Etikettiosaajat, nyt oikeesti apua: työpaikkaruokailu ja henkilökunnan pukeutuminen
Työpaikallamme on oma ruokailu ja sitä varten ruokasali ja siellä rouvahenkilö hoitamassa paikkaa. Hänellä ei mene jakeluun että me (ainakaan minä ollenkaan) emme halua katsella hänen 10 pientä perunanmallista varvasta niissä avoimissa terveyssandaaleissa kun näin kesäkuumalla hänestä on kivempi kulkea ilman sukkia.
Ihan totta, alan kiroilla että on se nyt saatana. Hänen mielestään "on vain liian kuuma" ja "ei sillä nyt niin ole väliä". Joo kyllä on väliä ja jos sun mielestä keittössä ja ravintolan puolella työskentely on liian kuumaa hommaa, niin lähe vetämään sitten.
Onko oikeesti olemassa joku pysyväissääntö, ohje ja etiketti, että ravintolassa työskentelevä ei saa olla työssään paljain varpain. Pliis.
Täti on semmoinen pieni, pullea liki 60-vee ja sen pienet, pulleat, pyöreät varpaat pullistelee sieltä sandaalien kärjestä kuin 5 pientä porsasta. Mua vaan niin ällöttää.
Hän ei seiso minkään tiskin takana annostelemassa , vaan liikkuu ravintolatilassa koko ajan.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleisestikin: monilla on niin kamalan näköiset varpaat, että ällöttää kun niitä pitää kesäaikaan esitellä. Eniten ällöttää fb- ja instagram- kuvat varpaista, kun ne lävähtävät varoittamatta ruudulle. Vauvojen varpaat ovat söpöjä, aikuisten naisten lähes aina ällöjä. Varsinkin jos varpaat ovat mallia peruna ja pienet kynnen puolikkaat on lakattu räikeän värisellä lakalla.
Suomalainen nainen ja sen ensimmäisen maailman ongelmat vuonna 2016.
Ravintoloissa, joissa olin kesätöissä, oli ehdoton määräys käyttää sukkia. Tämä myös kerrottiin työntekijöille.
Olen nykyisin töissä terveyskeskuksessa. Opinnoissa sanottiin, että sukkia on käytettävä. Silti pomoni, eli ylilääkäri esittelee kesäisin paljaita, koppuraisia jalkojaan. Yök.