Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin aikaan teidän 9-10v lapsillanne kotiintuloaika nyt kesälomalla?

Vierailija
16.06.2016 |

Meillä pojan 9v pitää olla kotona viimeistään klo 20.00.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kotiintuloaikaa kun ei tuota saa edes ovesta ulos.

Vierailija
2/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 11 vuotiaan pitää olla klo 19 kotona. Eipä ole kinunnutkaan pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta klo: 21:00 jälkeen olen pyytänyt soittelemaan missä menee. Jonain iltoina tulee kotiin jo ennemmin, joskus venyy n. 2:00 asti.

Vierailija
4/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta klo: 21:00 jälkeen olen pyytänyt soittelemaan missä menee. Jonain iltoina tulee kotiin jo ennemmin, joskus venyy n. 2:00 asti.

Ei kai nyt sentään. 9-10v ulkona kahteen asti yöllä?

Vierailija
5/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ovat. Usein ovat siirtyneet jonkun kaverinsa luokse pelaamaan tjtn. Asumme suhteellisen pienellä paikkakunnalla asuntoalueella, jossa ei ole kuin leikkipuisto. Ei ole mitään ostaria, kioskia tai muita baareja että täällä kukaan yöaikaan liikkuisi. Jos haluavat juosta ulkona kuluttaen energiaa, niin sen kuin antavat palaa. Ei täällä sen vaarallisempaa ole kuin klo:14:00 päivälläkään.

Vierailija
6/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ovat. Usein ovat siirtyneet jonkun kaverinsa luokse pelaamaan tjtn. Asumme suhteellisen pienellä paikkakunnalla asuntoalueella, jossa ei ole kuin leikkipuisto. Ei ole mitään ostaria, kioskia tai muita baareja että täällä kukaan yöaikaan liikkuisi. Jos haluavat juosta ulkona kuluttaen energiaa, niin sen kuin antavat palaa. Ei täällä sen vaarallisempaa ole kuin klo:14:00 päivälläkään.

Paitsi että klo 14 ulkona liikkuu runsaasti ihmisiä, klo 2 ei välttämättä juuri ketään muuta kuin se ei-turvallinen aikuinen. Näitä ei-turvallisia yöliikkujia liikkuu pienilläkin paikkakunnilla. Klo 2 on myös pimeää. Jos lapsi loukkaa itsensä, löydetäänkö hänet vasta aamulla? Monilla akku loppuu tai vaikkapa kaatuessa pyörällä se menee rikki. On sitten mukava odotella, että koskas vanhemmat lähtevät etsimään ja löytävätkö näistä pikkupaikkakunnan metsistä/poluilta.

Aivan älyttömän vastuutonta vanhemmuutta. Olen elänyt lapsuuteni pienellä paikkakunnalla ja kyllä meillä oli ne tunnetut kylähullut, joita piti varoa ja sitten niitä ikimuistoisia rikoksia, joista ei ikinä olisi uskonut. Ja kyllä, ne tapahtuivat öiseen aikaan kesällä. Yksi henkirikos ohikulkijan toimesta (ajoi autolla paikkakunnallemme keskellä yötä) myös.

Vierailija
7/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuuksi

Vierailija
8/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan soitella perään klo 20 maissa. Kotona saa kyllä valvoa vaikka puolille öin mutta kyllä 20 jälkeen olis hyvä jo kotiutua maailmalta.

Vierailija
9/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 9-10 vuotiaana klo 18 oltava kotona jos oli kauempana leikkimässä, kodin lähistöllä sai paljon myöhempään ulkona jos halusi. Oli sellanen naapurit vahtii toistensa lapsia/kylä kasvattaa -meininki kesäisin.

Vierailija
10/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuiin vastaaja nro 6, todella vastuutonta vanhemmuutta. Vaikkei mitään ikinä sattuisikaan, niin kyllä tuon ikäisellä kuuluu vielä olla NUKKUMAANMENOAIKA, joka on reilusti ennen kello kahta yöllä. Ryhdistäydy!

Vierailija
11/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh:n matolla makaa tälläkin hetkellä.. Ja makaa heinäkuun puoliväliin saakka, mitä nyt käy yhdessä turnauksessa pelaamassa ensi viikon. Helkkarin em-kisat.

Vierailija
12/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen vanhemmat ei ala 21-22 aikaan viimeistään kehottamaan lapsen kavereita menemään kotiinsa. Melko erikoinen kylä jos kaikkien vanhemmille on ok että 9-10 vuotiaat luuhaa yötä myöten kavereiden nurkissa.

Vierailija
13/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuiin vastaaja nro 6, todella vastuutonta vanhemmuutta. Vaikkei mitään ikinä sattuisikaan, niin kyllä tuon ikäisellä kuuluu vielä olla NUKKUMAANMENOAIKA, joka on reilusti ennen kello kahta yöllä. Ryhdistäydy!

Kouluaikana on nukkumaanmenoaika, ja lomalla saavat olla puolestani kuinka haluavat. Samanlaisen kasvatuksen olen minäkin saanut, ja hengissä ollaan. Jos yöksi jäädään kaverille, niin siitä toki sovitaan etukäteen.

Vierailija
14/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9- ja 12-veet kotiutuvat kesälomalla klo 20. Talvipimeillä ja kouluaikoina nyt ylipäänsä kotona pitää olla viimeistään 19.30. Eikä kumpikaan ole tätä kyseenalaistanut koskaan, ihan sievästi tulevat sovitusti kotiin. Ja näyttää olevan samat aikataulut suurimmalla osalla naapurustoa ja lasten kavereiden perheitä. 

Vierailija
15/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että klo 14 ulkona liikkuu runsaasti ihmisiä, klo 2 ei välttämättä juuri ketään muuta kuin se ei-turvallinen aikuinen. Näitä ei-turvallisia yöliikkujia liikkuu pienilläkin paikkakunnilla. Klo 2 on myös pimeää. Jos lapsi loukkaa itsensä, löydetäänkö hänet vasta aamulla? Monilla akku loppuu tai vaikkapa kaatuessa pyörällä se menee rikki. On sitten mukava odotella, että koskas vanhemmat lähtevät etsimään ja löytävätkö näistä pikkupaikkakunnan metsistä/poluilta.

Aivan älyttömän vastuutonta vanhemmuutta. Olen elänyt lapsuuteni pienellä paikkakunnalla ja kyllä meillä oli ne tunnetut kylähullut, joita piti varoa ja sitten niitä ikimuistoisia rikoksia, joista ei ikinä olisi uskonut. Ja kyllä, ne tapahtuivat öiseen aikaan kesällä. Yksi henkirikos ohikulkijan toimesta (ajoi autolla paikkakunnallemme keskellä yötä) myös.

Liikun usein öisin ja olen mielestäni ihan turvallinen aikuinen. Jos sitä rupeaa pelkäämään, niin kyllä niitä halluja on joka puolella kellonajasta riippumatta.

Vierailija
16/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen paras kaveri asuu noin 100m päässä, pitää lähteä puoli kymmeneltä. Ollaan sovittu yhdessä lapsen parhaan kaverin äidin kanssa tämä aika. Muuten yhdeksältä.

Vierailija
17/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauskohtaisesti, mutta kyllä viimeistään klo 21 on raja tuon ikäisillä.

Omassa pihassa saavat pelata klo 22 saakka, sen jälkeen naapureiden(kin) vuoksi hiljaisuus.

Vierailija
18/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mun kaaliin tällainen vanhemmuus. Vaikka kuinka on loma, ei se tarkoita, että pikkulasten pitää antaa elää kuin pellossa. En tiedä, kumpaa tässä ihmettelisin enemmän: vanhempaa, joka antaa 9-vuotiaansa notkua kylässä läpi yön vai sen kaverin vanhempia, jotka eivät lähetä sen ikäistä ajoissa kotiinsa. Varmaan tosi pirtsakoita ilopillereitäkin tuon ikäiset mukulat, jos yöt läpeensä pelaavat tietsikalla tai juoksevat ympäri kyliä.

Vierailija
19/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapauskohtaisesti, mutta kyllä viimeistään klo 21 on raja tuon ikäisillä.

Omassa pihassa saavat pelata klo 22 saakka, sen jälkeen naapureiden(kin) vuoksi hiljaisuus.

Pointsit naapureiden huomioimisesta. Ei ole ihan itsestäänselvyys enää nyky-Suomessa...

Vierailija
20/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mun kaaliin tällainen vanhemmuus. Vaikka kuinka on loma, ei se tarkoita, että pikkulasten pitää antaa elää kuin pellossa. En tiedä, kumpaa tässä ihmettelisin enemmän: vanhempaa, joka antaa 9-vuotiaansa notkua kylässä läpi yön vai sen kaverin vanhempia, jotka eivät lähetä sen ikäistä ajoissa kotiinsa. Varmaan tosi pirtsakoita ilopillereitäkin tuon ikäiset mukulat, jos yöt läpeensä pelaavat tietsikalla tai juoksevat ympäri kyliä.

No onneksi ei tarvitse mennekkään sinun kaaliisi. Lapsilla on omat huoneensa missä touhuavat, joten tuskin häiritsevät vanhempien olemista muissakaan taloissa. Pirtsakoilta ja iloisilta kyllä vaikuttavat kaikki tämän asuntoalueen lapset. Tuntuvat olevan keskenään hyviä kavereita, ja ketään ei jätetä porukan ulkopuolelle tai kiusata.

Jännittäväähän se välillä on valvoa vähän myöhempään, ja liikkua kesäyössä. Suosittelen sinullekkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi