Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko loukkaavaa soittaa tämä kappale häissä, kun omat vanhemmat ovat uskovaisia?

Vierailija
16.06.2016 |

Haluaisin soittaa häissäni miehelleni Mokoman Sinä riität kappaleen. Kappale on tärkeä meille molemmille.

Mietin vain, onko se minulta törkeästi tehty, koska vanhempani ovat uskovaisia. Ja myös osa muista vieraista.
Kappaleen sanat:

Sanoja joka suunnalta
lupauksia toiveita
en ai korvaani kallistaa
ei ole aika autuuden
pelastuksen, ihmetekojen
nyt on aika mutkat suoristaa

Ei kiehdo taivas, ei helvetti
ei krusifiksi, ei fetissi

Voin siirtää kantani tuonnempaan
en ole kiinnostunut profetioista
taivaspaikoista, määräsijoista
olen kiinnostunut sinusta

[Chorus]
Saat olla juuri tuollainen
en tahdo valmista, tahdon sinut heikkouksineen
sinä riität minut täyttämään

En lue karman lakia
en toimi kristuksen veressä
en kuule kaikuja avaruudesta
en tahdo tietää mantran voimasta
kuulla lehmän suurasta
tahdon tietää enemmän sinusta

[Chorus]
Saat olla juuri tuollainen
en tahdo jumalaa tahdon ihmisen
saat olla keskeneräinen
en tahdo valmista, tahdon sinut heikkouksineen
sinä riität minut täyttämään

Mitä olet mieltä, vai ajattelenko nyt liikaa?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, kun on sun häät

Vierailija
2/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse epäilet että loukkaisit sillä heitä olisiko parempi jättää se pois hääohjelmasta? Pitäkää se ihan teidän kahden juttuna.

En ottaisi riskiä että tulisi turhaa mielipahaa, draamaa ja kenties välirikkojakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on teidän häät, soitatte sitä mitä haluatte. Ei uskovaisetkaan sensuroi laulujaan sen takia että mukana on ateisteja.

Vierailija
4/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse miettinyt että häissämme tullaan soittamaan kappale Mine, sillä se kertoo todella hyvin mieheni ja minun suhteestani. Mietityttää kuitenkin että onko ihan ok soittaa englanninkielinen biisi ja laittaa vaikka joku kuvaesitys johon suomeksi kappaleen sanat (kaikki sukulaiset eivät osaa englantia) vai onko jotenkin tyhmää? Häitä ei siis tiedossa vielä muutamaan vuoteen mutta tän biisin haluan ehdottomasti mukaan.

Vierailija
5/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ap tietää että kappale loukkaa hänen vanhempiaan onko se sen arvoista?

Vierailija
6/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi märkä rätti perususkovaiselle päin naamaa. Mutta ehkä haluat juurikin vähän päästä näyttämään mistä kana kusee vai ? Itse en jaksaisi katsoa mitään draamaa häissäni, joten jättäisin välistä, mutta jos sä tykkäät niin mikä ettei. Häävalssina voisi olla aika jyty biisi.

Vierailija
7/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo ap:n ja puolisonsa häät mutta eikö omissa häissään voi ottaa huomioon muiden tunteita, olla kohtelias ja huomaavainen isäntä/emäntä?

Onhan tuossa melkoiset sanat ja ihan sitä minäkin ajattelen että ap:n vanhemmille se voi olla henkilökohtaienn loukkaus, tai siis kokisivat sen niin.

Itse olen uskova enkä järkyttyisi jos olisin vieraana häissä missä se esitettäisiin eli siitä ei ole kyse.

Vierailija
8/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun uskovaiset vanhempani loukkaantuisivat ihan varmasti. Loukkaantuvat uskonsa takia vahan siita sun tasta. Ei voi mitaan. Sen kanssa on oppinut elamaan, mutta tosi usein tulee viela 34-vuotiaanakin mietittya, etta kuinka isa ja aiti eivat tatakaan juttua hyvaksyisi.

Soittaisin kappaleen. Etukateen kertoisin asiasta vanhemmilleni, niin pystyvat varautumaan.

Vierailija
9/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatteko häät itse? Tuo varmaan soisi vasta myöhemmin? Eikä vihkimisen perään?

Vierailija
10/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ajattelin et jos vanhemmat maksaa häät on erittäin ikävää jos ko kappale soitetaan. Mutta jos ap ja miehensä itse niin sitten se on kyseenalaista, ap itse tietänee vanhempansa, vaikea sanoa ulkopuolisena.

Tosin jo se että hän miettii ja kysyy sitä täällä kertonee että loukkaavaa on.

Vierailija
11/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on teidän häät, soitatte sitä mitä haluatte. Ei uskovaisetkaan sensuroi laulujaan sen takia että mukana on ateisteja.

Miksi sitten kutsua vieraita, jos ei kiinnosta huomioida heitä? Mitä he sitten siellä tekevät? Tuovat lahjan ja kuuntelevat loukkauksia?

Apn sijassa pitäisin kappaleen kahden keskisenä juttuna ja ilona. Muutenkin nuo "meidän biisit" häissä voivat joskus olla vähän kiusallisia.

Vierailija
12/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ainakaan kirkkoon sovi. Eli jos kirkkohäät, ja välttämättä tämän biisin haluat, niin ehkä sitten juhlapaikalla. 

Vierailija
13/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluat tuo kappaleen? Jotenkin tulee mieleen, että olet tietoisesti menossa liittoon, joka ei kestä.

Vierailija
14/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksetaan häät. Sen takia juuri kysyn, kun aina joutuu varomaan noita vanhempia. Ja halusin kuulla ulkopuolisten mielipiteitä, että tuleeko varottua liikaakin. Nähtävästi ei. Ehkä parempi, ettei soiteta.

Ap

Vierailija
15/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä haluat tuo kappaleen? Jotenkin tulee mieleen, että olet tietoisesti menossa liittoon, joka ei kestä.

???? Miten tuo kappale saa sinut niin ajattelemaan? 

Ap

Vierailija
16/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ainakaan kirkkoon sovi. Eli jos kirkkohäät, ja välttämättä tämän biisin haluat, niin ehkä sitten juhlapaikalla. 

Ei ole kirkkohäät ollenkaan, alun perin ajattelin soittaa tuon kappaleen juhlapaikalla sen jälkeen, kun olen puhunut sulhaselle.

Ap

Vierailija
17/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkon työntekijänä voin kertoa että kukaan pappi tai kanttori ei anna lupaa soittaa tuollaista kirkossa. Vaikka kuinka hääpari haluaisi ja olisi heidän kappaleensa.

Vierailija
18/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala usko että pari jolle ko kappale on tärkeä kuuluisi kirkkoon. Toki Suomessa kirkkohäät ovat myös perinne, eikä mitenkään suuresti uskonnollinen tapahtuma. Jotenkin tuo ev.lut. kirkko on vain yksi virasto monelle.

Vierailija
19/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon työntekijänä voin kertoa että kukaan pappi tai kanttori ei anna lupaa soittaa tuollaista kirkossa. Vaikka kuinka hääpari haluaisi ja olisi heidän kappaleensa.

Ei ole kyse kirkkovihmisestä. Kyllä minä nyt sen verran itsekin ymmärrän. Miten ihmiset voivat ajatella, että kirkkovihkiminen on jotenkin aatemaailmani mukaista, jos pidän myös tuosta kappaleesta..

Ap

Vierailija
20/51 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittaisi. Yksi ihminen ei estäisi, mutta jos vieraissa on monta sellaista, jotka voisi tykätä huonoa, niin jättäisin väliin.

Ja mitä tulee tuohon "ne on teidän häät" ja blaablaa, niin tuo kuvastaa niin hyvin nykyaikaa. Ollaan itsekkäitä eikä edes haluta ajatella toisia, kunhan itsellä on hyvä. Mihin ihmisillä on hävinnyt tahdikkuus, epäitsekkyys ja käytöstavat? Huudellaan oman onnellisen elämän perään välittämättä toisten tunteista.

Tietenkin jokaisen pitää tehdä asioista oman itsensä näköisiä, mutta kai ne läheisetkin voisi huomioida. Kun ei täällä yksin eletä, niin jotain kompromisseja olisi ihan fiksua jokaisen tehdä. Eikä vain "minäminäminä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi