Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma vasta syyskuussa- miten jaksan?!

Vierailija
15.06.2016 |

Hoitoalalla olen ja pidin toukokuussa viim. viikon lomaa. Kiertävät lomat. Oikeasti olen ennen toukokuuta ollut viimeksi lokakuussa lomalla lasten syysloman aikaan. Tuntuu, ettei jaksaisi. Noin joka kolmas viikonloppu töistä vapaata, miehellä joka vkl vapaa. Typerää olla lomalla silloin kun perheen koululainen on koulussa ja mies töissä syyskuun. Hyviä neuvoja?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas samaa turhaa valitusta. Vittuakos käyt töissä.

Just, aletaan kaikki yhteikunnan eläteiksi.

Vierailija
22/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yleensä työpaikoilla muka neuvotella lomista ? Jos on pieniä lapsia, pitäähän lapsilla olla oikeus viettää aikaa vanhempansa kanssa. Huono työpaikka sellainen, jossa ei huomioida perhetilannetta. Vai elänkö haaveissa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaslomaa sitten jos olet uupunut

Ei työuupumus ole palkallista.

ei kyllä kenenkään edun mukaista silti töissäkään uupuneena käydä. Arvatkaa miksi hoidon tasosta Suomessa valitetaan niin paljon?

Ei tietenkään kantsi uupuneena puurtaa, mut jos kaikki hoitajat on lomalla keskikesän, kuka hoitaa ne asiakkaat???? Tai jos kaikki hakee saikkua, koska ei saa lomaa toivomaansa aikaan?

Joo, ei vuodeosastoa tai muuta ympärivuorokautista oikein voi laittaa kiinni, kun hoitsut haluaa olla lomalla tai saikuttaa koko kesän :)

Vierailija
24/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kökkö homma, ei mulla muuta sanottavaa

Vierailija
25/35 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yleensä työpaikoilla muka neuvotella lomista ? Jos on pieniä lapsia, pitäähän lapsilla olla oikeus viettää aikaa vanhempansa kanssa. Huono työpaikka sellainen, jossa ei huomioida perhetilannetta. Vai elänkö haaveissa ?

No elät.

Vierailija
26/35 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein uupumuksen aiheuttaa yksityiselämä, ei työ. Lepää ja tee kaikkea kivaa vapailla.

Vierailija
27/35 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui se, että itse saa lomia pyytää ja toivoa siihen, että pari mammaa vaati aina heinäkuuta. Tuli kierto ja sitten keskenään voimme viikkoja vaihtaa ja vaihdon hyväksyy työnantaja.

Vierailija
28/35 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se lapsi voi viettää aikaa vanhempansa kanssa silloin syyskuussa ja olla myös lomalla päiväkodista?

Vierailija
29/35 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä useimmiten neuvotellaan. Ongelmaksi muodostuu vaan se, ei sitä lapsetonta voi kerta toisensa jälkeen laittaa joustamaan omista toiveistaan. Ei sinkut/lapsettomat pariskunnatkaan halua lomailla syyskuussa, kun kaikki muut ovat töissä ja ilmat lähes varmuudella jo kylmiä = paska ajankohta oikeastaan kaikille, oli lapsia tai ei.

On nää kyllä niin vaikeita juttuja, kun aina joku pettyy :(

Vierailija
30/35 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, ei lomaa ollenkaan, koska määräaikaisuuksia toisensa jälkeen. Ole tyytyväinen, että saat lomaa.

Kyllä sinullakin lomat kertyy, jos olet samassa työpaikassa sen vuoden..

En ole tuo, jota lainasit, mutta määräaikaisuuksia tehnyt paljon itsekin. Kyllähän ne lomat kertyvät, mutta meillä (en muista, oliko KVTES:n vai kunnan oma sääntö) ei saanut pitää lomia, jos niitä ei ollut kertynyt vähintään 10 päivää. Eikä niitä koskaan ehtinyt kertyä, ei edes "parhaassa tapauksessa" kun määräaikaisuuksia oli lomanmääräytymiskaudella vain 2-3, kun ne maksettiin rahana aina sopimuksen päätyttyä.

Vierailija
31/35 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä hullulta tuommoinen lomajärjestely työpaikalla... Kannattaa katella työpaikkoja jo muualtakin :)

Minä hermostuin muutama vuosi sitten silloiseen työpaikkaani ja vaihdoin paikkaa. Ihan kaupungin hommissa olin määräaikaisena, jonka työsuhdetta jatkettiin ilman taukoja. Pitkiä sopimuksia oli, reilu puolitoista vuotta siellä olin ja hoitoalalla vanhuspuolella.

Kaupungin linja oli, että sijaiset eivät saaneet pitää kesälomaa, koska sijaiselle ei saa palkata sijaista. Lomia ei myöskään voinut pitää syys tai kevätpuolella, koska vakkarit lomaili silloin eikä tietenkään joulunaikaan. Eli käytännössä ei ikinä tai jos sai, olisi saanu jonku viikon pätkän. Kiva kiva kolmen lapsen äitinä ja yksinhuoltajana.

No vaihdoin työpaikkaa :D ja olen lomaillu kesäisin sen jälkeen joka vuosi ja pitäny joulun aikaan lomaa pari viikkoa :)

Vierailija
32/35 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä useimmiten neuvotellaan. Ongelmaksi muodostuu vaan se, ei sitä lapsetonta voi kerta toisensa jälkeen laittaa joustamaan omista toiveistaan. Ei sinkut/lapsettomat pariskunnatkaan halua lomailla syyskuussa, kun kaikki muut ovat töissä ja ilmat lähes varmuudella jo kylmiä = paska ajankohta oikeastaan kaikille, oli lapsia tai ei.

Työntekijöitä tulee kohdella tasapuolisesti.Lapset eivät Ole syy saada lomaa heinäkuussa. Työpaikan asia ei ole järjestää lastenhoitoa tai yhteistä aikaa lasten kanssa.

Vierailija
33/35 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijöitä tulee kohdella tasapuolisesti.Lapset eivät Ole syy saada lomaa heinäkuussa. Työpaikan asia ei ole järjestää lastenhoitoa tai yhteistä aikaa lasten kanssa.

Niin? Enhän ollut ees mitenkään eri mieltä, työntekijöitä pitää kohdella tasapuolisesti. Ei sinkkua voi laittaa aina lomailemaan syyskuussa, vaan vuoron perään se paska lomakausi napsahtaa perheellisille ja perheettömille. Kuitenkin lomista yleensä koitetaan neuvotella, koska kaikki esimiehet varmasti haluaisi, että alaiset ovat tyytyväisiä lomakauteensa.

Esim. lomailen itse lähes aina elokuussa. Heinäkuussa olisi ihan kiva lomailla, mutta perheelliset haluaa silloin lomansa ja koska se on minulle oikeastaan aivan sama onko minulla heinä vai elokuu, niin neuvottelujen tuloksena olen päätynyt elokuuhun. Sen takia näistä lomatoiveista kannattaa keskustella, koska ne voi olla hyvinkin joustavia.

Vierailija
34/35 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää, että hoitoalalla tapahtunutta... Itsekin olen kurkkuani myöten täynnä koko hoitoalaa. Paskat palkat, varsinkin sijaisilla vittumaiset työvuorot, kun vakituiset menevät edelle kaikessa. Olen myös 30-vuotias ja olen saanut palkallista lomaa yhteensä 5 päivää! Toisaalta tuo lomattomuus tuntuu olevan pienin murhe. Pätkityt työsopimukset harmittaa vielä enemmän, koska on ollut sellaisia tilanteita etten ole tiennyt tulenko seuraavalla viikolla edes töihin!

Vierailija
35/35 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh, ei lomaa ollenkaan, koska määräaikaisuuksia toisensa jälkeen. Ole tyytyväinen, että saat lomaa.

Lomat maksetaan työsuhteen päättyessä, otat vapaata ennen seuraavan työsuhteen alkamista, problem solved.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi