Linnanmäen rannekkeet ovat aivan järkyttävän kalliita!???
Olemme 5-henkinen, mukavasti toimeentuleva perhe ja yritämme opettaa lapsillemme järkevää rahankäyttöä. Nyt kyllä täytyy todeta, että vaikka meillä olisi varaa, niin lasten toive kesävierailusta Linnanmäelle saa tänä vuonna jäädä väliin. Melkein 200 euroa yhdestä päivästä 5-henkiseltä perheeltä? Todellinen Lastensäätiö:=)
Kommentit (98)
Eihän niitä rannekkeita aikuisille ole pakko ostaa.
Todellinen ryöstösäätiö! Ihan kohtuuttomaksi menee, tarkoitus on vissiin että käydään ihan max kerran vuodessa jos sitäkään!
Ja todellako odotat että pääsisitte halvemmalla kun kerran viisihenkinen perhe olette:D?
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä rannekkeita aikuisille ole pakko ostaa.
Jos lapsi kaipaa aikuista laitteeseen mukaan niin käytännössä on pakko ostaa.
Ap:n perhe kuuluu melko hyvin ansaitsevaan tuloluokkaan ja ehkä siksi me ymmärrämmekin mikä on rahanarvo. Tuo on todella härskisti hinnoiteltu esim. 5-vuotiaalle lapselle.
ap
Huvipuistoreissu majoituksineen ja ruokailuineen tulee 4hlö perhelle sen verran kalliiksi, että säästetään ne rahat etelänmatkaan. Onneksi useimmissa lomakohteissa ulkomailla on huvi/vesipuistot.
Maailmassa on paljon järkyttävän kalliita asioita.
Jotkut (ja varmasti aivan tarpeeksi monet) maksavat nyt tämän hinnan. Ei Linnanmäki ole mikään sosiaalitoimisto.
Muistan kun itse olin nuori ja ranneke maksoi n.20€ niin sekin oli vanhempien mielestä liikaa. Ja ihan keskituloisesta perheestä olen.
Mutta eikö siellä käydä vain kerran kesässä?
Ja liiton jäsen saa 10€ alennuksen.
Ap ei todellakaan odota, että viisihenkinen perhe pääsee halvemmalla. Hankkikaa nyt hieman sisälukutaitoa. Minusta se on jo kallis yhdelle yksin menevälle teinillekin maksaa 39 euroa rannekkeesta. Nelosen ei luultavasti tarvitse tällaisia miettiä, kun sosiaalitoimi maksaa lapsesi kesähuvit:=)
ap
Ennakoikaa ja pyytäkää ensi jouluna isovanhemmilta lahjaksi Linnanmäelle rannekkeet. Jos ette itse raaski maksaa. Minä en itselleni ole vuosiin ostanut ranneketta, en välitä laitteista ollenkaan.
Meillä maksoi 5 hengen reissu Linnanmäelle suunnilleen 100€, sisältäen matkakulut Turusta, kaksi ranneketta (S-kortilla etukäteen ostettuna hieman halvempaa kuin porteilta) sekä ruuat lintsillä. Tosin me vanhemmat emme ottaneetkaan rannekkeita ja perheen nuorimmainen, 5-vuotias, ei tarvinnut ranneketta, koska Lintsillä on 10 ilmaista laitetta pienimmille. Kuinka vanhoja lapsenne ovat? Jos on alle kouluikäisiä, niin ranneketta ei välttämättä edes tarvitse.
Melkein 200 euroa viidestä henkilöstä? Tuohan on halpaa.
Minusta on lähinnä ärsyttävää, että iltaranneke maksaa lähes saman verran kuin päiväranneke.
AP:n lapset ovat 5-, 8- ja 13-vuotiaita. Me keksimme muuta kivaa sille päivälle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistoreissu majoituksineen ja ruokailuineen tulee 4hlö perhelle sen verran kalliiksi, että säästetään ne rahat etelänmatkaan. Onneksi useimmissa lomakohteissa ulkomailla on huvi/vesipuistot.
Onhan noita muitakin huvipuistoja kuin lintsi. Eikö lähempää löydy ettei tarvitse yöpyä? Tykkimäki, power park ja mitä noita on...
Vierailija kirjoitti:
Olemme 5-henkinen, mukavasti toimeentuleva perhe ja yritämme opettaa lapsillemme järkevää rahankäyttöä. Nyt kyllä täytyy todeta, että vaikka meillä olisi varaa, niin lasten toive kesävierailusta Linnanmäelle saa tänä vuonna jäädä väliin. Melkein 200 euroa yhdestä päivästä 5-henkiseltä perheeltä? Todellinen Lastensäätiö:=)
Laskit mukaan että koko perhe aikuiset mukaanlukien hankkii rannekkeet. Eikö niitä voisi hankkia vain lapsille. 117 e.
Vierailija kirjoitti:
Niin, elämä on. Köyhille kaikki on kallista.
Tämä on mielestäni omituista, ettö asioiden halpuutta tai kalleutta mitataan sillä että kuinka paljon rahaa ihmisellä on käytössään. Siis tuo että "köyhälle kaikki on kallista". Kyllä se ranneke maksaa ihan saman verran myös rikkaille.
Eikös tuota kalleutta/ halpuutta pitäisi mitata sillä, että mitä sillä rahalla saa? Minä en näe muutamaa tuntia Linnanmäellä ihan 200 euron arvoisena, joten minusta tuo on kallis. Joku taas voi ajatella toisin.
Vierailija kirjoitti:
Todellinen ryöstösäätiö! Ihan kohtuuttomaksi menee, tarkoitus on vissiin että käydään ihan max kerran vuodessa jos sitäkään!
Toisaalta rahat kerätään hyvään tarkoitukseen. Viime vuonna lahjoitettiin lastensuojeluun yli neljä miljoonaa euroa.
Niin, elämä on. Köyhille kaikki on kallista.