Kun miestä häpeää
Hyvä mies, kunnollinen, älykäs, keskustelutaitoinen, huolehtivainen, romanttinenkin. Mutta tyyli ja hygienia...
Olemme menossa ensimmäistä kertaa käymään yhdellä ystävälläni ja olin jo innoissani. Sitten katsoin tuota resupetteriä. Suihkuun sain hänet passitettua, mutta kun kysyin ovatko (ainoat siedettävät) farkut puhtaana, niin ei hän edes tiennyt. Ei sitten minkäänlaista huomiota ulkonäköön; t-paidan kaulus on rispaantunut rikki, sen päällä ryppyinen kauluspaita sullottuna Citymarketin pappafarkkuihin. Eikä tosiaan olisi käynyt edes suihkussa ellen olisi kehottanut, en edes tiedä milloin on käynyt edellisen kerran.
Mietin jo tekosyitä millä peruuttaa vierailumme.
Enkä ole itse mikään snobi. Kuljen ilman meikkiä, farkuissa ja t-paidoissa, hiukset useimmiten ponnarilla. Mutta käyn suihkussa ja vaatteeni ovat ehjät. Ja ne halpisfarkkunikin ovat kuitenkin edes Seppälä-laatua, ei marketista hankitut.
En tiedä mitä tehdä. Suhde on muuten hyvä, meillä on hyvä olla yhdessä silloin kun olemme kaksin. Seksi sujuu, kaikki edellytykset kestävälle parisuhteelle ovat olemassa. Mutta toista ihmistä ei voi muuttaa ja vihjaukseni vaatteiden hankkimisesta ja kehotukseni ihan suoraan vaihtaa rispaantunut paita ennen esimerkiksi ravintolaan lähtöä aiheuttaa aina kitkaa. Minä taas en pysty nauttimaan ulkona yhdessä liikkumisesta, jos toisen olemus hävettää.
Kommentit (29)
Taas palstamammojen mielestä miehen perusteellinen muuttaminen mieleisekseen on perusteltua ja oikeutettua. Vain naisella on oikeus vartaloonsa ja ulkonäköönsä. Hyvää työtä Hermiinat.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä reppana miehiä löytyy, jotka tarvitsevat naista äidikseen vasteostoksille ja suihkuun laittamiseen.
Mistä näitä prinsessaharhaisia naisia löytyy, jotka päättävät kaiken miehen elämässä miehen puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Taas palstamammojen mielestä miehen perusteellinen muuttaminen mieleisekseen on perusteltua ja oikeutettua. Vain naisella on oikeus vartaloonsa ja ulkonäköönsä. Hyvää työtä Hermiinat.
Vitsaa sietäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Kato, oot oppinut hienon lauseen. Ihan uusikin on.
Vierailija kirjoitti:
Taisi kalikka kolahtaa.
Mulla on sellainen mies, jota ei kiinnosta tyyli eikä hän myöskään oikein viitsisi käydä suihkussa tai pestä hampaitaan. Käyttää samaa sukkaparia monta päivää, riisuu jalastaan ja poimii taas takaisin. Vaatteet ovat vuosikausia vanhoja, kittanoita ja kulahtaneita. Välillä hävettää ja tuntuu että ihmiset ympärillä miettivät, mitä oikein teen tuollaisen tyypin kanssa. En muista koskaan olleeni sillä lailla ylpeä hänen rinnallaan, niin kuin monet sanovat omasta kumppanistaan.
Mutta ilmeisestikään mua ei häiritse tämä niin merkittävästi, että olisin halunnut erota. Alusta asti ollut sama meno. Olen päätynyt siihen, että ei ole minun vastuullani miltä mies näyttää. Se on miehen moka ilmestyä juhliin ryppyisessä puvussa, parta ja tukka rehottaen ja plakkikerros hampaissa. Näytetään sitten epäsuhtaiselta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mies, kunnollinen, älykäs, keskustelutaitoinen, huolehtivainen, romanttinenkin. Mutta tyyli ja hygienia...
Olemme menossa ensimmäistä kertaa käymään yhdellä ystävälläni ja olin jo innoissani. Sitten katsoin tuota resupetteriä. Suihkuun sain hänet passitettua, mutta kun kysyin ovatko (ainoat siedettävät) farkut puhtaana, niin ei hän edes tiennyt. Ei sitten minkäänlaista huomiota ulkonäköön; t-paidan kaulus on rispaantunut rikki, sen päällä ryppyinen kauluspaita sullottuna Citymarketin pappafarkkuihin. Eikä tosiaan olisi käynyt edes suihkussa ellen olisi kehottanut, en edes tiedä milloin on käynyt edellisen kerran.
Mietin jo tekosyitä millä peruuttaa vierailumme.
Enkä ole itse mikään snobi. Kuljen ilman meikkiä, farkuissa ja t-paidoissa, hiukset useimmiten ponnarilla. Mutta käyn suihkussa ja vaatteeni ovat ehjät. Ja ne halpisfarkkunikin ovat kuitenkin edes Seppälä-laatua, ei marketista hankitut.
En tiedä mitä tehdä. Suhde on muuten hyvä, meillä on hyvä olla yhdessä silloin kun olemme kaksin. Seksi sujuu, kaikki edellytykset kestävälle parisuhteelle ovat olemassa. Mutta toista ihmistä ei voi muuttaa ja vihjaukseni vaatteiden hankkimisesta ja kehotukseni ihan suoraan vaihtaa rispaantunut paita ennen esimerkiksi ravintolaan lähtöä aiheuttaa aina kitkaa. Minä taas en pysty nauttimaan ulkona yhdessä liikkumisesta, jos toisen olemus hävettää.
Miten pystyt seksiin miehen kanssa joka käy suihkussa vain käskystä? Hyi yök.
Mun ex-poikakaveri oli melkoinen sika mitä henkilökohtaiseen hygieniaan tuli. Ei pessyt hampaita, pesulla kävi kerran viikossa ja silloinkin pesu oli sitä että seisoi suihkussa veden alla tai rantasaunalla kaatoi ämpärillisen vettä päälleen. Ei käyttänyt saippuaa, shampoota eikä dödöä. Parran ajoi pari kertaa kuussa. Vaatteet oli milloin mistäkin haalittuja, yleensä sukulaisilta ja tuttavilta ilmaiseksi saatua vääränkokoista kutjua.
Rehellisesti sanottuna en tajua mitä ihmettä mä siinä näin. No itsekään en ole taitava meikkaaja, mutta kyllä mä vähän meikkaan, laitan hiukseni ja vaatteet on aina ehjät ja puhtaat. Tunnustan että loppuaikoina minua hävetti kulkea hänen kanssaan. Kun puolisoa häpeää, ei häntä arvosta oikeasti. Se taas on tie eroon.
Minä häpeäisin sinua.
Olet aika ääliö ihminen. Jos häpeät kumppaniasi niin et kyllä häntä rakastakkaan.