Vierailija

Millaisia ovat opettajat, jotka muistatte parhaiten vuosien varrelta? Nimiä emme luonnollisestikaan mainitse tässä ketjussa, mutta kuvailu on suotavaa.

Meillä oli alakoulussa uskonnon opettaja, jota kaikki pelkäsivät. Tämä lyhyt, pyylevä ja kovaääninen nainen piti jöötä paitsi tunneilla myös ruokalassa. Ruokaa ei saanut heittää pois, ja pöydästä sai poistua vasta sitten, kun lautanen oli tyhjä. Jos täti huomasi jonkun biojäteastian luona pahanteossa, hän saattoi hakea tämän takaisin ja läksyttää. Huhuttiin, että tämä opettaja oli vain yhden varoituksen päässä erottamisesta - silti hän porskutti vuodesta toiseen ja lienee edelleen virassaan.

Teidän vuoronne!

• ylös 9
  • alas 0

Kommentit (11)

Vierailija

Minulla on ollut jostain syystä yllättävä ihania opettajia. Jo ekaluokalla oli opettajana ystävällinen, hieman pyylevä ja iäkäs vanha rouva. Hän kohteli kunnioittavasti meitä kaikkia. Paras opettajani oli varmaankin lukion äidinkielen opettaja. Hän sai minut, osaamattoman ja  aran  haaveilijan,  valitsemaan ammatin, josta sain hyvän elannon ja joka muutenkin oli ihan mukava  ammatti. Vaikka olin huonoimpia oppilaita, uskoin aina itseeni. Tämä opettaja tuntui aina löytävän jokaisesta sen yhden hyvän asian, ja se riitti. Tiesin, että koulun jälkeen menen yliopistoon ja sitten liike-elämään. Ja näin tapahtui,  kiitos opettajani.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Meillä oli kauppiksessa opettaja, joka keräili paistinpannuja. Yli 20 vuotta kulunut ja vieläkin muistan, kun hän innoissaan selitti (useasti) kuinka on löytänyt uuden hienon pannun ja kuinka hyvät saundit paistinpannuista lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minulla on aina ollut vain kivoja opettajia. Miten ihmeessä te jaksatte kantaa kaunaa vuosikymmenet ja tehdä kerta toisensa jälkeen näitä "pilkataan kaikki joukolla opettajia" -aloituksia? Miksette hauku vaikka kaikkia niitä kaupankassoja, joita olette elämässänne kohdanneet, tai automyyjiä tai postinkantajia tai mitä tahansa muuta? Miksette kasva aikuisiksi vaan muistelette niitä, jotka ovat kestäneet teitä murrosiän kauheimmassa elämänvaiheissa?

• ylös 4
  • alas 13
Vierailija

Tehtaanpuiston yläaste Helsingin Vuosaaressa. Äidinkielen ope :D joku ehkä arvaakin!;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina ollut vain kivoja opettajia. Miten ihmeessä te jaksatte kantaa kaunaa vuosikymmenet ja tehdä kerta toisensa jälkeen näitä "pilkataan kaikki joukolla opettajia" -aloituksia? Miksette hauku vaikka kaikkia niitä kaupankassoja, joita olette elämässänne kohdanneet, tai automyyjiä tai postinkantajia tai mitä tahansa muuta? Miksette kasva aikuisiksi vaan muistelette niitä, jotka ovat kestäneet teitä murrosiän kauheimmassa elämänvaiheissa?

No ei tuo minun kirjoittamani paistinpannutarina ainakaan ollut pilkaksi tarkoitettu. Kysyttiin legendaarisinta opettajaa ja hän on tuosta syystä jäänyt elävästi mieleeni.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Meillä oli just lukiossa opettaja, jonka kaikki halus joka vuosi abiristeilylle kun se oli niin rento ja hauska. Sellanen tosi nuorekas mies, josta tykkäs tytöt ja pojat :D Kädessä tatska ja korvassa koru ja joskus joku nahkatakki päällä. Eikä se kauhean vanha ollukaan, eikä jotenkaan näyttäny yhtään opettajalta. Sillä oli hyviä juttuja, sellasia lentäviä lausahduksia kuten "copy paste on tärkeä taito elämässä". Ja se kirjotti AINA mun enkun kirjotelmiin, että "älä ta-vu-ta" kun olin tavuttanut jonkun sanan väärin kun piti vaihtaa riviä :D Tosi hyvä opettaja kyllä, kielet ei oo ollu mun vahvuus mutta lukiossa sain kirittyä muita enkun taidoissa kiinni ja numerokin nousi päättäriin :)

Sit toinen oli filosofian ja psykan ope, aivan ihana keski-ikänen mies, joka oikein iloitsi siitä jos koko ryhmä oli koulussa yhtä aikaa. Hyvä ettei kiitellyt meitä kun paikalle saavuttiin :D Hän kertoi lukevansa lapsilleen Potteria ja oli muutenkin sellanen ihanan isällinen hahmo, joka jäi myös positiivisesti mieleen.

Vierailija

Ylä-asteella oli historian/uskonnon naisopettaja, olisiko ollut jotain 50-60-vuotias. Aivan uskomattoman hyvä opettamaan ja ne kaikki luokan riehuvimmatkin oppilaat oli aina kiltisti hänen tunneillaan. Kertoi paljon tarinoita ja muitakin juttuja. Yksi uskonnon tunti esim. käsiteltiin pelkästään pedofiilejä, etenkin uskonnollisissa piireissä olevia, kun joku sattui kysymään niistä. Paljon elokuvia myös katsottiin, mutta ne eivät millään tavalla olleet pois opiskelusta.

Vierailija

Lukion ruotsinopettaja Nakke! Vuosikymmenien kokemuksella sai taottua kielen kovimpaankin puupäähän. Oli tiukka ja vaativa, mutta asiallinen, jos teit työsi kunnolla. Muistan vuosikymmenienkin jälkeen Naken legendaariset kielioppisäännöt, kuten OY, HOY ja att jag inte minns det.

Vierailija

Ussan/psykan maikka lukiossa. Ihaili Margaret Thatcheriä yli kaiken, ajoi Roverilla, piti myös hautaustoimistoa. Opetuksen taso oli melko matala. Pääsi iltapäivälehtien otsikoihin herjaussyytteiden vuoksi. Sai potkut opettajan työstä. Tästä on jo niin kauan, etten muista enää kunnolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ussan/psykan maikka lukiossa. Ihaili Margaret Thatcheriä yli kaiken, ajoi Roverilla, piti myös hautaustoimistoa. Opetuksen taso oli melko matala. Pääsi iltapäivälehtien otsikoihin herjaussyytteiden vuoksi. Sai potkut opettajan työstä. Tästä on jo niin kauan, etten muista enää kunnolla.

Från Tavastehus? 😀
Jos sama, mieliinpainuva kyllä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.