Minkä ikäinen on mielestänne vanha?
Kun olen lueskellut keskusteluja, olen saanut käsityksen, että yli 60 vuotias on vanha. Donald Trump täytti eilen 70 vuotta ja moni toivoo hänen valintaansa presidentiksi. Pidättekö häntä liian vanhana? Tai Clinton, joka on vuotta nuorempi tai Niinistö, joka on Hillaryn ikäinen eli Niinistö olisi 77 vuotta seuraavan virkakauden päätyttyä. Eli onko poliitikkojen ikä eri asia kuin taviksien?
Kommentit (17)
Sitähän on vaikea määrittää. Toiset on nuorekkaampia kuin toiset ja toiset vanhenevat nopeammin. Sekä jotkut elävät pitempään kuin toiset.
Sanotaan 75 vuotiaasta ylöspäin on vanhoja
No ei minusta 78-vuotias Mannola tai 83-vuotias Stubb ole vanhoja. Oma 80-vuotias äitinikin pelaa kaksi kertaa viikossa tennistä ja ohjaa jooga-ryhmää.
Olin jo otsikon perusteella tulossa vastaamaan, että viisikymppinen. :D No joo, ehkä sitten tuossa mielessä joku 70.
Mika kirjoitti:
Sanotaan 75 vuotiaasta ylöspäin on vanhoja
Moni ei kuitenkaan elä edes 75vuotiaaksi asti.
Vanha mihin? 40 v on vanha ensisynnyttäjäksi, mutta esimerkiksi presidentiksi olisi varsin nuori.
Öh.
Miksi vanha ei voisi toimia jossakin tehtävässä? Vaikka onkin vanha.
Presidentin homman kaltaiseen tehtävään kypsyminen monesti ottaa oman aikansa.
Miksi vanhuus on mielestänne ilmeisesti jotakin negatiivista?
Minä myönnän olevani vanha nyt nelikymppisenä. Ei se silti tarkoita, etten voisi olla täysipainoisesti mukana yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Öh.
Ai niin kuin dementtinen lääkäri, joka ei enää ymmärrä mistään mitään, mutta saa harjoittaa ammattiaan? Kyselee vain, että mitä luulet mikä sulla voisi olla? Googlekin on siinä vaiheessa parempi vaihtoehto. Kyllä ammatinharjoittamista pitäisi rajoittaa, jos järki ei enää pelaa paitsi ahneuden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh.
Ai niin kuin dementtinen lääkäri, joka ei enää ymmärrä mistään mitään, mutta saa harjoittaa ammattiaan? Kyselee vain, että mitä luulet mikä sulla voisi olla? Googlekin on siinä vaiheessa parempi vaihtoehto. Kyllä ammatinharjoittamista pitäisi rajoittaa, jos järki ei enää pelaa paitsi ahneuden suhteen.
Vanhuus ja sairaus ei ole sama asia! Nyt puhuttiin iästä, ei dementiasta.
Riippuu asiayhteydestä milloin ihminen on vanha ja milloin ei.