Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kysyä rahasta, jonka ystävä laittoi hyvää hyvyyttään tililleni (ei ole tullut)

Vierailija
16.06.2016 |

Jotenkin todella noloa kysellä perään, mutta mieleeni hiipii ajatus, että jos onkin laittanut väärälle tilille tai vaikka unohtanut vaikka sanoi laittavansa kohta.
Miten asiasta voisi kysyä, kun en halua ruikuttaa rahan perään. Täytyy ilmeisesti vain odotella ja jos sitä ei näy niin olla ihan hiljaa vain ja olla siinä uskossa ettei hän sitä laittanutkaan jostain syystä.

Tosi inhottava tilanne

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävälläsi on eri pankki voi kestää päivän kaksi ennenkuin raha näkyy tililläsi.

Vierailija
2/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on laina, niin tietenkin ilmoitat, että ei ole tilillä. Onko eri pankit? Parempi varmistaa, ettei toinen luule auttaneensa ja odota vastapalvelusta takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on laitettu edellispäivänä 7 jälkeen illalla, eli nyt on mennyt yksi pankkipäivä.

Vierailija
4/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on laina, niin tietenkin ilmoitat, että ei ole tilillä. Onko eri pankit? Parempi varmistaa, ettei toinen luule auttaneensa ja odota vastapalvelusta takaisin.

No kun ei ole laina. Eikä odota mitään vastapalvelusta. Sen takia onkin noloa kysellä perään, koska asiaa tuskin koskaan otetaan puheeksi, siis siitä rahasta ei tarvitse puhua jatkossa. No ehkä odotan vielä huomiseen ja mietin sitten, että miten kysyn asiasta.

Vierailija
5/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sulle. Itse lainasin parikin kertaa (tyhmä minä) kaverille rahaa. Kyllä se lopulta maksoi, mutta kauhean muistuttelun ja kuukausien odottelun jälkeen. Kyseessä ei siis mitään isoja summia, joten kyllä siinä ajassa olisi pystynyt helposti säästämään ja maksamaan velka takaisin. Selkeästi tyyppi ei vain halunnut maksaa ja luuli, että unohtaisin. Onneksi annoin mahdollisuuden jopa 2 kertaa, koska nyt tiedän ettei kolmatta tule. Sinäkin varmaan olet samanlainen ja kaverisi on tajunnut sen. Ehkä laittaa rahat sulle, mutta haluaa vähän näpäyttää ensin. Sori, mutta mulla ei ole luottamusta ihmisiin, jotka lainailevat rahaa muilta. Jos elämässä on oikeasti niin tiukka tilanne ja rahaa tarvitsee johonkin oikeasti tärkeään asiaan, siihen saa apua sossusta. Ne antavat siellä myös sosiaaliluottoa (pientä lainaa). Kaverisi on jo kertaalleen maksanut sossutukesi veroistaan. Ei hänen enää tarvisi uudestaan maksaa.

Vierailija
6/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein sulle. Itse lainasin parikin kertaa (tyhmä minä) kaverille rahaa. Kyllä se lopulta maksoi, mutta kauhean muistuttelun ja kuukausien odottelun jälkeen. Kyseessä ei siis mitään isoja summia, joten kyllä siinä ajassa olisi pystynyt helposti säästämään ja maksamaan velka takaisin. Selkeästi tyyppi ei vain halunnut maksaa ja luuli, että unohtaisin. Onneksi annoin mahdollisuuden jopa 2 kertaa, koska nyt tiedän ettei kolmatta tule. Sinäkin varmaan olet samanlainen ja kaverisi on tajunnut sen. Ehkä laittaa rahat sulle, mutta haluaa vähän näpäyttää ensin. Sori, mutta mulla ei ole luottamusta ihmisiin, jotka lainailevat rahaa muilta. Jos elämässä on oikeasti niin tiukka tilanne ja rahaa tarvitsee johonkin oikeasti tärkeään asiaan, siihen saa apua sossusta. Ne antavat siellä myös sosiaaliluottoa (pientä lainaa). Kaverisi on jo kertaalleen maksanut sossutukesi veroistaan. Ei hänen enää tarvisi uudestaan maksaa.

Etkö helvetti osaa lukea?? Ei ole kyse lainasta. T ei ap

Vierailija
7/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy luultavasti huomenaamuna tilillä, kun on vasta illalla siirretty.

Vierailija
8/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy luultavasti huomenaamuna tilillä, kun on vasta illalla siirretty.

mutta se on siis siirretty edellispäivänä illalla, voiko silti mennä huomiseen? Minulle ei ole niin väliä vaikkei tuo raha tulisikaan, mutta ikävää jos hän on sen laittanut eikä se minulle koskaan tule. Perään kun en ihan heti kehtaa kysellä. Mietin huomiseen mennessä, että miten asiasta voisi fiksusti kysellä.

Vierailija
9/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä 2 päivää.

Minä laittaisin huomenna illalla viestin, jos ei näy, että "juttelit laittavasi mun tilille rahaa, se ei ole tullut vielä perille. Jos et laittanutkaan, niin asia on ok :) Mutta jos laitoit, meniköhän oikealle tilille?"

Vierailija
10/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin kaverille vipin tiistaina illalla ja oli tänään perillä. Pankit Aktia-Danske Bank.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi