Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomaat kassajonossa asiakkaan, jonka ostoskorissa pelkästään alennuslapuilla merkittyä ruokaa. Ajatuksesi?

Vierailija
17.06.2016 |

Otsikko.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hemmetti toi löysi kaikki hyvät tarjoukset"

Vierailija
22/33 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että kas, joku muu ihan samanlainen kuin minä. Sinkkuna ei tarvitse kenenkään kanssa neuvotella siitä mitä tänään tahi huomenna syötäisiin joten kaupassa etsin lähinnä sopivia aletuotteita ostoskoriini. Hevi-osastolla niitä harvoin on joten sieltä otan normaalisti mutta liha/eines/maito yms osastoilla on yleensä aina jotain kivaa tarjolla. Pakastinkin on keksitty.

Väittävät että tuntia ennen sulkemisaikaa saa nykyään jotain lisäalennusta, en ole vielä kokeillut mitä pitää kokeilla.

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos katselisin toisten ostosksia niin tarkkaan, että huomaisin tälläisen, niin todennäköisesti en kuitenkaan ajattelisi mitään. p

Jos taas ihan pitäisi lähteä ajattelemaan, niin riippuen ihmisen yleisfiiliksestä, niin ajattelisin, että on rahasta tiukkaa tai hyvin hintatietoinen ihminen. 

Köyhyyteen en suoranaisesti aletuotteiden ostamista rinnasta. Minulla on monta todella hyvin toimeentulevaa tuttua, jotka ostaa aletuotteita aina kun mahdollista. Itseasiassa se tietynlainen piheys on monien toimeentulon salaisuus. Säästää kaikessa missä voi ja omaisuus kertyy.. 

Eräs suomalainen miljunääri, Eero Lehti, mainitsi myös harrastavansa punalaputettuja tuotteita jossain haastattelussa. :)

Vierailija
24/33 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse osta juustoa, leikkeleitä tai muita suurissa pakkauksissa olevia alennustuotteita koska mielestäni typerää kauppiaalta laittaa edellisenä päivänä myyntiin joku jättituote jossa menee seuraavana päivänä päiväys. En maksa ruoasta jota en ehdi syömään ennen kuin se vanhenee, varsinkin tuoretuotteita koskee tämä. Muroja olen ostanut joskus alennuksella koska en usko että ne vanhenevat niin nopeasti mitä päiväys osoittaa.

Vierailija
25/33 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on päämääräni kaupassa nämä 50% tuotteet,en ole köyhä.

Jotkut kaupat myyvät vain 30% alennuksella.

Vierailija
26/33 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onkohan sillä omat tarrat mukana?"

Vierailija
27/33 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaa,kun en katso muiden ostoksia. Miksi katsoisin?

Vierailija
28/33 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen jolla pakkasessa tilaa

Vierailija
29/33 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiinnitä huomiota toisten ostoksiin. No voi olla, koska punainen on huomioväri, että sitten kiinnittäisin huomion, mutta en tiedä ajattelisinko sittenkään sen kummempaa. Ehkä ajattelisin, että onpa käynyt tuuri kun on löytänyt kaiken tarvitsemansa alennettuun hintaan.

Vierailija
30/33 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin juuri miehen kanssa ruokaostoksilla pitkän ostoslistan kanssa. Monet perustuotteet olivat kotoa loppu ja ostomme myös hygienia- ja kosmetiikkatuotteita. Käytiin kahdessa kaupassa ja rahaa paloi kerralla kahden viikon ruokabudjetin verran. Löysimme myös 5 pakettia lihaa ruoanlaittoon ja grillaukseen näistä alelaputetuista ja pidimme itseämme hyvinä ruoan metsästäjinä :) Jos joku huomasi alelaput hihnalla, niin siitä vaan. Olemme tarkkoja kuluttajia.

Vierailija
31/33 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin että köyhä ja säälisin mielessäni

Saattaa olla rikaskin. Tuhlailemalla ei varat kerry.

Vierailija
32/33 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmitti viimeksi kun yhellä miehellä oli vino pino karitsan luomujauhelihapaketteja alennuslapuilla. Olisin itse halunnut ne ja tyyppi tyhjensi hyllyn :(

Ostan lähes kaikki lihat alennettuina.

Vierailija
33/33 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin että köyhä ja säälisin mielessäni

Saattaa olla rikaskin. Tuhlailemalla ei varat kerry.

Aivan hyvin voi olla varakas. Itse ainakaan en arvailisi tuon perusteella mihinkään suuntaan. Tuntemani varakkaat ihmiset ovat monesti kaikkein tarkimpia rahoistaan. Siksi he varakkaita ovatkin. Sillä isotkin rahat saa kyllä helposti tuhlailtua.

Itsekin olen muuttunut paljon säästäväisemmäksi. Tuntisin itseni typeräksi, jos antaisin esimerkiksi itseltäni huijata kovalla työllä ansaittuja rahoja vaikkapa johonkin ylihintaiseen merkkituotteeseen, jossa maksaa vain se merkki. Laatu on sitten asia erikseen. Se olisi vain hölmöä taloudenpitoa ja heikkoa itsetuntoa.

Fiksu ihminen on säästäväinen.

Ja vaikka alennustuotteita ostava ihminen ei olisikaan varakas, fiksu rahojenkäyttö on silti kunnioitettavaa ja järkevää.

Eli ainoa mitä tuosta voi ajatella on, että ihminen on hyvä ja fiksu rahankäyttäjä.