Näkeekö kaikki anorektikot normaalipainoiset ällöttävinä läskeinä?
Mä oon lukenu sössön juttuja ja en voi kun ihmetellä sitä intohimoa, millä se vihaa "läskiä"
Kommentit (35)
ssss kirjoitti:
Lopettakaa minun rinnastaminen anorektikkoihin! Kuten moni jo totesi, näkemykseni ei ole anorektikon. Arvostan laihuutta, anorektikot eivät arvosta sitä.
Jos et ole anorektikko, mikä on diagnoosisi? En tiedä anoreksian lisäksi kuin ortoreksian, bulimian ja ahmimishäiriön, mutta nämä ovat kaikki nimenomaan syömiseen liittyviä häiriöitä. Kehonkuvan häiriötkin käsittääkseni kohdistuvat vain omaan itseen. Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska en ole törmännyt tällaiseen pakkomielteeseen muiden painosta aiemmin. Olisi kiinnostavaa tietää, mikä sairaus on kyseessä, jotta voisin selvitellä sen yleisyyttä ja syntymekanismeja. Mielenterveysongelmat ovat kiehtovia.
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Lopettakaa minun rinnastaminen anorektikkoihin! Kuten moni jo totesi, näkemykseni ei ole anorektikon. Arvostan laihuutta, anorektikot eivät arvosta sitä.
Jos et ole anorektikko, mikä 9on diagnoosisi? En tiedä anoreksian lisäksi kuin ortoreksian, bulimian ja ahmimishäiriön, mutta nämä ovat kaikki nimenomaan syömiseen liittyviä häiriöitä. Kehonkuvan häiriötkin käsittääkseni kohdistuvat vain omaan itseen. Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska en ole törmännyt tällaiseen pakkomielteeseen muiden painosta aiemmin. Olisi kiinnostavaa tietää, mikä sairaus on kyseessä, jotta voisin selvitellä sen yleisyyttä ja syntymekanismeja. Mielenterveysongelmat ovat kiehtovia.
Googlailin vähän, ja ainakin pakko-oireinen häiriö tai muu ahdistuneisuushäiriö sopisi kuvaan.
ssss kirjoitti:
Kuuntelet siis ääntä, joka arvostaa laihuutta ja vääristelee vaatteiden kokotaulukoita. Mitä muuta tuo ääni sinulle sanoo?
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Jos et ole anorektikko, mikä on diagnoosisi? En tiedä anoreksian lisäksi kuin ortoreksian, bulimian ja ahmimishäiriön, mutta nämä ovat kaikki nimenomaan syömiseen liittyviä häiriöitä. Kehonkuvan häiriötkin käsittääkseni kohdistuvat vain omaan itseen. Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska en ole törmännyt tällaiseen pakkomielteeseen muiden painosta aiemmin. Olisi kiinnostavaa tietää, mikä sairaus on kyseessä, jotta voisin selvitellä sen yleisyyttä ja syntymekanismeja. Mielenterveysongelmat ovat kiehtovia.
Ei sillä mitään ongelmia ole, sössö on trolli. Hänen elämäntehtävänsä on provosoida teitä solvaamaan ja sen jälkeen iskeä (mukamas) viiltävän teräviä mielipiteitä siihen saumaan....
Älkää ruokkiko trollia.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Jos et ole anorektikko, mikä 9on diagnoosisi? En tiedä anoreksian lisäksi kuin ortoreksian, bulimian ja ahmimishäiriön, mutta nämä ovat kaikki nimenomaan syömiseen liittyviä häiriöitä. Kehonkuvan häiriötkin käsittääkseni kohdistuvat vain omaan itseen. Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska en ole törmännyt tällaiseen pakkomielteeseen muiden painosta aiemmin. Olisi kiinnostavaa tietää, mikä sairaus on kyseessä, jotta voisin selvitellä sen yleisyyttä ja syntymekanismeja. Mielenterveysongelmat ovat kiehtovia.
Googlailin vähän, ja ainakin pakko-oireinen häiriö tai muu ahdistuneisuushäiriö sopisi kuvaan.
Minulla ei ole diagnoosia.
Tiedät varmasti itsekin, että visiitti lääkärille voisi olla paikallaan. Ei tarvitse olla kummoinen psykologi todetakseen, että suuri osa pakko-oireisen häiriön kriteereistä täyttyy kohdallasi. Tee vaikka jokin nettitesti. Tässä ei nyt ole kyse siitä, onko laihuus hyvä vai huono juttu, vaan siitä, että ajattelet asiaa pakkomielteisesti niin, että se vaikuttaa haitallisesti muuhun elämään (stressi sosiaalisista syömistilanteista, vihamielinen ja jopa vainoharhainen suhtautuminen eri tavoin ajatteleviin).
Vierailija kirjoitti:
Itsensä näkee, ei muita. Ssss on hyvin todennäköisesti itse lihava, mt-ongelmainen joka provoaa ja purkaa läskivihaansa täällä muihin. Normaali ihminen eikä edes anorektikko käyttäydy noin muita kohtaan. Anorektikko jopa häpeää ja tekee kaiken salassa. Ssss ei todellakaan ole mikään anorektikko, se raukka ikinä pysty laihduttamaan.
Jos et tunne oikeasti ihmistä, niin aika härskiä ruveta väittämään että läskivihaaja olisi itse läski, eli palstatotuudessa mt-ongelmainen luuseri.
Aika levotonta settiä oikeasti sinulta tämä: Normaali ihminen eikä edes anorektikko käyttäydy noin muita kohtaan.
Lihavako ei sitten ole normaali ihminen?
Mene pikkasen itseesi ja mieti sanomisiasi.
Nuo ssss:n vaatekoot muuten yllättäen pitävät nykyään aika hyvin paikkansa, vaikka aina väitetään, että vaatekokoja on muka suurennettu. Katin kontit! Katsokaapa vaikka t-paitaa kokoa L, niin huomaatte, ettei se suinkaan mahdu normaalille L-kokoiselle naiselle. Aikanaan L oli hurjan iso, vastasi jotain kokoa 44. Minulla on vieläkin käytössä ulkoiluhousut koko M ja ne ovat sopivan väljät. Mutta jos nyt menen liikkeeseen sovittamaan ulkoiluvaatteita, niin aakkoset meinaa loppua. Myönnän, että kiloja on tullut vanhemmiten lisää, mutta en vyöry eikä läskeilleni tarvita erillisiä rattaita, vaan Omnia mea mecum porto, kuten muinainen roomalainen asian ilmaisi.
Olen joskus nuorena ollut lähellä anoreksiaa, en tosin sairastunut, mutta kuitenkin. En pitänyt itseäni lihavana, mutta en oikein huomannut laihtumistanikaan. Olin ensimmäisen vuoden opiskelija ja rahat olivat tosi vähissä, joten silloin tällöin, aika usein, tuli lounas kuitattua voileivällä ja teekupillisella. Kymmenkunta kiloa katosi normaalivartalosta. Tosin en ole koskaan arvioinut ihmisiä heidän ulkoisten mittasuhteidensa kautta. Huomaan kyllä karttuneet kilot, mutta se siitä sitten. On tärkeämpiäkin asioita.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Kuuntelet siis ääntä, joka arvostaa laihuutta ja vääristelee vaatteiden kokotaulukoita. Mitä muuta tuo ääni sinulle sanoo?
Voi vittu, en kuule ääniä!
Eittämättä jokainen meistä toimii sisäisten yllykkeiden ohjaamana. Nuo yllykkeet voivat ohjata terveelliseen tai epäterveelliseen elämään. Sisäiseksi ääneksi tai minäpuheeksikin voidaan tuollaista kutsua.
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Minulla ei ole diagnoosia.
Tiedät varmasti itsekin, että visiitti lääkärille voisi olla paikallaan. Ei tarvitse olla kummoinen psykologi todetakseen, että suuri osa pakko-oireisen häiriön kriteereistä täyttyy kohdallasi. Tee vaikka jokin nettitesti. Tässä ei nyt ole kyse siitä, onko laihuus hyvä vai huono juttu, vaan siitä, että ajattelet asiaa pakkomielteisesti niin, että se vaikuttaa haitallisesti muuhun elämään (stressi sosiaalisista syömistilanteista, vihamielinen ja jopa vainoharhainen suhtautuminen eri tavoin ajatteleviin).
https://psychology-tools.com/yale-brown-obsessive-compulsive-scale/
Aloitatko koko ajan uusia ketjuja samasta aiheesta huonon muistin/dementia vuoksi?
ssss kirjoitti:
http://www.syomishairioliitto.fi
Syömishäiriöt ovat psykosomaattisia kehon ja mielen sairauksia. Niiden taustalla on psyykkistä pahoinvointia, joka ilmenee häiriintyneenä syömiskäyttäytymisenä ja muutoksina sairastuneen fyysisessä tilassa. Käyttäytyminen on epänormaalia erityisesti suhteessa ruokaan, painoon ja liikuntaan. Myös käsitys itsestä ja omasta kehosta on usein vääristynyt.
Apua syömishäiriöön: http://www.syomishairioliitto.fi/syomishairiot/mista-apua.html
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
http://www.syomishairioliitto.fi
Syömishäiriöt ovat psykosomaattisia kehon ja mielen sairauksia. Niiden taustalla on psyykkistä pahoinvointia, joka ilmenee häiriintyneenä syömiskäyttäytymisenä ja muutoksina sairastuneen fyysisessä tilassa. Käyttäytyminen on epänormaalia erityisesti suhteessa ruokaan, painoon ja liikuntaan. Myös käsitys itsestä ja omasta kehosta on usein vääristynyt.
Apua syömishäiriöön: http://www.syomishairioliitto.fi/syomishairiot/mista-apua.html
Psykoläpinän voisi jo tunkea sinne minne ei valo paista!
Juuh, kaikki maailman anorektikot pitää kaikki maailman normaalipainoisia läskeinä. Ikää oli?