Kun sukuun liittyi hankala ihminen...
Veljeni nai 10 vuotta sitten naisen, joka on alusta alkaen herättänyt huonoja fiiliksiä. Minun ja veljeni kaikki sukulaiset ovat yrittäneet kestää naisen oikkuja ja suhtautua asiallisesti, mutta kun tämä henkilö itse ei ole asiallista nähnytkään, niin vaikeaa on. Ensinnäkin hän on alusta alkaen yrittänyt pummia koko ajan kaikkea. Rahaa, tavaroita, muuten vaan apua... Ja on saanutkin, mutta mikään ei riitä. Aina pitäisi saada lisää ja vaatimukset vain kovenevat, mitä enemmän hän saa liekaa. Nro 1 juoksupoikana toimii tietysti veljeni, joka joutuu sietämään vaimonsa oikkuja ja vaatimuksia päivittäin. Velipoika on aina ollut liian kiltti ihminen, mikä varmaan mahdollistaa tällaisen hyötymissuhteen.
Jos tämä nainen täytyy kutsua samaan ruokapöytään tai johonkin juhliin, niin muiden kärsimys on taattu. Kielenkäyttö on kamalaa, jutut pelkkää marmatusta ja v*ttuilua ja häntä pitäisi palvella kuin prinsessaa. Jos joku kertoo vaikkapa sairaudestaan tai työstään, niin tällä naisella on aina ollut vaikeampi sairaus tai rankempi työ. Muiden kokemukset ja jutut eivät ole mitään, vain hänen! Pari lähisukulaista on jo menettänyt hermonsa pahemman kerran ja sanonut tälle naiselle suorat sanat, mistä on tietysti syntynyt hirveä sota. Nainen haukkuu vastustajansa Facessa, uhriutuu ja alkaa kiristää. Hänellä ja veljelläni on kaksi alakouluikäistä lasta ja yleensä kiristyksenä toimii, että jos käännymme naista vastaan, niin emme enää nää sukulaislapsiamme. Isovanhemmille lastenlasten menettäminen olisi tietysti kova pala ja siksi minun ja veljeni vanhemmat ovatkin taipuneet aivan liikaa tämän naisen vaatimuksiin.
Veli on tosiaan niin tossu, ettei uskalla ja osaa sanoa mitään. Moni on yrittänyt häntä herätellä, mutta ei auta.
Nyt tämä nainen on alkanut opettaa myös lapsilleen, miten kiristetään mm. isovanhemmilta rahaa. Tietää etteivät isovanhemmat sano lapsenlapsilleen niin helposti "ei".
Viimeisimpänä minä ajauduin välirikkoon veljen vaimon kanssa. Hän oli laittanut Faceen päivityksiä, jossa haukkui isovanhemmat piheiksi p*skiaisiksti. Ja tämä siis siksi, koska vanhempani eivät halunneet rahoittaa veljen perheelle uutta autoa. Heillä on siis ihan toimiva auto, mutta uusi ja hienompi olisi pitänyt saada, muiden rahoilla. No tämä oli minulle siis viimeinen tikki ja sanoin sekä veljen vaimolle että veljelle suorat sanat... Nyt alkaakin koko suku jo olla riidoissa tämän naisen ja sitä kautta koko veljen perheen kanssa.
Kokemuksia vastaavasta? Miten ihmeessä saisi säilytettyä välit veljen lapsiin tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (4)
Veljesi on sitten ottanut kunnon lokkeilevan WT:n. Paska valinta, ei voi enää mitään. Parempi olla olematta tekemisissä, vaikka siinä samalla meneekin ne lapset.
Vierailija kirjoitti:
4/5
Onko liikaa sittenkin? Minusta 3/5 on maksimi, ei oikein jatkon kannalta hyviä yksityiskohtia. Idea hyvä, mutta liikaa itsestäänselvyyksiä. Yritystä on, siitä 3.
4/5