Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Samaa banaaniahan ne on. Siinä vain tuetaan viljely tapaa.

• ylös 4
  • alas 10

Kommentit (20)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jotain eroa on, tavallisista banaaneista saan suuhun rakkuloita, luomubanaaneista en.

• ylös 23
  • alas 6
Vierailija

Koska kauppias on hinnoitellut sen samanhintaiseksi tavallisen kanssa. Millä hinnalla minun mielestäsi pitäisi se ostaa?

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska kauppias on hinnoitellut sen samanhintaiseksi tavallisen kanssa. Millä hinnalla minun mielestäsi pitäisi se ostaa?
tuossa jutussa lukee näin: "Perunan lisäksi esimerkiksi luomubanaania on viety kassalle tavallisen, luomua halvemman banaanin hintatarralla varustettuna."

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuossa jutussa lukee näin: "Perunan lisäksi esimerkiksi luomubanaania on viety kassalle tavallisen, luomua halvemman banaanin hintatarralla varustettuna."
Joo, mutta jos kysymys osoitetaan minulle niin vastaan kuten asia minun kohdallani on. Monessa kaupassa ne ovat samanhintaisia. Jos eivät , punnitsen ne tietenkin sillä numerolla joka on luomubanaanin punnitusnumero enkä yritä huijata.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jotain eroa on, tavallisista banaaneista saan suuhun rakkuloita, luomubanaaneista en.

Oiskohan rakkulabanskut ollu liian tuoreita/raakoja? Mul tulee aina sillon rakkuloita. Luomubanskut on ehkä nopeemmin kypsiä, joten voisin kuvitella et ne on ostettaessa jo eri vaiheessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oiskohan rakkulabanskut ollu liian tuoreita/raakoja? Mul tulee aina sillon rakkuloita. Luomubanskut on ehkä nopeemmin kypsiä, joten voisin kuvitella et ne on ostettaessa jo eri vaiheessa.

Ero on siinä, että luomubanaaneissa ei käytetä torjunta-aineita.

• ylös 13
  • alas 3
Vierailija

Rakkuloita tulee niistä torjunta-aineista. Kasvinsuojeluaineita käytetään surutta eikä kukaan valvo varoaikoja.

niitä ei valvota edes Suomessakaan. Viljelijä voi itse päättää milloin ne tomaatit lähtee rekan kyytiin vaikka pitäisi vielä päivä tai kaksi pitää huoneessa.

Tämä on se totuus ja ne aineet eivät ole haitattomia.

Moni silti ostaa ei luomua.

Harva joka on viljelyksillä työskennellyt ostaa enää mitään muuta kuin luomua. Syökää ja ostakaa luomua hyvät ihmiset. Jos henkenne on teille tärkeä.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Itse en osta koskaan luomutuotteita jos vaan mahdollista. Niissä on kaikenmaailman paskabakteereita joista voi saada jonkun sairauden tai jopa kuolla.

Lisäksi pidän niitä moraalisesti väärinä koska lannoitteiden ja geenimanipulaation avulla saadaan parempia satoja.

Ihmisiä kuolee päivässä 10000 nälkään. Luomufanaatikot tosin eivät taida köyhiä afrikkalaisia ja aasialaisia ihmisinä pitää.

• ylös 3
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse en osta koskaan luomutuotteita jos vaan mahdollista. Niissä on kaikenmaailman paskabakteereita joista voi saada jonkun sairauden tai jopa kuolla.

Lisäksi pidän niitä moraalisesti väärinä koska lannoitteiden ja geenimanipulaation avulla saadaan parempia satoja.

Ihmisiä kuolee päivässä 10000 nälkään. Luomufanaatikot tosin eivät taida köyhiä afrikkalaisia ja aasialaisia ihmisinä pitää.

Paitsi että lihansyönti on se, joka aiheuttaa nälänhätää.

• ylös 13
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Asia on kyllä tismalleen päinvastoin.

• ylös 3
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos siirryttäisiin kokonaan luomutuotantoon riittäisi ruokaa kaikille. Tai jos nytkin jaettaisiin ruokavaraanot tasapuolisesti maailman ihmisille. Kumma juttu eikö?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ai että sinusta ei ole ongelma, että viljelypinta-ala käytetään eläinten ravinnon kasvattamiseen? Vai ootko sä se yks, jonka mielestä liha kasvatetaan "heinällä, joka kasvaa sellaisissa paikoissa, joissa mikään muu ei kasva"?

Vierailija

Hah, en oo kyllä hippiä nähnykkään, vaikka luomubaanaania meille ostetaan. Ja aina oikealla tuotehinnalla.
Maku on parempi, makeampi ja ei niin vetinen kuin normibanaanin. Tosin luomubanasni pitäisi olla normi?
Jopa meidän koira syö vain luomubanaanuia, kokeiltu on :D

Luomua GO!

Hei, kaikille ymmärtääkseni terveysvakutuksia luomutuotteista ei olla osattu tuoda tieteellisesti esille. Luomutuotannon ongelmana voidaan pitää sadan suuruutta. Huomattavasti pienempi kuin normaalin yleisesti ja puhutaan ruokapulasta. Etttistä ja terveellistä ajattelutapaa maailmanlaajuisesti, valoja päälle!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Samaa banaaniahan ne on. Siinä vain tuetaan viljely tapaa.

Ap, mieti vähän miten muotoilet tekstisi ymmärrettäväksi. Tarkoitat siis ilmeisesti kysyä: "Hipin retale, miksi laitat luomubanaaniin tavallisen banaanin hintalapun?" Myös tuo viittaus hippiin on epäonnistunut, koska monet, joissa ei ole mitään hipahtavaa, ostavat luomubanaaneita. 'Retale' sen sijaan on sopiva sana, koska puhutaan huijaamisesta.

Vierailija

Hipin retale? Ainoa kerta kun tuollaisen huomasin , hän oli ihan vanhempi tätsy. Se näytti tarkoitukselliselta. Hän keräsi luomutomaatit, meni vaa'alle ja painoi tavallisen tomaatin hinnan. Olin ostamassa samoja, niin satuin huomaamaan. Sanoi, että hän painoi väärää ja sanoin luomunumeron. Hän oli nolo ja muutti sen, mutta jätti tomaattipussin vaivihkaa hevi-osastolle. Huomauttaminen toimi, koska olen tätsy kanssa. Siitä olisi tullut show, jos vaikka nuori olisi huomauttanut. Se täti näytti ihan hyvin toimeentulevalta. Ärsyttää, kun itse maksaa toisten luonupöllimiset .

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ai että sinusta ei ole ongelma, että viljelypinta-ala käytetään eläinten ravinnon kasvattamiseen? Vai ootko sä se yks, jonka mielestä liha kasvatetaan "heinällä, joka kasvaa sellaisissa paikoissa, joissa mikään muu ei kasva"?

Suomalaisen luomulihan kuormitus on paljon pienempi kuin esim.avokadon. Jos suomalainen liha viedään sinne missä avokado kasvaa, niin kuormitus kääntyy toisinpäin.

Vierailija

Suomalainen lapsi saa suurimman osan torjunta-ainejäämistä banaanista. Sitä voi pienentää syömällä luomua.