Vierailija

Minulla on oma asunto, samoin miesystävälläni. Hän asuu luonani parisen viikkoa kuukaudessa oman kotinsa ollessa siis tyhjillään. Maksan asumiskulut kokonaan itse, vastikkeet, vedet, sähköt. Vähän asia vaivaa minua, pitäisikö asumiskulujakin jakaa.. Hänestä on riittävää, että jaamme ruokakauppakulut, joskaan ei ihan täysin tyrmännyt asumiskuluasiaa. Hänen luonaan emme olosuhteista johtuen tule asumaan, eli sillä keinolla ei kuluja tasata. Mielipiteitä?

• ylös 1
  • alas 16

Kommentit (13)

Vierailija

No älä pyydä miesystävääsi luoksesi. Ovatko olosuhteet, joihin viittasit kiinni siitä, että sinulla on lapsia, ja hänen asunto on liian pieni? Onko liian kaukana? Mies kuitenkin jättää vuoksesi oman kotinsa, josta hänkin maksaa asumiskuluja ja vesimaksuja. Kuinkahan paljon sähköä mies kahdessa viikossa kuluttaa luonasi? Muutaman euron?

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

No, johan mies maksaa asumiskuluja, omasta asunnostaan. Ei tuo ihan täyttä loisimistakaan ole.

• ylös 13
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Niin kauan kun molemmilla on omat kodit, molemmat maksaa omat asumiskulunsa. Ruokakulut ym jaetaan. Jos hän muuttaa sinun kanssa oikeasti yhteen, silloin jaetaan myös asumiskulut. Muista, että hänellä juoksee koko ajan vuokra tai lainankorot ym hänen asunnosta. Helpointa olisi ratkaista tilanne niin että muutatte yhteen ja hän luopuu asunnostaan.

• ylös 21
  • alas 1
Vierailija

En itse vaatisi asumiskuluihin osallistumista ellei sitten kulut nouse merkittävästi sen seurauksena että useampi viettää aikaa asunnossa.

Vierailija

Maksat yksin jatkossakin. Ei ne sähköt ja vastikkeet puolitu vaikka mies ei luonasi majailisikaan.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Miten vesimaksu talossa menee? Oletko ilmoittanut että luonasi asuu puolet ajasta ylimääräinen asukas? Mielestäni mies voi pikkusummalla osallistua myös vesi- ja sähkökuluihin, vaikka ne eivät paljoa olisikaan. Vaikka tarjota illallisen kyläillessään, tai maksaa enemmän yhteisestä ruuasta. Riippuen tietysti miten hyvätuloisia olette; jos rahaa on kummallakin paljon, ei muutamasta kympistä ole väliä.

Vierailija

Mies voi maksaa enemmän ruokakuluja, koska kuitenkin kuluttaa asuntoasi ja siellä vettä ja sähköä. Miehet yleensä syövätkin enemmän, joten ei missään nimessä ruokakuluja puoliksi. Totta kai toinen tarjoaa myös jotain, kun sinä tarjoat tilat yhdessäololle. Ikävä vain, jos tuosta pitää erikseen puhua - normaali ihminen osaisi huomioida sanomattakin, ja hemmottelisi toista jotenkin.

Vierailija

Mun mielestä mies maksaa omat asumiskulunsa ja sinä omasi. Minä asun noin 50/50 omassa kodissani ja miehen luona. Mies on ehkä 1-2 yötä kuukaudessa mun luona. Ruokakulut jaetaan kun mä olen miehen luona, mun kotona mä tarjoan kaiken.

Mitään muuta ei olla ajateltukaan. Miehellä on laina+vastike, eikä ne mun läsnäollessa ole sen isompia kuin jos mua ei olis. Vesimaksua ei tarvi maksaa, kun en ole yli puolta kuukauden päivistä hänen luonaan (ei omaa vesimittaria). Sähköä ehkä kuluu himpun verran enemmän, mutta sähkölasku hänellä noin 50 euroa/3kk, joten eipä konkurssi uhkaa. Jos musta pitäis maksaa vesimaksu, niin sen toki maksaisin.

Vierailija

Mielestäni mies voisi siivota osaltaan kulutuksensa eteen. Sillekin on markkinahintansa, johon voi verrata tätä tekemistä. Ihanampaa tulla puhtaaseen kotiin, kuin laskeskella jotain kolikoita.

Vierailija

OT, miksi mies pitää asuntoaan tyhjillään puolet kuukaudesta. Laittaisi AirB&B:hin matkustavaisten iloksi ja tienaisikin sillä jotain. Nythän se on puolet ajasta pelkkä menoerä. Mitä hän tai te teette hänen "hotellituloillaan" on sitten teidän asianne. 

Mitä maksaisit miehelle jos tilanteenne olisi toisinpäin? En osaa nähdä sähkö- ja vesikuluja mitenkään megalomaanisina menoerinä, joihin pitäisi osallistua. Ruoka on tärkeämpi, ja ne menothan te jo jaatte. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
.... Ikävä vain, jos tuosta pitää erikseen puhua - normaali ihminen osaisi huomioida sanomattakin....

Et oo tosissas... asiasta ei muka puhuta ja yhdessä sovita miten talous hoidetaan?? Ei parisuhteessa voi vaan olettaa asioita ja odottaa toiselta ajatuksenlukutaitoa, kissa nostetaan pöydälle ja asiat sovitaan yhdessä. Oletukset menee aina pieleen ja sitten ero onkin jo toteutusta vaille valmis.

Vierailija

Hmm. Sähköä ja vettä menee sinulla joka tapauksessa vaikka olisit sinkku lastesi kanssa (jääkaappi, pakastin, valaistus, telkkari ym). Jos mies kuluttaa johonkin superpaljon sähköä (lataa vaikka aina ne kaksi viikkoa jotain suurikulutuksiaia laitteitaan luonasi), niin hän voisi maksaa ekstraa siitä. Hänen tehtävä ei ole osallistua niihin kuluihin, joita sinä ja lapsesi joka tapauksessa itsenne vuoksi joudutte maksamaan. Vain jos mies on selkeä lisäkulu siihen nähden että mitä sinä ja lapsenne ennen miestä keskenänne kulutitte.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mies voisi siivota osaltaan kulutuksensa eteen. Sillekin on markkinahintansa, johon voi verrata tätä tekemistä.
Itse seurustelin opiskeluaikana hyvätuloisen, työssä käyvän miehen kanssa. Tapasimme vuoroin kummankin luona. Hän maksoi ruoista suuremman osan kuin minä ja ehdotti, että korvaan asian tekemällä enemmän kotitöitä kuin hän. Esim. tiskaisin hänenkin luonaan.

En suostunut. Tuntui epäreilulta ja nöyryyttävältä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.