Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus loppui kun sain töitä

Vierailija
16.06.2016 |

Uskomaton tunne. Olen ollut pari vuotta todella masentunut, tosin en koko aikaa työtön, mutta jouduttuani välillä työttömäksi masennuin todella pahasti. Nyt sitten työllistyttyäni uudelleen olen ihan eri ihminen.
Hauskinta tässä on se, että ulkonäköni on muuttunut ihan muutamassa viikossa. Ryhti suoristunut,iho parantunut ja silmät ja koko yleisilme kirkastunut :) kyllä työnteko on ihanaa! <3
Olen ruikuttanut täällä niin paljon, että ajattelin välillä hehkuttaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden tulee hommata kaikille masennukseen sairastuneille työpaikat, jos masennuksen syy on työttömyys. Työpaikka on hoitokeino ja hoitoa on saatava määräajassa.

Vierailija
2/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatetaan!

Vierailija
4/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi ihan samoin ja suuri tekijä on varmaan se, että nettiriippuvuus katosi samalla tehokkaasti. Netti on ollut aina ongelma minulle. Nyt on sellainen työ, ettei paljon ehdi netissä luuhata ja illalla ei läheskään aina huvita, kun arkeen on tullut harrastusintoa. Viikonloput menevät vähän liikaa netissä edelleen.

Vierailija
5/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni päinvastainen efekti. Stressaava ja ahdistava työ toi uniongelmat, ruokahaluttomuutta, väsymystä, päänsärkyä ja lopulta sitä masennusta... Tätä ei saa ääneen sanoa koska "on hienoa, että on töitä."

Vierailija
6/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut joskus vuosiakin työttömänä. Kouluttauduin uudelle alalle, sain töitä sieltä mistä eniten toivoin saavani, vähän aikaa oli hienoa mutta nyt ahdistaa työpaikan sosiaaliset kuviot.

Vierailija
7/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreiden tulee hommata kaikille masennukseen sairastuneille työpaikat, jos masennuksen syy on työttömyys. Työpaikka on hoitokeino ja hoitoa on saatava määräajassa.

Tarkoittanet varmaan kuntouttavaa työtoimintaa.

Vierailija
8/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minullakin loppui kuin seinään masennuksen ja työttömyyden kylkiäisenä tulleet riippuvuudet. No, esimerkiksi juuri netissä joutava roikkuminen ja uudelleen aloitettu tupakointi. Tupakoinut olen nyt iltaisin joskus vain tottumuksesta, mutta oikeastaan minkäänlaisia vieroitusoireitakaan ei ole ollut.

Ap

Vierailija
9/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä päinvastoin... Ilman töitä jaksan tehdä ja olen harvemmin väsynyt. Töissä olessa alkaa stressi ja mitään ei jaksa tehdä. Viikonloppukin lähinnä oli pelkkä lauantai koska pe palauduttiin ja su valmustuttiin töihin. Uniongelnat myös jäätäviä! Illalla ei saa unta ja rintaan koskee. Yöllä nukun katkonaisesti ja heräilen, jolloin taas stresaaan ettei saa tarpeeksi unta ja menee pyörimiseksi. Päivällä sitten väsyttää ja moni päivä menee päikkäreillä kun se on ainut kun saa unta... Ja päikkärit ei ole ongelma, koska olen ollut viikkoakin ilman päikkäreitä, mutten siltikään saa illasta unta.

Koulujen jälkeen olin 3v töissä ja lopetin koska ahdisti. Olin varmaan 6kk työttömänä ja stressi helpotti. Etsin sitten uuden työpaikan jossa olin reilu 6kk ja lopetin koska oikeasti itkin töissä kun stressi oli suuri. Tämän jälkeen olin taas työttömänä ehkä 8kk ja töissä nyt ollut 3kk ja alkaa se ressi taas kasvamaan... Ilman töitä olo on hyvä ja töissä ollessa tuntuu välillä oikeasti että sydänkohtauksen saa kun välillä pistää rintaan ja unta ei saa. Myöskin muu elämä kärsii, eli elämä on pelkkää työtä ja päikkäriä. Viikonloppukin lähinnä sitä nukkumista ja valmistautumista seuraavaan viikkoon.

Vierailija
10/10 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas toisinpäin... I hate my job. Tuntuu että työ on yksi asia mikä mua nimenomaan vaan masentaa lisää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi