Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytystä enteileviä oireita

Vierailija
17.06.2016 |

Kohtalotovereita linjoilla? Raskauden loppumetrejä mennään ja olo olisi ihan valmis synnyttämään.

Mitä muita oireita teillä on ollut kuin selkeät supistukset/vesien meneminen? Jotka voisivat muutamien päivien kuluessa ennustaa jotain tapahtuvaksi?

Olen itse kuullut esimerkiksi:
- selittämättömän kiukkuinen olo, hormoniharmitukset pahentuvat
- hikoilukohtaukset
- maha sekaisin
- vauva liikkuu vähemmän
- olo paranee ja on energisempi
- ei kunnolla ruokahalua

Kertokaas jotain, niin voi kiduttaa itseään tarkkailemalla kaikkea mahdollista :DD

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan laskeutumisesta (jos siis laskeutuu ennen synnytystä) menee meidän terkkarin mukaan noin 2 viikkoa synnytykseen. 

Vierailija
2/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli maha sekaisin, kaipa se vauva laskeutuessaan painoi suolet niin, että paska luisti. Ruokahalu väheni ja vauva liikkui vähemmän. Noihan olit jo tuossa avauksessa luetellutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla maha oli sekaisin useamman päivän ennen synnytystä. Kuitenkin juuri edelt. päivänä synnytystä tuli kuvottava olo, jota ei aiemmin ollut. 😀

Vierailija
4/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut kaikista sellainen "pöhkö" olo pari päivää. Ihan kuin ei oikein tajuaisi maailmaa kunnolla, ei jaksa kuunnella, keskustella, "leijuu" vaan jossain omissa maailmoissa.

Kai se kun synnytyshormonit alkaa tehdä temppujaan voi tehdä kaikenlaista oiretta.

Vierailija
5/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rv 40+2 ja kahtena viime yönä olen hikoillut lakanat ihan litimäriksi, vaikka meillä on ihan viileä makuuhuone. Toivotaan :)

Vierailija
6/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ollut kaikista sellainen "pöhkö" olo pari päivää. Ihan kuin ei oikein tajuaisi maailmaa kunnolla, ei jaksa kuunnella, keskustella, "leijuu" vaan jossain omissa maailmoissa.

Kai se kun synnytyshormonit alkaa tehdä temppujaan voi tehdä kaikenlaista oiretta.

Tämä! Ihan samanlainen olo itselläkin oli muutama päivä ennen esikoisen synnytystä. Ihan kuin aivokapasiteetista olisi napattu puolet pois :D

Vierailija
7/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 9 päivää yli lasketun, ja kovasti tuli ennusmerkkejä tarkkailtua. Loppujen lopuksi supistukset vaan alkoivat eräänä aamuna. En huomannut mitään merkkejä etukäteen, josta olisi voinut päätellä synnytyksen käynnistyvän :) tsemppiä loppuodotukseen!

Vierailija
8/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tullut yhtään mitään ennakko oireita, sitten vain ruvettiin käynnistämään ja sen jälkeen alkoi tulla supistuksia.

Vierailija
9/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyyntä myrskyn edellä" eli kaikki vaivat ja kolotukset jne ikäänkuin jäivät taka-alalle, vauva oli rauhallisempi, itsellä on levollinen olo. Tästä kaksi päivää ja käynnistyi synnytys (syntyi 39+4).

Vierailija
10/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös loppusuoralla oleva, väsynyt odottaja. Saisi tulla jo :)

Vierailija
11/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hormonithan synnytyksen käynnistävät, joten kyllä hormonipitoisuuksien muutokset voivat saada kaikenlaista aikaan. Kiukkua, tai euforiaa, tai hikoilua tai vaikka mitä. 

Vierailija
12/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limatulpan irtoaminen, mutta sekin taisi tulla muutamaa päivää-jopa viikkoa ennen

Vierailija
13/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aivan loputon väsymys synnytystä edeltävänä päivänä. Nukuin varmaan 20h ja silti ihan loppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan