miesvaltaiset työpaikat ja naisten pukeutuminen
Teen osa-aikatyötä ns. duunarihommissa. Työpaikalla miehiä ainakin 80%. Huvittavaa on se, että monesti kun talon ulkopuolella näen kolleganaisia/tyttöjä, vaatteet voivat olla esim jotkut löysät housut. Itse työpaikalla ne onkin vaihtuneet kureisiin trikoisiin. Nyt trikoobuumi on päässyt valloilleen ja työpaikan tytöt kilpailevat siitä kellä kireimmät trikoot ja pisimmät tekoripset. Avaraavkaula-aukkoakin vilautellaan. Eikö teitä yhtään nolota?
Itse saan ihan tarpeeksi huomiota normaaleilla vaatteillani..
Kommentit (11)
Trikoot ovat urheiluvaatteet. En ymmärrä.
Tosin olen jo likkojen mielestä vanha kurppa.
Terv. Konttorin täti
Huomiohuoraamassahan minä tällä töissä olen. Teen liikkuvaan työtä, enkä vain istu konttorilla niin on pirun paljon mukavammat trikoot, kuin esim. farkut. Kollegat arvostavat minua sen verran, että eivät osoita tästä huolimatta henkilökohtaista huomiota vaan pysyvät ihan työasioissa.
Minkä alan työpaikka? Kuka on töissä juoksutrikoissa? Eikö ole työvaatteita?
Millaista huomiota saat? Minä voisin tulla vaikka alasti töihin eikä kukaan huomaisi sitä vain siksi, että olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Huomiohuoraamassahan minä tällä töissä olen. Teen liikkuvaan työtä, enkä vain istu konttorilla niin on pirun paljon mukavammat trikoot, kuin esim. farkut. Kollegat arvostavat minua sen verran, että eivät osoita tästä huolimatta henkilökohtaista huomiota vaan pysyvät ihan työasioissa.
Et ole kokeillut löysiä kollareita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai olen. Kahdet on revennyt rikki, kun ovat jääneet johonkin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitossa pitäisi kulkea jossain löysissä kollereissa? Eikö ne ole ihan yhtä mauttomat kuin trikootkin? Mitä te sitten paheksuisitte? Niitä kollereita :D
Kyllä asentajat, metsänhoitajat ja poliisit ym. miesvaltaisessa ammatissa työtä tekevät pukeutuvat työpaikalla enemmän ammattinsa kuin sukupuolensa mukaan.
Toisaalta miesvaltaisen alan toimistotyöntekijät ovat oman havaintoni perusteella huomiotaherättävän "naisellisia", huomiot metsähallituksesta ja poliisilaitokselta.
Mitä kadehtimista 9 kuvittelee tiukoissa trikoissa olevan?
No millaista työtä? Mä käytin töissä trikoita, tosin naisvaltainen ala, liikuntapainotteinen päiväkoti. Niiden kaverina aina joku perseen peittävä löysä paita. Koin kollareita mukavammiksi, lapset ei pääse repimään, voi vaan sujauttaa kengät kun kevät jalkaan eikä ole punttiongelmaa, pidin vaan just huolta ettei perse vilku. Oli oikeasti hyvin mukavat ja päikyssä nyt ei jaksa miettiä pukeutumista esteettiseltä kannalta, kaikki tulee valita niin ettei itketä jos menee oksuripuliin tai askartelumaaliin.
Jaxuhali<3