Voiko 16v tytöllä olla hiivatulehdus?
Kommentit (8)
miksi ihmeessä ei voisi olla? kyllä hänellä on varmaan samanlainen vagina kuin yli 16-vuotiaillakin naisilla.. ei hyvää päivää taas. keksi parempia provoja.
Emättimen hiivatulehdus on tyypillinen sukukypsien naisten vaiva. Hiivatulehduksen aiheuttaja on lähes aina emättimessä muutenkin tavattava Candida albicans -niminen hiivasieni, joka on yltynyt liikakasvuun. Hiivatulehdukselle altistavat esimerkiksi raskaus, antibioottien tai ehkäisypillereiden käyttö, diabetes ja immuunivajaustilat. Myös tiukat vaatteet, hengittämättömät siteet tai suojat voivat lisätä oireilua. Laukaisevaa tekijää ei aina tunnisteta.
Googlaus on vaikeaa.
Pikkulapsillakin voi olla hiivatulehdus.
Joo miksei. Minulla oli sen ikäisenä kun söin silloin niin paljon sokeria ja pidin överikireitä farkkuja 😅 Siis tajuaahan ap että hiivatulehdus ei ole mikään sukupuolitauti vaan suht yleinen naisten vaiva?
Ei se mistään tule . Niitä bakteereja on ihmisillä mutta epätasapainon vuoksi lisääntyy ja aiheuttaa tulehduksen. Esim antibioottikuuri , liika sokeri ym
Ja voi tulla ihan minkäikäiselle tahansa.
Voi. Mulla oli aikanaan 15-vuotiaana, hoidin sen etikkaliuoksella. Mun tytöllä taas oli 4-vuotiaana hiivatulehdus, joskaan sitä ei tietenkään hoidettu millään etikalla.
Minulle tulee hiivatulehdus aina pari päivää ennen menkkoja. En yleensä jaksa hoitaa asiaa mitenkään, ellei se ylly aivan kauheaksi. Se häviää sitten itsekseen heti kun menkat alkavat.
Tietysti voi. Ei tuohon tarvita mitään tartuntaa, vaan hiivaa on ihmisellä aina iholla, ja joskus vaan hiiva voi saada vallan normaalista emätinfloorasta ihan ilman mitään erityistä syytä. Hiiva on onneksi helppo hoitaa pois ihan reseptittömillä lääkkeillä.