Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoittaisitko tällaisesta kaltoinkohtelusta (päiväkodissa), minun tilanteessani?

Vierailija
16.06.2016 |

Oon työkokeilussa yksityisessä päiväkodissa. Oon tuolla nähnyt aika monia semmosia juttuja jotka on saanut mut kiittämään luojaa ettei mun lapsi oo kyseisessä pk:ssa. Toisaalta ne nyt ei oo sinänsä olleet laittomia juttuja, kyseenalaisia vain (esim kohtuutonta huutamista, muiden edessä alistamista jne) ja ehkä henkisen väkivallan puolelle menevää mutta sellaista mistä on kovin vaikea puhua kun siitä on mielipiteet vastakkain, mikä on kohtuutonta ja mikä tarpeellista. Mutta nyt ylittyi mun raja!!!
Eräs poika alkoi harjoitella vaipatta olemista ja tänään siis oli ensimmäistä kertaa ilman. Yllätys yllätys, vahinko kävi ja pissa tuli housuun. Mutta mitä tekee hoitaja? ANTAA POJAN OLLA PISSAISISSA HOUSUISSA N. 30 MIN. KOSKA "TÄYTYYHÄN SEN OPPIA ETTÄ SE TUNTUU INHOTTAVALTA KUN ON PISSAT HOUSUISSA". Ei voi heti vaihtaa kuivia housuja jalkaan kun ei se lämmin pissa tunnu yhtään pahalta, pitää antaa vähän viiletä että se tajuaa..
Katoin ihan kauhuissani sitä tilannetta ja kävinkin sitten hänelle sanomassa että tää ei nyt oo ihan ok. Poika kuitenkin ensimmäistä päivää harjoittelee ilman vaippaa oloa eikä muutenkaan missään nimessä näin. Vastaukseksi sain vain ton että "eihän se muuten opi". Vetosi myös pojan ikään (hän on siis aika vanha jo käyttämään päivisinkin vaippaa, mutta ei se mielestäni oikeuta tätä). Kaikki työkaverit ja jopa johtaja olivat sitä mieltä että toi on ok. Siellä hän istui pissasissa housuissa syömässä, penkille laitetun pyyhkeen päällä. Mä olin niin vihanen että teki mieli itkeä. Mulla nyt ei oo onneksi kuin pari viikkoa työkokeilua jäljellä ja tasantarkkaan teen tästä ilmoituksen viimeistään silloin.
Mun äiti (LTO kunnallisessa) tosin vaan sanoi sitä että vaikka ilmoitan niin todennäköisesti mikään tuolla ei muutu. Johtaja selittää homman parhain päin ja parhaassa tapauksessa haukkuu minut työntekijänä. Tarkoitus olis kuitenkin opiskella tälle alalle, niin vaikuttaako tää nyt sitten taas mun työllistymiseen? Kyseiseen firmaan en hae, se on varmaa.
Ai että kun mä kihisen raivosta edelleen!!! Ihan sama vaikka joku nyt täältä kyseisen lafkan tunnistais. Tiedättepähän nyt sitten että perästä kuuluu! Ja jos tekevät saman taas huomenna niin soitan ja teen ilmoituksen saman tien. Jos joku tekis mun lapselle noin niin repisin niiltä silmät päästä!!
Sanokaa nyt etten ylireagoi! Eikö toi nyt oo jo ihan helvetin väärin? Laitonta suorastaan? Mitäs olisitte mieltä jos kuulisitte että teidän lasta on pidetty kaikkien lasten edessä puoli tuntia pissat housuissa?

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko asiasta vanhemmille?

Vierailija
2/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ylireagoi. Tee vaikka nimettömänä ilmoitus siitä firmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroitko asiasta vanhemmille?

En nähnyt heitä. Mulla loppu työt ennen kun poika haettiin.

-ap

Vierailija
4/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ylireagoi. Tee vaikka nimettömänä ilmoitus siitä firmasta.

Kyllähän ne sen tietää kuka sen on tehnyt. Ei tota nähnyt hyväksyjien lisäksi kukaan muu aikuinen kuin minä.

-ap

Vierailija
5/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot viivyttelemättä vanhemmille... Haluaisithan itsekin tietää jos lastasi kohdellaan noin.

Vierailija
6/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot viivyttelemättä vanhemmille... Haluaisithan itsekin tietää jos lastasi kohdellaan noin.

Tottakai. Ongelma on vaan se etten näe heitä useinkaan. Teen vain 6h päivää. Aika usein tuo poika on tuotu jo ennen kuin tulen ja haetaan vasta kun lähden. Enkä oikein voi jättää lappuakaan kun nää muuthan sen sitten näkee.. Mutta toki jos satun heidät siellä näkemään niin kerron.

-ap

Vierailija
7/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin nöyryyttämistä ja väkialtaa lasta kohtaan. 

Käsittämätöntä, että voi tällaista olla (jos tämä tosiaan on totta?)

Ilman muuta nostaisin asian pöydälle täysin siitä riippumatta jatkuuko joku helkutin työkokeilu. 

Vierailija
8/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu mitä paskaa! Oikein käy sääliksi sitä lasta :( Mä en tajua yhtään vitun mitään tollasta lapsiin kohdistuvaa kusipäisyyttä. Mun temperamentilla olis tullu helvetinmoinen tilanne. Kyllä tuo pitää eteenpäin viedä!

Vierailija
9/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilotat lapun pojan lokeroon, vaatteiden alle vaikka. Ei kai sitä kukaan käy penkomassa?

Vierailija
10/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lapseni harjoittelee vaipatta oloa ja eräs äiti antoi neuvon, juurikin tuollaisen että anna pissata housuun niin siinäpä oppii, ettei se ole kivaa.

Siis mitä vittua! Ymmärrän, että joku yksittäinen äiti voi olla pösilö, mutta että päiväkodissa ja vielä kaikki siellä nyökyttelevät että juujuu on ihan normaalia.

Jos lapselleni tehtäisiin noin, olisin aivan uskomattoman vihainen. Ei kai lapsi opikaan kuivaksi, kun häpeän kautta alistetaan ja annetaan vaan olettaa, että vahinko = paha asia! Hitto, vahinkoja sattuu mutta ainakin itse vähin äänin vaan vaihdan lapselleni kuivaa ylle ja sitten taas onnistuneesta potta-/puskapissasta kehun vuolaasti ja yhdessä taputetaan ja iloitaan.

Vierailija
11/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin nöyryyttämistä ja väkialtaa lasta kohtaan. 

Käsittämätöntä, että voi tällaista olla (jos tämä tosiaan on totta?)

Ilman muuta nostaisin asian pöydälle täysin siitä riippumatta jatkuuko joku helkutin työkokeilu. 

Voi kumpa voisin sanoa valehdelleeni :( Se tilanne oli ihan sairas. Mun teki kokoajan mieli juosta siitä huoneesta pois ja nappaa se poika mukaan ja vaihtaa sille ne housut. Nyt jälkikäteen ajateltuna; olis pitänyt..

-ap

Vierailija
12/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan samassa työpaikassa?

Omasta työpaikastani on ilmoitettu korkeammalle taholle, sekä työterveys puuttunut (tehnyt mm. lasun). Silti lasten ja työntekijöiden kiusaaminen jatkuu. Itse olen kertonut vanhemmille kaltoinkohtelusta (lapset otettu pois päiväkodista) ja lopetan nyt työt ko. paikassa. Hirvittää ajatus siitä että tämmöisiä paikkoja oikeasti on ja vanhemmat tietämättömiä toiminnasta.

Vierailija
13/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus vanhemmille, ota vaikka puh.nro tiedoista jos löydät ja soita.

Vierailija
14/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta työpaikastani on ilmoitettu korkeammalle taholle, sekä työterveys puuttunut (tehnyt mm. lasun). Silti lasten ja työntekijöiden kiusaaminen jatkuu. Itse olen kertonut vanhemmille kaltoinkohtelusta (lapset otettu pois päiväkodista) ja lopetan nyt työt ko. paikassa. Hirvittää ajatus siitä että tämmöisiä paikkoja oikeasti on ja vanhemmat tietämättömiä toiminnasta.

Saattaa olla sama firma muttei sama pk. Oon tästä kyllä jo aiemminkin kuullut ettei ole kovin hyvässä maineessa kyseinen firma. :/ 

-ap

Vierailija
15/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kunnallisessa päiväkodissa ja juuri noin tehdään eli kun vahinko sattuu, lapsi on 15 - 30 min pissaisissa housuissa, jotta huomaa, että se on kurjaa. Ihan tavallinen käytäntö kaikissa niissä päiväkodeissa, joissa olen ollut (5 vuoden aikana noin 12 kpl, nyt viimeiset 3 vuotta samassa). Ei kukaan ole vielä tuota käytäntöä kyseenalaistanut, ei etenkään työkokeilija.

Ihan vitun saastaista! Hoitotädit on sitten kunnon mulkkuja!

Vierailija
16/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kunnallisessa päiväkodissa ja juuri noin tehdään eli kun vahinko sattuu, lapsi on 15 - 30 min pissaisissa housuissa, jotta huomaa, että se on kurjaa. Ihan tavallinen käytäntö kaikissa niissä päiväkodeissa, joissa olen ollut (5 vuoden aikana noin 12 kpl, nyt viimeiset 3 vuotta samassa). Ei kukaan ole vielä tuota käytäntöä kyseenalaistanut, ei etenkään työkokeilija.

Mun äiti taas oli ihan järkyttynyt tosta kun kerroin. Hän ei ole ikinä kuullut tuollaista tapahtuvan yli 20-vuotisella urallaan... 

"ei etenkään työkokeilija"? Mitäs tuolla meinasit? Minullako ei ole oikeutta kyseenalaistaa mitään kun ei ole koulutustakaan?

-ap

Vierailija
17/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kun ei se koulutus tuo järkeä päähän.

Vierailija
18/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tommosta tapahtuu, koita pitää puolesi ja esim vaihtaa housut muiden sanomisista huolimatta. En tiedä uskaltaisinko itsekkään mutta sä olet nyt oikeassa ja ihan sama mitä ne ihmiset ajattelee. Kerro vanhemmille tuosta, kirjoita vaikka ylös jos tapahtuu muita samanlaisia juttuja. En tiedä onko siitä mitään hyötyä mutta voisi osoittautua hyödylliseksi sitten ilmoitusta tehdessä tms?

Tsemppiä. Tee ilmo sitten kun harjoittelu loppuu, kerro tuon lapsen vanhemmille ja muidenkin jos on räikeitä väärinkäytöksiä ja koita jaksaa toimia oman moraalin mukaan, lapset tulee tulevaisuudessa muistamaan nöyryyttävät tilanteet ja miettimään miksei kukaan aikuinen puuttunut tai sitten sen kuinka yksi järkevä ihminen pisti tolkkua tilanteeseen.

Vierailija
19/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla sama firma muttei sama pk. Oon tästä kyllä jo aiemminkin kuullut ettei ole kovin hyvässä maineessa kyseinen firma. :/ 

-ap

Itse valitettavasti jälkikäteen saanut kuulla ja lukea netistä millainen firma kyseessä. :/ Muuten en olis ikinä ottanut paikkaa vastaan.

Vierailija
20/146 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotädit voisi itse olla 30 minuuttia pissaisissa housuissa. Ihan sairasta jos jossain on tuollaista. Sadistit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän