Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähimmän esimiehen käytös ahdistaa.

Vierailija
14.06.2016 |

Olen kesätöissä ison kauppaketjun leivissä ja esimieheni on todella ahdistava. Hän on keksinyt minulle lempinimen nappisilmä jota käyttää ihan yleisesti, kahdestaan ollessamme "vahingossa" hiplaa alaselkää ja joskus "vahingossa" törmää takapuoleeni etumuksellaan, tuijottelee myös avoimesti ja vinkkailee silmää. Minua tämä kuvottaa aivan suunnattomasti sillä olen 18 vuotias ja tämä mies on pyylevä, neljissäkymmenissä ja naimisissa oleva mies. En uskalla sanoa asiasta mitään koska pelkään menettäväni työni ja tarvitsen todella tätä paikkaa että saan rahaa.

Töihin meneminen kuitenkin ahdistaa aivan kamalasti ja monta kertaa ennen työvuoroa olen itkenyt kun en tahdo mennä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Onko tällaista vielä nykyäänkin? Totta kai puhut työsuojeluvaltuutetulle tms. Tai sitten kärsit pestisi loppuun. Voithan myös sanoa pomolle suoraan.

Vierailija
2/9 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tällaista ja vanhemmat työntekijät ajattelevat minun jotenkin pitävän tästä :( Ilkeät juorut kantautuu korviin. Dilemmani on siinä että en halua menettää työtä, mutta en kyllä halua jatkaakaan tällaisessa paikassa. Muuten pitäisin työstä ja olen tässä hyvä mutta tuo esimiehen käytös on kamalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut kotona äidillesi ja isällesi.  Sinun pitää puhua asiasta jollekin.  Jotenkin se sika on saatava kuriin.  Nyt tytöt täällä väännetään tämä asia kuntoon.

Onko siellä millaisia muita työntekijöitä?  Jos on joku kiva vanhempi rouva kerro hänelle.  Yleensä sellaisilta saa apua koska he ovat äidillisiä kaltaisillesi tytöille.  Minulla on myös tytär ja voisi repiä sanonko mä mitä jos hänelle tehtäisiin samoin.  Näitä valitettavasti aina löytyy mutta onneksi sinäkin saat kovetettua itseäsi ajan kanssa.  -  Pitäisikö sinun sanoa kovalla äänellä kun hän seuraavan kerran 'törmää' sinuun että älä tule niin lähelle, mene pois.   Tai kerro äidillesi tai isällesi ja pyydä häntä 'käymään'.

Vierailija
4/9 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä joku luottamusmies on? Tai ylempi taho konsernissa? Ajattele asiaa siten, että tuskin olet ainoa lähentelyn uhri. Jos kukaan ei ilmoita häirinnästä, äijä saa jatkaa touhujaan. Tuossa ei myöskään ole kysymys siitä, että äijä tuntisi jotain ylitsepääsemätöntä vetoa sinuun. Häirinnässä on kyse vallasta. Olet nuori, asemasi on organisaatiossa huomattavasti alempi kuin häiritsijän. Äijä taatusti tietää että hänen toimintansa on ei toivottua, mutta juttu ei olekaan se, vaan se, että hän saa mielihyvää siitä että voi ahdistella "heikompaansa".  Tulevaisuutta varten kirjaa päiväkirjamaisesti kaikki tapahtumat ylös. Heti työpäivän jälkeen niin et unohda kellonaikoja ynm.

Vierailija
5/9 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko myös pyytää siirtoa toiseen ketjun kauppaan ja sanoa, että tuolle esimiehelle (jos häneen ollaan niin rakastuttu, että täytyy pitää palkkalistoilla) vain poikia alaiseksi sitten, kiitos. Jos joudut olemaan vielä kahden hänen kanssaan, pidä kännykkää (jossa sulla kai videokamera, joka nauhoittaa myös äänen?) koko ajan päällä ja kohdista se häneen aina tarpeen tullen. Mutta kannattaa puhua työnantajalle ennen kuin ukko ehtii sepitellä omiaan, kun tulet sanomaan hänelle suorat sanat. Kysy myös muilta työntekijöiltä, onko ukolle jo ehtinyt muodostua tietty maine. Voit ehkä jo siitä päätellä, suhtaudutaanko kauppaketjussa seksuaaliseen häirintään tarpeeksi vakavasti. Ukon akalle voi myös laittaa viestiä tämän edesottamuksista tai ainakin vihjata, että tämäkin on mahdollista. Tuskin tulee kovin suurena yllätyksenä, mutta saapahan vähän tossusta.

Vierailija
6/9 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäätte seuraavan kerran kahden, varmista, että housujen takana roikkuu kunnolla kakkanen (saa olla ihan ehtaa kamaa eikä vesiväriä) veskipaperi. Siinä voit sitten huoletta kääntää lössykälle selkäsi.

Vierailija
7/9 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä vältellä häntä mahdollisimman paljon, eli poistu heti paikalta kun mies on tulossa. Voisit myös sanoa kaikille työkavereille joille voit, että tuon käytös häiritsee, ehkä joku voisi sanoa sitten miehelle asiasta

Vierailija
8/9 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran, kun hän koskee sinuun vahingossa, voit sanoa "Annahan olla vihoviimeinen vahinko sitten ja pidä näppisi irti minusta" Kun hän sanoo "Mitä nappisilmä" sano että minun nimeni on xxx ja omien lempinimien käytön voit tästedes lopettaa. Samoin ne silmänvinkkailut. Jos hän väittää, että olet vain kuvitellut kaiken, sano että "Se ja sama, tuliko tämä nyt kerralla sinulle selväksi vai jatketaanko lässyttämistä?"

Tee selväksi, että rajat on olemassa. Sinun ei tarvitse vaieten kärsiä.

Vierailija
9/9 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä Provo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän