevät tappiollisia, kun takuutuoton korko on 3,5%? :O

Vierailija
17.06.2016 |

Mistä ne oikein ottaa rahat noihin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minulle selvitettiin, että oma eläkevakuutus on yhtä tyhjän kanssa, sillä se laskee vastaavan summan varsinaista eläkettä. Sitä ei siis saa sen normieläkkeen päälle.

Vierailija
2/3 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus minulle selvitettiin, että oma eläkevakuutus on yhtä tyhjän kanssa, sillä se laskee vastaavan summan varsinaista eläkettä. Sitä ei siis saa sen normieläkkeen päälle.

Niinhän se onkin. Maksat kahteen kertaan summasta joka vähennetään sun eläkkeestä. Kuka tyhmä edes ikinä on ottanut eläkevakuutuksen? Sehän on pelkkää menoa, ei tuloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan jos jää aiemmin lisäeläkkeen tuella töistä pois, niin viimeisiltä vuosilta ei enää kerry eläkettä, jolloin lopullinen eläke jää pienemmäksi. Tosin tuleva eläkeuudistus pienentää era kun viimeisiltä työvuosilta ei enää kerry supereläkettä.

En tosin ole valaistunut, koska eläkettä kannattaa nostaa. Tosin en sitä saa edes vuosiin ulos, joten ei ole ajankohtainen asia.  

Tämä lisäeläke on tullut pyytämättä, koska firma sitä ryhtyi tietyistä syistä maksamaan vuosia vuosia sitten työntekijöille. En viitsinyt kieltäytyä ilmaisesta rahasta ja summa onkin kertynyt vuosien saatossa jo useita tonneja. Sitä vain ihmettelen että miten eläkeyhtiöillä on varaa maksaa nykyisellä korkotasoilla 3,5% korkoa. 

t ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi