Anoppi vihaa mua
Hän näyttää sen eleillään varsin selvästi. Miehen suku asuu pohjoisessa ja ovat hyvin kylmiä ihmisiä kaikin puolin. Mies ei ole saanut pienenä itkeä yms. Ovat sellaisia työteliäitä tee se itse-ihmisiä.. Eivät arvosta koulutusta eivätkä kulttuuria yhtään. Pitäisi olla peukalot omassa pellossa, että kelpaisi.
Pitää minua tyhmänä kaupunkilaisena ja esittää ärsyttäviä huomautuksia. Mies pakottaa käymään siellä, koska jos en tule, se on kuulemma mielenosoitus. Ei siis olla naimisissa.. Mutta kuitenkin.
Pahinta on, että joudun joka toinen joulu olemaan siellä 😞 Onhan siellä kaunista, mutta ihmiset sisäisesti ihan roskaa..
Mitä tekisitte? Nyt joudun juhannukseksi sinne!
Kommentit (58)
no miksi JOUDUT... olet aikuinen ihminen niin kyllä voi olla vähän sananvaltaa mihin joudut ja mitä teet.
No ollaan menossa mökille sinne joten pakko käydä niilläkin.. Ja niillä ei voi vaan käydä, vaan pitää syödä lounas, kahvit, päivällinen ja siinä välissä mies tekee jotain kotitöitä tyyliin maalaa seinän. Kun yritän mennä auttamaan, niin appiukko nauraa ettei he naisia tarvi.. Eli joudun olemaan anopin kanssa. Pahimmassa tapauksessa myös miehen veljen vaimo on siellä ja mulkoilevat anopin kanssa toisiaan jos sanon jotain "outoa".
Mies on 27. Ja haluan olla jouluisin perheeni ja mieheni kanssa niin on sovittu näin. Itsellä vanhat vanhemmat ja joulu heillä on ihana! Niin en näe järkeä olla kaksin.
Ap
Pitääkö vaan jaksaa anoppia hänen kuolemaan asti?? En edes tiedä miksi mies haluaa heitä nähdä.. Ovat kuitenkin olleet myös miehelle ilkeitä.
Olisiko helpompi olla vaan kunnolla välit poikki? Stressaan aina sinne menemistä.
Ap
Älä riko välejä. Niele ylpeytesi. Sellainen sinä olet: ylimielinen kaupunkilainen jonka koulutusta pitäisi ylistää, mutta itsestään ei saisi olla ylpeä.
-yhden samanlaisen anoppi
Koita kestää. Eihän sun tarvi käydä siellä kuin pari kertaa vuodessa. Ja semmosta se parisuhteessa on; puolison perhe pitää hyväksyä myös.
Vierailija kirjoitti:
Älä riko välejä. Niele ylpeytesi. Sellainen sinä olet: ylimielinen kaupunkilainen jonka koulutusta pitäisi ylistää, mutta itsestään ei saisi olla ylpeä.
-yhden samanlaisen anoppi
Meillä samanlainen tapaus miniäkokelaana, eivät ole vielä naimisissa. Pitäisi ihmetellä korkokenkiään ja merkkilaukkuaan ja koulutustaan - ihan on AMK. Miniäkokelas koki elämänsä järkytyksen kuullessaan, että olen maisteri ja teen koulutustani vastaavaa työtä. Hän kuvitteli, että kaikki maalaiset menee aamulla navettaan.
Meillä kun ei miniä juuri koulutuksia kysele. Oletuksista lähtee kaikki. Kaikesta myös valittaa. Aamuisin haluaisi nukkua pidempää, ja sitten pitäisi olla pöytä katettuna kun herää. Että 2 tuntia seisotettaisiin aamupalaa häntä varten. "Miksi täällä saa hyvää vaan kahdeksalta?" Miettii nauraen. Poika sitten passaa ja ottaa jääkaapista ruuat esille.
Korkokengät aina jalassa tai viimeisen päälle laitettu urheiluasu. Enpä tiedä. Eihän nuo saisi ärsyttää. Jotenkin on tyttö vieraantunut todellisuudesta. Psykologiaa opiskelee.. Täälläkin tekee vaan koulutöitä. Ja tietenkin on hidas netti.. Ja ihmettelee miksei operaattorit rakenna tolppaa lähemmäs. Täällä se 1 ihminen/ha niin noh, en ihmettele.
Missä luuraa se kaikkien hyväksyminen? Aina siitä puhutaan, mutta ei se näköjään toteudu. Luulisi koulutettujen ihmisten olevan fiksumpia ja suvaitsevaisempia. Eikö se niin mennyt, että pelkkä ihmiseksi syntyminen on jotakin äärettömän arvokasta?...
Jos sinulle ollaan ilkeitä, voit vastata aivan samalla tavalla takaisin. Yhteyksiä ei ole pakko pitää, jos sinua kohtaan ollaan asiattomia. Omat rajat on pidettävä, sillä tulee myös kunnioitusta.
Tästä tulee vain taas mieleen, miksi osa suomalaisista on niin epäkohteliasta porukkaa, että tekisi välillä mieli kadota maan alle?
Mä olen myös sitä mieltä, että miniä nielee ylpeytensä. Jos joudut päivän silloin tällöin siellä viettämään, niin anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Korosta itse omaa ystävällisyyttäsi äläkä ala kyräilemään.
En lähtisi ollenkaan tuohon "jos ollaan ilkeitä, niin ole itse takaisin" -linjalle. Siitä ei seuraa mitään hyvää.
Ai onko miehissäkin tollasia, joilla on vielä aikuisena napanuora katkasematta vanhempiin? Anopit on kyllä aika pahoja pitämään lapsiaan otteessaan ja tekevät sen keinoja kaihtamatta. Siun kannattas varmaan kysyä mieheltäs, että haluaako se olla enemmän sinin kanssa vai äitinsä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ai onko miehissäkin tollasia, joilla on vielä aikuisena napanuora katkasematta vanhempiin? Anopit on kyllä aika pahoja pitämään lapsiaan otteessaan ja tekevät sen keinoja kaihtamatta. Siun kannattas varmaan kysyä mieheltäs, että haluaako se olla enemmän sinin kanssa vai äitinsä kanssa?
SinUn siis :D
Eihän avokkisi puoliso on, että anoppi sinulle. Älä mene sinne, aikuinen ihminen, mies menkööt yksin jos haluaa.
Sinunhan ei todellakaan ole pakko tehdä mitä avokkisi sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Koita kestää. Eihän sun tarvi käydä siellä kuin pari kertaa vuodessa. Ja semmosta se parisuhteessa on; puolison perhe pitää hyväksyä myös.
No kun ei tarvii käydä kertaakaan vuodessa, jos ei halua.
Mies ei voi pakottaa sinua mihinkään. Jos miehen suku ei hyväksy sinua niin vaihda miestä tai hyväksy asia.
Jos on ihan pakko olla joskus harvoin tekemisissä niin ole itse asiallisen ystävällinen mutta pidä myös puolesi jos siihen on tarvetta. Älä ole vainoharhainen ja kuvittele että jokainen katse on "pahansuopa".
Mies voi ihan vapaasti mennä sinne pohjoiseen myös ilman sinua.
Vierailija kirjoitti:
Niin että kun oma miniäsi on aikanaan sitä mieltä, että on liikaa, jos tapaat poikaasi kaksi kertaa vuodessa, kehoitat vain katkaisemaan napanuoran?
Se nyt vaan on niin, että miehen kanssa tulee sen sukukin. Ei niistä ihan kokonaan eroon pääse. Opettele sietämään ja ajattele, ettet sentään joudu tapaamaan kuin muutaman kerran vuodessa.
Jää sinne mökille yhdeksi päiväksi niin mies voi sillä välin mennä vanhemmilleen?
Vierailija kirjoitti:
No en nyt sanoisi että napanuora on katkaisematta jos haluaa vierailla vanhempiensa luona pari krt vuodessa.
Minkä ikäinen miehesi on, kun joulut ja juhannuksen pitää viettää sukulaisissa? En menisi ja miehenkin olisi korkea aika alkaa luoda omia perinteitä sinun kanssasi ilman lapsuudenperhettä.