Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin ihanan kuvan vaarista ja vastasyntyneestämme, vaari kieltää laittamasta Facebookiin

Vierailija
15.06.2016 |

Hän kielsi ehdottomasti julkaisemasta itsestään mitään kuvia netissä. Sanoi että saan kehittää sen kuvan ja laittaa albumiin tai vaikka jääkaapin oveen mutta ei nettiin.

Hän on sitä sukupolvea ettei tajua internetistä mitään ja luulee että asiassa olisi jotain vaarallista. Ei usko selityksiäni.

Harmittaa niin pirusti kun on todella onnistunut kuva. Laittaisitteko vaarin kiellosta huolimatta, eihän hän sitä tulisi ikinä näkemään?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi!!!

Vierailija
2/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tosiaan laita, jos vaari on kieltänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkään et laita. Et saa laittaa kenenkään muunkaan kuvaa jos asianosainen itse kieltää. 

Vierailija
4/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarisi on oikeassa.

Vierailija
5/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita kenenkään kuvaa joka sitä ei halua. Kunnioittaisit toisen tahtoa senkin itsekäs ämmä.

Vierailija
6/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään laittaisi. 

Miksi edes laittaisit? Eivät ne kuvat oikeasti ketään kiinnosta -- egoistinen harha. 

Vierailija
7/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarin toivetta on kunnioitettava!

t.muori

Vierailija
8/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en laittaisi. Ei siellä facebookissa kaikkea tarvitse jakaa, ainakaan ilman lupaa! Pistä eteenpäin lähimmille ystäville vaikka whatsappina.

Vierailija
9/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan laittaisi. Vaarilla on oikeus kieltää kuvan julkaiseminen fb:ssa.

Vierailija
10/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioita nyt sä pikkumutsi sitä vaariasi ja hänen tahtoaan. En itse ole missään somessa ihan sen takia, että tänä avoimen tiedon yhteiskunnassa olen tullut siihen tulokseen, ettei facen, googlen, nsa:n eikä minkään muukaan tarvitse tietää, koska mä pieraisen tai röyhtäisen. Päin vastoin, pidän yksityisyydestäni kiinni kynsin hampain. Ja vaarisi on pyynnön mukaan tolkun ihmisiä, jos ei halua julkisuutta, niin KUNNIOITA sitä. Äläkä alista sitä vauvaasikaan facejulkisuudelle. Oletko saanut luvan kuvan julkaisulle vauvaltasi?

Vierailija
11/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään kaikki täytyy laittaa facebookkiin?

Eikö teillä ole "oikeaa" elämää?

Vierailija
12/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti vaariasi nuorempi (44 v.). En ole somessa, mutta mieheni ja esikoiseni on. Minusta ja nuoremmista lapsista ei kumpikaan saa laittaa yhtään kuvaa nettiin. 

Onko se ihana kuva vähemmän ihana kun sitä ei löydy Facebookista? Jos haluat julkistaa somessa vauvan syntymän, laita kuva itsestäsi ja vauvasta, ehkä vauvan isäkin voi olla mukana. Vauvahan ei voi vielä kieltää kuvansa käyttöä. 

Tunteeko vaari yhtään niistä ihmisistä, joille haluat kuvan levittää? 

Vierailija
13/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan laita!

Minä en esim. koskaan laita lapsistani yhtään tunnistettavaa kuvaa faceen (joskus vuosia sitten olen muutaman laittanut ennen kuin tajusin vetää rajan omien "äitifiilisten" ja lapsen yksityisyyden välille) enkä edes puhu heistä oikeilla nimillään, vaan viittaan esim. kuopukseen, esikoiseen tai lempinimeen. Jokaisella on oikeus määrätä, mitä hänestä julkaistaan ja lapseni saavat aikanaan päättää itse, kuinka haluavat omana itsenään olla netissä näkyvillä ilman painolastia äidin lataamista ihqu-kuvista.

Vierailija
14/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle tuntuu olevan tärkeämpi onnistunut kuva kuin vaarisi toive. Juuri näillä onnistuneilla kuvilla kalastellaan peukutuksia, ihanaa-huokailuja, jne. Jo se, että täällä kyselet, kertoo ajattelemattomuudestasi. Mieti itsellesi tilanne, kuva, tms. mitä et missään nimessä haluaisi nettiin. Seksiä aviomiehesi kanssa? Täsmälleen samoin vaarisi tuntee - ja koska hän on kieltänyt, pitäisi asian olla päivänselvä. Ei kuvaa Facebookiin. Jos toimisit niinkuin vaarisi on toivonut, et täällä kyselisi. Nyt olet varmaan loukkaantunut, koska vaarisi kielsi sinua. "Koska. Mä. Haluan".

Vierailija
15/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa taas ovat keski-ikäiset kalkkikset jotka luulevat sen myötä olevansa "somessa" :D

Vierailija
16/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan laita!

Minä en esim. koskaan laita lapsistani yhtään tunnistettavaa kuvaa faceen (joskus vuosia sitten olen muutaman laittanut ennen kuin tajusin vetää rajan omien "äitifiilisten" ja lapsen yksityisyyden välille) enkä edes puhu heistä oikeilla nimillään, vaan viittaan esim. kuopukseen, esikoiseen tai lempinimeen. Jokaisella on oikeus määrätä, mitä hänestä julkaistaan ja lapseni saavat aikanaan päättää itse, kuinka haluavat omana itsenään olla netissä näkyvillä ilman painolastia äidin lataamista ihqu-kuvista.

Näin. Minäkään en ole laittanut kasvokuvaa lapsestani someen ikinä.

Haluan lapsellani olevan mahdollisuus siihen, että hän saa aikanaan itse päättää mitä kuvia hänestä löytyy somesta. Ei niin, että olen jo päättänyt hänen puolestaan.

Vauvat toki kasvavat ja muuttuvat, eikä lapsuuskuvia välttämättä tunnistaisi enää aikuisesta. Mutta oliko se niin, että esim. facebookiin lataamasi kuvat omistaa sitten se facebook?

Vierailija
17/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi, koska kunnioitan toisten toiveita. Vaikka vaarisi on kyllä ylihysteerinen, kuten moni muukin tavan pulliainen. Voi kauhistus sentään, jos kuva löytyy netistä. Ei se oikeasti kiinnosta ketään. Miten te uskallatte näyttää naamaanne ulkona, jokuhan saattaa vaikka nähdä :D

Vierailija
18/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi, koska kunnioitan toisten toiveita. Vaikka vaarisi on kyllä ylihysteerinen, kuten moni muukin tavan pulliainen. Voi kauhistus sentään, jos kuva löytyy netistä. Ei se oikeasti kiinnosta ketään. Miten te uskallatte näyttää naamaanne ulkona, jokuhan saattaa vaikka nähdä :D

Minusta tämä vaari ei kuulosta ollenkaan hysteeriseltä vaan asialliselta. Sitä paitsi itsemäärämisoikeuden pitäisi olla itsestäänselvyys eikä asia jota joutuu ratakiskosta vääntäen perustelemaan "mä haluun" -ihmisille.

Vierailija
19/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt paljon väärää tietoa. AP voi laittaa sen kuvan nettiin, kunhan sumentaa vaarin naaman. Eli laita vaan, mutta paintilla tai vastaavalla ohjelmalla sumennat vaarin naaman, tai koko vaarin (etkä laita tunnisteisiin, että vaari on kuvassa). Vaihtoehtoisesti joku musta palkki vaarin naaman tai koko vaarin kohdalle.

Vierailija
20/51 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 lisää että voit myös rajata kuvan niin että vain vauva näkyy, vaarista ei mitään tunnistettavaa saa näkyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi