Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidän ateisteja lapsellisina idiootteina

Vierailija
14.06.2016 |

Jumalan olemassaolosta minulla ei ole varmuutta, eikä siitä voi oikeastaan kenelläkään ihmisellä olla varmuutta. En myöskään usko, että Jeesus teki niitä ihmeitä joita hänen väitettiin tekevän. Pidän ateisteja idiootteina, koska he ensinnäkin pitävät varmana tietona, että Jumalaa/jumalia ei ole olemassa. Ja toisekseen siitä syystä, että ateistit ovat niin kiihkoissaan pilkkaamassa uskovaisia. Uskovaiset on suurin osa aika yksinkertaista väkeä, enkä ainakaan itse jaksa tai näe syytä heidän pilkkaamiseensa, sen enempää kuin näkisi syytä pilkata lapsia siitä syystä, että he uskovat joulupukkiin. Ateistin kiihkoilu onkin yhtä rakentavaa puuhaa kuin potkisi kehitysvammaisia ja pieksisi lapsia ja lällättelisi heille, että "joulupukkia ei ole olemassa, ootko vähän tyhmä". Tällaisina lapsellisina lällättelijöinä pidän ateisteja.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaat ateisteja kehitysvammaisia potkiviin henkilöihin, niin sitten lienee oikein verrata uskovaisia näiksi kehitysvammaisiksi ketä ateistit potkivat...?

Niin, jos luit kirjoitukseni tarkkaan, niin huomasit varmaan, että sanoin että pidän useimpia uskovaisia melko yksinkertaisina. Kehitysvammaiset on tietty kärjistetty esimerkki, mutta lasten potkiminen ei ole kovin fiksua touhua sekään.

Olen samaa mieltä kanssasi, uskovien vertaamisesta kehitysvammaisiin, juuri sitä ne ovat.

Vierailija
42/44 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan olemassaolosta minulla ei ole varmuutta, eikä siitä voi oikeastaan kenelläkään ihmisellä olla varmuutta. En myöskään usko, että Jeesus teki niitä ihmeitä joita hänen väitettiin tekevän. Pidän ateisteja idiootteina, koska he ensinnäkin pitävät varmana tietona, että Jumalaa/jumalia ei ole olemassa. Ja toisekseen siitä syystä, että ateistit ovat niin kiihkoissaan pilkkaamassa uskovaisia. Uskovaiset on suurin osa aika yksinkertaista väkeä, enkä ainakaan itse jaksa tai näe syytä heidän pilkkaamiseensa, sen enempää kuin näkisi syytä pilkata lapsia siitä syystä, että he uskovat joulupukkiin. Ateistin kiihkoilu onkin yhtä rakentavaa puuhaa kuin potkisi kehitysvammaisia ja pieksisi lapsia ja lällättelisi heille, että "joulupukkia ei ole olemassa, ootko vähän tyhmä". Tällaisina lapsellisina lällättelijöinä pidän ateisteja.

Nyt on aivan liian kuuma ottaakseni kiinni tästä provosta. Mutta yritä torstaina uudelleen vähän paremmalla provolla, silloin kuulemma sataa, joten jaksaa vastata provoon omalla provolla. Aurinko paistaa lämpimästi, minä suuntaan takaisin parvekkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/44 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelma on näemmä se, ettei hän tiedä, mitä ateismi tarkoittaa. Tällöin on toki ymmärrettävää, että näinkin pahoja väärinkäsityksiä pääsee syntymään.

"Pidän ateisteja idiootteina, koska he ensinnäkin pitävät varmana tietona, että Jumalaa/jumalia ei ole olemassa."

Väärin. Ateismi merkitsee jumaluskon puuttumista tai käsitystä siitä, ettei jumalia ole olemassa. Karkeasti ottaen ateistit voidaan jakaa positiivisiin-  ja negatiivisiin ateisteihin. Positiivinen ateismi edustaa vahvempaa kantaa, vahvaa käsitystä, jopa täyttä varmuutta siitä, että jumalia ei ole olemassa, kun taas negatiivinen ateismi merkitsee yksinkertaisesti jumaluskon puuttumista, eli ei-teismiä. Minä olen itse negatiivinen ateisti; en tiedä varmasti, onko jumalia olemassa, mutta en usko niitä olevan. Ja elän elämääni sen oletuksen varassa, ettei jumalia ole.

Henkilökohtaisesti olettaisin, että enemmistö ateisteista on juuri negatiivisia ateisteja, sillä ateistit perustavat maailmankatsomuksensa usein tieteellisiin seikkoihin. Tieteellisiin todisteisiin vedoten puolestaan on varsin vaikeaa väittää absoluuttisella varmuudella jumaluuksien olemassaolosta mitään, koska sellaisesta ei tieteelliset kriteerit täyttäviä todisteita ole, sen enempää puolesta kuin vastaankaan.

"Ja toisekseen siitä syystä, että ateistit ovat niin kiihkoissaan pilkkaamassa uskovaisia."

Jälleen väärin. Ateismi ei merkitse uskovien pilkkaamista tai edes uskontojen vastustamista. Antiteismi on uskontovastaisuutta, ja jokainen antiteisti on kyllä ateisti, mutta läheskään kaikki ateistit eivät ole antiteistejä.

"Uskovaiset on suurin osa aika yksinkertaista väkeä"

Tästäkin olen eri mieltä. Minulla on onneksi kunnia tuntea monia niin uskovaisia kuin myös ateisteja, jotka ovat erittäin fiksuja, asiallisia, mukavia, laajakatseisia ja empaattisia ihmisiä. Heillä on poikkeuksetta riittävästi älyä olla tekemättä toisista ihmisistä typeriä yleistyksiä yksinomaan uskonnollisen vakaumuksen perusteella. Nämä ihmiset eivät määrittele toisen arvoa taikka luonnetta sen perusteella uskooko tämä mihinkin jumalaan vai jättääkö kokonaan uskomatta. He osaavat myös kunnioittaa omastaankin poikkeavia näkemyksiä ja maailmankatsomuksia. Kaikella kunnioituksella ap, minä luulen että sinulla olisi aika lailla opittavaa näistä ihmisistä, heidän uskonnolliseen vakaumukseensa katsomatta.

Vierailija
44/44 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla silti oikeus haukkua muita vaikka ärsyttäisikin tämä asia? Olet itse idiootti ja pidä se turpa kiinni kun pitää haukkua ateisteja. Sitä paitsi eivät kaikki ateistit todellakaan Pilkkaa uskonnon takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä