Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ei tarvi ihmetellä, ettei suomalaisfirmat menesty maailmalla, jos asenne asioihin on edes murto-osa tästä, mitä kohtaan tässä yritystä perustaessa toisilta yrittäjiltä, myyjiltä jne. Ensimmäisenä etsin liiketilaa, yritysidea on toimiva, rahoitus kunnossa, vakuudet kunnossa jne. Liiketiloja on pilvin pimein tyhjänä ja joka toinen päivä lehdessä itketään, kun ei ole vuokralaisia tulossa. Viisi soittoa takana, nolla vastausta. Kolmessa välittäjä lupasi ottaa yhteyttä, ei ole kuulunut mitään. Yhdessä jätin omistajalle soittopyynnön (pyörittää toista yritystä, asia kävi selväksi, että olisin vuokraamassa vuoden tyhjänä ollutta tilaa), eipä soita takaisin. Neljäs lupasi järjestellä aikataulua ja ilmoittaa, koska sopisi näyttää tilaa. Oma työpaikkansa on vieressä. Viikon olen nyt odotellut soittoa. Mä en voi käsittää, miten ihmeessä pelkän liiketilan hommaaminen on näin hemmetin vaikeaa. Tyhjänä noita tuolla makaa, mutta ketään ei näköjään kiinnosta vuokrata. Enkä ole tunkemassa edes kilpailijaksi.

Sitten soitan kaupungille, en saa ketään kiinni, kukaan ei vastaa, kukaan ei tiedä mistään mitään jne. Toista viikkoa olen yrittänyt selvittää asiaa, joka pitäisi saada yhdellä puhelulla selväksi.

Olen ollut yhteydessä tukkuriin, jota voisin käyttää toisena tukkurina. Eivät soita takaisin. Myyntiedustaja oli just menossa palaveriin, kun soitin ja lupasi soittaa takaisin. Ei kuulu mitään.

Ainoastaan vakuutusyhtiöitä tuntuu kiinnostavan tämä juttu...

Jos oikeasti tuolla asenteella hoidetaan töitä Suomessa, niin en ihmettele, ettei ulkomaankauppakaan pelaa. Tottakai suurin osa soitoista ei johda mihinkään, suurin osa työstä myyjänä on turhaa, mutta ei sitä kauppaakaan tule, ellei vähän viitsi nähdä vaivaa.

• ylös 9
  • alas 0

Kommentit (4)

Vierailija

Olen huomannut samaa, vaikkakaan en ihan tuossa mitassa. Tiloja omistavat etsivät usein isoja vuokralaisia, jotka vuokraavat samantien koko talon. En vaan ymmärrä, kuinka heilläkään on varaa pitää tilojaan tyhjänä...

Vierailija

Yrityksen perustamisesta en tiedä mitään, mutta minulla on ihan sama kuva asioiden toimivuudesta. Kaikki tuntuu olevan vaikeaa, ja kukaan ei välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut samaa, vaikkakaan en ihan tuossa mitassa. Tiloja omistavat etsivät usein isoja vuokralaisia, jotka vuokraavat samantien koko talon. En vaan ymmärrä, kuinka heilläkään on varaa pitää tilojaan tyhjänä...

Juu, siis viiteen en laskenut edes niitä, jotka ilmoitti heti, että vaan isoa vuokralaista etsitään, vaikka ilmoituksessa luki, että voidaan pilkkoa. En ymmärrä logiikkaa, jos on vaikka vuoden ollut 900m2 halli tyhjänä usealla ovella, niin miksei voi harkita vuokrata sitä muutamassa osassa. Itse ainakin saisin omistajana angstin, jos jättihallini olisi tyhjillään pitkiä aikoja ja kysyntää pienemmistä palasista olisi. Pienemmistä saa usein yhteensä enemmän vuokraa, vaikka siinä vähän vaivaa onkin.

Vierailija

Homma toimii -> YT -> Kas, homma toimii edelleen -> YT -> Ei voi olla totta, onnistuu tälläkin porukalla -> YT -> No nyt ollaan ihan takarajalla, jos Tepolla on flunssa ei kukaan ota tilauksia vastaan -> OK