Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy yksin reissaavalta naiselta :)

16.06.2016 |

Mikäli kysyttävää siis on

Kommentit (24)

1/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten reissaat ja missäpäin

onko ollu vaaratilanteita koska olet yksin

2/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sais kirjan the shack suomen kielellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesus kirjoitti:

Suurimman osan Euroopasta olen kiertänyt, aika paljon myös Aasiassa. Pohjois-Amerikan suurimmat kaupungit käyty läpi, ensi talvena lähden etelä-Amerikkaan. Vaaratilanteita on ollut, mutta ei kuitenkaan hirvittävän paljon. Pelottavimpana ehdottomasti NYCissä sattunut ryöstö, jossa rosvolla oli puukko. Ap

Vierailija
4/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tarkoitus lähteä yksin Etelä-Amerikkaan, minne sinne sä olet menossa?

Olen matkustellut ennenkin yksinäni, ei ole ollut ongelmia.

Länsimaiden ulkopuolella tapahtuva varaukseton ihailu ja suorastaan palvonta valkoista naista kohtaan (sekä naisilta että miehiltä ja vanhuksista lapsiin) vaan on aika häiritsevää, siitä tulee ainakin itselleni vähän huono olo.

Mutta ei se toki varsinainen ongelma ole, vähän ällöttävää vaan nähdä konkreettisesti miten kovasti ihailevat meitä.

Ja toisaalta turvallista, kun kohtelevat kuin jotain kuninkaallista.

5/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fasaani kirjoitti:

Mulla myös tarkoitus lähteä yksin Etelä-Amerikkaan, minne sinne sä olet menossa?

Länsimaiden ulkopuolella tapahtuva varaukseton ihailu ja suorastaan palvonta valkoista naista kohtaan (sekä naisilta että miehiltä ja vanhuksista lapsiin) vaan on aika häiritsevää, siitä tulee ainakin itselleni vähän huono olo.

Mutta ei se toki varsinainen ongelma ole, vähän ällöttävää vaan nähdä konkreettisesti miten kovasti ihailevat meitä.

Brasilia, Chile ja Peru ainakin. Mikäli aika/halu/raha riittää, niin mahdollisesti palaan Argentiinan kautta kotiin. :)

6/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittääkö ikinä että sua ei oteta tosissaan naisena tms? Kun joissain maissa taitaa olla tapana että vain perheen mies puhuu/vain mies otetaan tosissaan, miten selviydyt niistä tilanteista tai onko niitä tullut olenkaan vastaan?

Matkustatko couch surfing-tavalla vai hotelleissa? Onko kysytty "hintaa", jos ymmärrät mitä (tyhmää asiaa) tarkoitan?

Vierailija
7/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki1472 kirjoitti:

Fasaani kirjoitti:

Brasilia, Chile ja Peru ainakin. Mikäli aika/halu/raha riittää, niin mahdollisesti palaan Argentiinan kautta kotiin. :)

Mikä Chilessä ja Perussa vetää puoleensa?

Millaisia asioita odotat matkaltasi, vai haluatko vain nähdä millaista siellä on?

Vierailija
8/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko olevasi jotenkin erilainen, uniikki?

9/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vendaze kirjoitti:

Jännittääkö ikinä että sua ei oteta tosissaan naisena tms? Kun joissain maissa taitaa olla tapana että vain perheen mies puhuu/vain mies otetaan tosissaan, miten selviydyt niistä tilanteista tai onko niitä tullut olenkaan vastaan?

Matkustatko couch surfing-tavalla vai hotelleissa? Onko kysytty "hintaa", jos ymmärrät mitä (tyhmää asiaa) tarkoitan?

Ei sinänsä jännitä. Onhan se kuitenkin aina jotenkin outoa mennä maahan, jossa naisen asema selkeäksi alhaisempi kuin miehen. Toki aina matkaseuraa löytää muista reissaajista, niin miehiä ja naisiakin. Heistä saanut tukea, jos sellaista on tarvinnut.

Olen käyttänyt couch surfingiä paljon, suurimmaksi osaksi vain hyviä kokemuksia. Muutaman kerran on tullut pari kyseenalaista petipaikan tarjoajaa, mutta silloin olen lähtenyt pois ja kertonut sen sivun arvosteluissa. Harvemmin yövyn hotellissa. Hostellit ovat mielestäni kivempia yksinmatkustavalle.

10/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fasaani kirjoitti:

Fasaani kirjoitti:

Mikä Chilessä ja Perussa vetää puoleensa?

Millaisia asioita odotat matkaltasi, vai haluatko vain nähdä millaista siellä on?

Kulttuuri molemmissa ja tietenkin se, miltä maa itsessään näyttää. Pitkäaikaisena haaveena on ollut myös machu picchussa käyminen, joten sen haluan nähdä.

11/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko olevasi jotenkin erilainen, uniikki?

Suurella mittakaavalla en, mutta lähipiirin ja perheen keskuudessa kyllä. Olen pian 30-vuotias, lapseton ja naimaton.

Vierailija
12/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten syöt matkoilla yksinäsi? Miten koet ruokaravintolat iltaisin?

Itse matkustan paljon, yövyn yleensä hotelleissa tai huoneistohotelleissa (enkä ikinä hostelleissa) ja syön illalliset siellä, välipaloja, kahveja ja sen sellaista kahviloissa kaupungeilla tai ostelen jotain hedelmiä kaupasta. Ravintolat ovat mielestäni melko ankeita yksinäiselle iltaisin: ei ole mitään tekemistä joten tulee hotkittua nopeasti ja sitten vaan odoteltua seuraavaa ruokalajia tai laskua. Jos sua ei istuteta johonkin hyvään kulmaan, olet keskellä kaikkia muita ja yksin ei saa muodostettua sellaista privaattia suojapiiriä ympärilleen kuin seurueessa. Ei kovin rentouttavaa, mielestäni. Mutta jos ott keksinyt tähän jonkun ratkaisun niin kuulisin sen mielelläni.

Vierailija
13/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaatko mitään hyvää reissuillasi?!

Vierailija
14/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääkö kun tavallaan joutuu tyytymään heikompiin majoituksiin kun matkakaverin kanssa pääsisi paljon parempaan samalla hinnalla?

Itseäni ärsyttää tämä välillä tosi paljon kun yksin matkustan.

Vierailija
15/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkiä matkasi yleensä ovat?

Mitä teet työksesi, että matkustelu on mahdollista taloudellisesti ja etenkin ajallisesti?

Elätkö muutoin säästeliäästi?

16/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse matkustan paljon, yövyn yleensä hotelleissa tai huoneistohotelleissa (enkä ikinä hostelleissa) ja syön illalliset siellä, välipaloja, kahveja ja sen sellaista kahviloissa kaupungeilla tai ostelen jotain hedelmiä kaupasta. Ravintolat ovat mielestäni melko ankeita yksinäiselle iltaisin: ei ole mitään tekemistä joten tulee hotkittua nopeasti ja sitten vaan odoteltua seuraavaa ruokalajia tai laskua. Jos sua ei istuteta johonkin hyvään kulmaan, olet keskellä kaikkia muita ja yksin ei saa muodostettua sellaista privaattia suojapiiriä ympärilleen kuin seurueessa. Ei kovin rentouttavaa, mielestäni. Mutta jos ott keksinyt tähän jonkun ratkaisun niin kuulisin sen mielelläni.

Tykkään etukäteen katsella, jos lähistöllä on ruokafestivaaleja tms. Siellä tapaa ihmisiä, paikallisia kuin turistejakin ja saa ruokaa. Jos mitään ei ole syön paikallisissa pienissä ravintoloissa, usein henkilökuntakin todella ystävällistä ja kiinnostuneita reppureissaajista. Olen toki ravintoloissakin yksikseni syönyt ja ankeaa se on. Facebookissa on monia ryhmiä, jossa on reppureissaajia. Suosittelen katselemaan niitä, sieltä saa ruokaseuraa ja muutenkin seuraa jos alkaa tuntumaan yksinäiseltä.

17/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö kun tavallaan joutuu tyytymään heikompiin majoituksiin kun matkakaverin kanssa pääsisi paljon parempaan samalla hinnalla?

Itseäni ärsyttää tämä välillä tosi paljon kun yksin matkustan.

Ensimmäisiä matkoja kun tein yksin niin ärsytti ja paljon. Kuitenkin nyt olen sisäistänyt sen, että jos majoitun vaatimattomasti rahaa jää muuhun tekemiseen enemmän.

Vierailija
18/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta yksin matkustava nainen minäkin. Minun ratkaisuni ravintolassa tylsistymiseen on kirja. Mulla on muutenkin aina e-kirjalukija mukana joka paikassa, myös ravintolassa. Luen sitä odotellessani ja joskus myös syödessäni. eikä minua haittaa yhtään vaikka ruokailu kestäisi kuinka kauan, tai joutuisi odottelemaan. Toinen on muistivihko; pidän aina reissupäiväkirjaa, ja sitä on hyvä kirjoitella joutoaikoina just vaikka ruokaa odotellessa.

Vierailija
19/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesus kirjoitti:

Suurimman osan Euroopasta olen kiertänyt, aika paljon myös Aasiassa. Pohjois-Amerikan suurimmat kaupungit käyty läpi, ensi talvena lähden etelä-Amerikkaan. Vaaratilanteita on ollut, mutta ei kuitenkaan hirvittävän paljon. Pelottavimpana ehdottomasti NYCissä sattunut ryöstö, jossa rosvolla oli puukko. Ap

Missä päin NYCiä sut on ryöstetty ja mihin vuorokaudenaikaan? 

20/24 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkiä matkasi yleensä ovat?

Mitä teet työksesi, että matkustelu on mahdollista taloudellisesti ja etenkin ajallisesti?

Elätkö muutoin säästeliäästi?

Pidemmät matkat (esim. tulevan talven tulee kestämään 4-5vkoa) mutta lyhyemmät esim. Euroopassa muutamasta päivästä viikkoon tai pariin. Työskentelen ihan normaalissa työssä, palkka kuitenkin muutaman satasen keskipalkan yläpuolella. Lomat pidän ainoastaan, kun lähden matkalle. Elän säästeliäästi, mutta en kuitenkaan täysin pihi ole. En polta tupakkaa ja alkoholiakin kulutan vähän. Lapsia eikä lemmikkejä ole, niin siinäkin säästää jo paljon.