Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todiste Jumalan luomistyöstä osa 1

Vierailija
17.06.2016 |

Miten kukaan voi olla uskomatta Jumalaan, kun katsoo tätä erittäin kaunista lintua, joka on jo itsessään taideteos? Tarkkaan mieititty värit ja kaikki kuviot, mikään ei ole sattumanvaraisesti itsestään syntynyt.

http://www.rightbrainplanner.com/wp-content/uploads/2010/06/peacock-res…
http://previews.123rf.com/images/viselchak/viselchak1007/viselchak10070…
http://www.hd-wallpapersdownload.com/script/peacock-wallpaper/beautiful…

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikinkukko päättää, mikä kuvio näyttää kivalta ja mikä ei, ja valitsee sitten mieleisensä, jolloin jälkikasvustakin tulee niiden mielestä kivannäköisiä. Ei ole kovin erikoinen asia, että riikinkukon mielestä kivaltanäyttävä kuviointi näyttää kivalle myös ihmisestä.

Et kai sä oikeesti tuohon usko. Riikinkukko päättää itse väristään? Miten se tapahtuu?

Pitäiskö sun opetella lukemaan? Mä en sanonut, että riikikukko päättää itse väristään. Vaan sanoin, että se päättää jälkeläistensä väreistä, kuten se tekee, valitsemalla lisääntymiskumppaninsa. Ne väritykset kun periytyvät.

Vierailija
62/68 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammanpoika kirjoitti:

Hahpah kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

Hahpah kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

Hahpah kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

Hahpah kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

Todisteilla ei ole väliä, kun ei ole halua uskoa. Vanhassa testamentissa on jo Mooseksen kohtaaminen faaraon kanssa hyvä esimerkki. Vaikka mitä ihmetekoja teki, niin faarao ei silti uskonut ja uhmasi kuolemaansa asti.

Olitko kenties näkemässä kyseisen tapahtuman vai mistä tiedät?

Vai luitko kenties maailman myydyimmästä satukirjasta?

Olitko näkemässä evoluution? Silti uskot kun luet biologian kirjasta että niin tapahtui.

En, mutta jos puhutaan esimerkiksi ihmisen evoluutiosta, osaan yhdistää häntäluun ja umpisuolen tarkoitukset :)

? Niin, niillä on tarkoitus. Mitä tämä todistaa? Jos yrität nyt viitata että ne ovat jotain turhia jäänteitä, niin olet väärässä, niillä on vieläkin käypä tarkoitus.

Mikäs tarkoitus niillä muka on?

Häntäluu ankkuroi lihaksia. Tarkoitat varmaan umpilisäkettä, etkä umpisuolta ja siitä löydät heti wikipedista tietoa: https://fi.wikipedia.org/wiki/Umpilis%C3%A4ke

"Se varastoi hyvänlaatuisia bakteereja, joita tarvitaan ruoansulatuselimissä."

Niin, ei kummallakaan mitään "oikeata" tarkoitusta vaan jääny sivutoiminen homma.

Entäs vaikkapa kaikki fossiilit? Miten on olemassa ihmisiä vanhempia fossiileja esim. dinosaurukset jos Jumala loi ihmisen samana viikkona kun loi maan?

Mikä ihmeen sivutoiminta? Poistata oma häntäluusi, jos se on turha. Minä voin vaikka maksaa leikkauksen sulle.

Fossiilit on hyvä todiste Jumalan olemassaolosta, jos luet raamattua siellä kerrotaan tulvasta ja tulvassa syntyy paljon fossiileja. Eikä ne fossiilit ole sen vanhempia kuin ihmisetkään. Ne ajanmittausmenetelmät on osoitettu epäluotettavaksi, vaikka kovasti muuta koitetaan valehdella.

Oletko sä kenties se sama sankari, jolle on jo muutama viikko sitten kerrottu miksi olet väärässä?

Onko vaikeuksia ymmärtää sellaista konseptia, että kymmenet eri ajanmittausmenetelmät eivät voi kaikki antaa samaa väärää tulosta?

Selitä meille nyt rautalangasta, miten on mahdollista saada samat tulokset eri menetelmillä, jos ne kerta eivät toimi. Jos et pysty, niin lopeta tuo valehtelu siitä kuinka ne mukamas ovat epäluotettavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammanpoika kirjoitti:

Embody the Invisible kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

Hahpah kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

Todisteilla ei ole väliä, kun ei ole halua uskoa. Vanhassa testamentissa on jo Mooseksen kohtaaminen faaraon kanssa hyvä esimerkki. Vaikka mitä ihmetekoja teki, niin faarao ei silti uskonut ja uhmasi kuolemaansa asti.

Olitko näkemässä evoluution? Silti uskot kun luet biologian kirjasta että niin tapahtui.

Nyt ymmärrän tämän nimimerkin merkityksen. Se sopii varmasti kantajalleen. Evoluutiota ei voi nähdä koska se tapahtuu niin hitaasti ja pitkän ajan kuluessa ettei mikään ihmisikä siihen riitä. Aika huono vetoaminen jumalan olemassaolon puolesta.

Evoluutiosta on lukuisia todisteita, raamatusta ja muista satueepoksista ja lukemattomista muista uskonnon jumalista ei ole yhtäkään todistetta. Uskonnot on lähtenyt ihmisten sisäisten henkisten hallusinaatioiden ja valaistumisien (missä ei ole ollut mitään pahaa) pohjalta päätyen mielisairaiden ja ahneiden ihmisten harjoittamaan joukkoharhaan jota on helppo hallita.

Ihan täysin verrannollista sanoa evoluutiota uskonnoksi, siinä missä muitakin uskontoja.

Evoluutiosta ei ole yhtään todistetta. Paitsi lajivariaatiosta. Kaikki muu on pelkkää valehtelua ja hölynpölyä. Kaikki ns. todisteet on osoitettu virheelliseksi, mutta silti niitä opetetaan kun ei ole mitään muutakaan tukemaan roskateoriaa.

Miksi sanot, että todisteet on osoitettu virheellisiksi, jos et edes osaa kertoa niitä virheitä?

Miten C-vitamiinin valmistukseen käytetyn geenin rikkinäisyys apinoiden keskuudessa ei todista evoluutiosta? Miten se geeni mukamas on sattumalta voinut hajota samaan mutaatioon kymmenillä eri apinalajeilla, muttei yhdelläkään ei-apinalajilla? Miksi marsulla se on hajonnut eri mutaatiolla?

Vierailija
64/68 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä oon näissä uskontohurahtaneissa miettinyt, että eikö ne koskaan mieti, että se raamattu kirjotettiin joskus vuonna nakki ja kirves ja sen ajan tyyliin sopivaksi. 

Eikö ne koskaan mieti, että josko sitä jumalaa oikeasti jo v'tuttaa ku ihmiset ei tajua, että ei ne samat jutut oikein nykymaailmassa toimi ja jos on sanonut joskus ihmiskunnan alussa, että täyttäkää tää maa ihmisillä, niin nyt kun se on jo ylikapasiteetilla, niin josko sitä ei enää tarttis täyttääkkään?. 

Muttaku ei. 

Sitten vastustetaan homoutta ja kaikkea, kuka tietää, ettei itse jumala luo erilaisia seksuaalisia suuntautumisia, jotta välttäisi ylikansoitusongelmaa. Ja jotkut huru-ukot sitten paasaa kuinka syntiä on rakastaa samaa sukupuolta edustavaa. 

Jos uskovaiset hetkeäkään miettis uskontoaan, niin tajuaisivat, että pitävät itse jumalaa ihan idioottina ja harrastavat jumalanpilkkaa ihan olemassaolollaan. 

Mutta ku eihän ne mieti. Senkin on varmasti raamattu kieltänyt. Joutuisi pian torille kivitettäväksi tai roviolle poltettavaksi raamatun opin mukaan..

Olen uskovainen, mutta olen kanssasi täysin samaa mieltä etenkin vanhan testamentin tarinoista: Ne ovat tarkoitettu sen ajan ihmisille, ja mitä tulee siihen ajatteluun, niin Jumala on luonut ihmiselle järjen, jota tulee käyttää omaksi ja muiden hyödyksi. Maailma menee siihen suuntaan, että se järjen käyttö on unohtunut.

Jeesukseen uskon, koska on historiallisesti todistettu ko. profeetan olemassaolo.

En sitten tiedä, kuka on raamatuin kirjoittajalle osannut ne neuvot antaa, millä sen ajan ihmiskunta on selvinnyt elossa.

Se jää kyllä hämärän peittoon, jos ei usko Jumalaan.

Vierailija
65/68 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammanpoika kirjoitti:

Hahpah kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

Evoluution voi jokainen nähdä hankkimalla bakteeriviljelmän tai vaikka banaanikärpäsiä tai kasveja kasvattamalla. Eliöiden yhteisen evoluutiohistorian voi jokainen nähdä katsomalla netissä olevia avoimia tietokantoja eri eliöiden genomeista. Tai ihan vain fossiiliston järjestystä ja morfologiaa tutkailemalla. Kenenkään ei tarvitse uskoa yhtään mihinkään, koska jokainen voi halutessaan itse nähdä ja tutkia todisteet. Niitä voi jokainen myös lähteä lapion kanssa itse kaivamaan eikä kukaan edes yritä estää.

Vierailija
66/68 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä oon näissä uskontohurahtaneissa miettinyt, että eikö ne koskaan mieti, että se raamattu kirjotettiin joskus vuonna nakki ja kirves ja sen ajan tyyliin sopivaksi. 

Eikö ne koskaan mieti, että josko sitä jumalaa oikeasti jo v'tuttaa ku ihmiset ei tajua, että ei ne samat jutut oikein nykymaailmassa toimi ja jos on sanonut joskus ihmiskunnan alussa, että täyttäkää tää maa ihmisillä, niin nyt kun se on jo ylikapasiteetilla, niin josko sitä ei enää tarttis täyttääkkään?. 

Muttaku ei. 

Sitten vastustetaan homoutta ja kaikkea, kuka tietää, ettei itse jumala luo erilaisia seksuaalisia suuntautumisia, jotta välttäisi ylikansoitusongelmaa. Ja jotkut huru-ukot sitten paasaa kuinka syntiä on rakastaa samaa sukupuolta edustavaa. 

Jos uskovaiset hetkeäkään miettis uskontoaan, niin tajuaisivat, että pitävät itse jumalaa ihan idioottina ja harrastavat jumalanpilkkaa ihan olemassaolollaan. 

Mutta ku eihän ne mieti. Senkin on varmasti raamattu kieltänyt. Joutuisi pian torille kivitettäväksi tai roviolle poltettavaksi raamatun opin mukaan..

Olen uskovainen, mutta olen kanssasi täysin samaa mieltä etenkin vanhan testamentin tarinoista: Ne ovat tarkoitettu sen ajan ihmisille, ja mitä tulee siihen ajatteluun, niin Jumala on luonut ihmiselle järjen, jota tulee käyttää omaksi ja muiden hyödyksi. Maailma menee siihen suuntaan, että se järjen käyttö on unohtunut.

Jeesukseen uskon, koska on historiallisesti todistettu ko. profeetan olemassaolo.

En sitten tiedä, kuka on raamatuin kirjoittajalle osannut ne neuvot antaa, millä sen ajan ihmiskunta on selvinnyt elossa.

Miten ihmiskunnan elossa oleminen on sun mielestäsi ollut uhattua esim. Aasiassa tai Amerikassa tai Afrikassa, kun eivät näillä mantereilla juurikaan päässeet nauttimaan Raamatun "neuvoista"? Entä miten mahdettiin Euroopassa selvitä ennen näitä neuvoja? Ihmiskunta on selvinnyt ihan hyvin jo miljoonia vuosia ilman höpöhöpöneuvoja.

Vierailija
67/68 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muttaku ei. 

Miten ihmiskunnan elossa oleminen on sun mielestäsi ollut uhattua esim. Aasiassa tai Amerikassa tai Afrikassa, kun eivät näillä mantereilla juurikaan päässeet nauttimaan Raamatun "neuvoista"? Entä miten mahdettiin Euroopassa selvitä ennen näitä neuvoja? Ihmiskunta on selvinnyt ihan hyvin jo miljoonia vuosia ilman höpöhöpöneuvoja.

Tottkai on eletty ja on eletty raamatun maissakin, mutta kyllähän nykäänkin elettäisi paremmin ja terveemmin, jos noudattettaisi kaikkia hyviä neuvoja, jotka nykytietämys on selvittänyt.

Olikin kysymys siitä, että kuka on tiennyt neuvoa asioita, jotka ovat olleet tärkeitä silloisille ihmisille parempaan elämään. Esim, ettei saa syödä sian lihaa (trikinit), ei saa syödä verta( pilaantuu erittäin nopeasti, ei ollut jääkaappia), ei saa syödä raadonsyöjien lihaa( bakteerit), ei saa naida menkkojen aikan (tulehdusriskit kylppärin puutteessa),sitten homoilukin oli syntiä (kansa ei olisi lisääntynyt tehokkaasti, jos kaikki olisi olleet homoja  tai lesboja).

Kyllä ilman näitä ohjeita pystyi selviytymään, mutta ehkä pysyi terveempänä, mutta synniksi ne oli laitettava,kun ei tuo järkikulta vielä tiennyt bakteereista, viruksista, loisista yms.

Vierailija
68/68 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muttaku ei. 

Tottkai on eletty ja on eletty raamatun maissakin, mutta kyllähän nykäänkin elettäisi paremmin ja terveemmin, jos noudattettaisi kaikkia hyviä neuvoja, jotka nykytietämys on selvittänyt.

Olikin kysymys siitä, että kuka on tiennyt neuvoa asioita, jotka ovat olleet tärkeitä silloisille ihmisille parempaan elämään. Esim, ettei saa syödä sian lihaa (trikinit), ei saa syödä verta( pilaantuu erittäin nopeasti, ei ollut jääkaappia), ei saa syödä raadonsyöjien lihaa( bakteerit), ei saa naida menkkojen aikan (tulehdusriskit kylppärin puutteessa),sitten homoilukin oli syntiä (kansa ei olisi lisääntynyt tehokkaasti, jos kaikki olisi olleet homoja  tai lesboja).

Kyllä ilman näitä ohjeita pystyi selviytymään, mutta ehkä pysyi terveempänä, mutta synniksi ne oli laitettava,kun ei tuo järkikulta vielä tiennyt bakteereista, viruksista, loisista yms.

Ethän sä tosissasi näiden kuvittele olevan jotenkin erikoisia neuvoja? Tai edes päteviä, koska eiväthän nämä edes pidä paikkaansa.

Siasta saa trikiinin vain jos se on huonosti kypsennetty, joten sen täyskielto on typerää (ja huomaa, että sikaa haukkuessaan Raamattu myös sanoo kamelia ja jänistä epäkelvoksi, ilman hyvää syytä).

Ei tarvitse olla mikään jumala taikka biologi huomatakseen raa'an sianlihan vaarallisuuden. Kautta aikojen ihmiset ovat osanneet havaita huonot ruoat ja hyödylliset lääkekasvit, jopa silloin kun hyötyjen/haittojen esiintyminen ei ole ollut sataprosenttisen binääristä (heti/aina huono olo tai kuolema, tai heti/aina paranee taudista).

Veren syöminen ei ole vaarallista, Masaille sen on jokapäiväistä eikä siitä sen kummempaa ongelmaa synny. Kyllähän kaikki ruoka pilaantuu, eikä mitään ruokaa ole järkeä olla sen takia syömättä. Pilaantumisen maistaa ja haistaa. Ei joku lihakimpalekaan pöydällä kovin kauaa kestä, ja yhtä idioottimaista olisi lihaa kieltää kokonaan.

Raadonsyöjien lihassa ei ole sen enempää bakteereita kun muidenkaan elukoiden. Jos Raamatussa on ohje niiden välttelyyn, niin se ohje on typerä. Muutenkaan bakteerien syöminen ei ole automaattisesti epäterveellistä, vaan ennemminkin päinvastoin. Jotkut afrikan heimot syövät tappamiensa elukoiden suoliston raakana, ja tällä on mitä luultavammin pelkästään probioottinen positiivinen vaikutus.

Menkkojen aikaan mahdollisesti taudit tarttuvat helpommin, mutta nyt puhutaan menneiden aikojen "nainen kivitettävä esiaviollisen seksin takia" -maailmasta. Siellä ne partnerin taudit tarttuvat joka tapauksessa, koska tuolla menkkajutulla olisi lähinnä teoreettista vaikutusta yhden yön puuhasteluiden kanssa.

Homojen kivittäminen ei väestönkasvua lisää. Väestönkasvulle on tuhat suurempaa estettä kuin homous (joka ei kielloilla poistu). Jos jokin jumalolento olisi halunnut väestönkasvua lisätä, niin se olisi suositellut käsien pesemistä (varsinkin lääketieteellisten operaatioiden ja sairaustapausten yhteydessä). Se olisi myös opettanut poistamaan isorokon rokottamalla, joka oli yksi suurimpia tappajia kautta aikojen.

Kaikenkaikkiaan nämäkin neuvot olivat haitallisia. Ruoka on menneinä aikoina ollut todella harvassa, joten älytöntä olisi vältellä täysin syömäkelpoisia ruokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi