Vierailija

Olen vela. Olen jo vuosia tiennyt etten halua lapsia. Tämän kerroin miehelle jo ennen kun aloimme seurustella. Mies oli lapsiasissa vähän kiikun kaakun. Ei ollut varma haluaako vai ei. Sovimme että katsotaan sitten mitä tehdään jos miehen mieli muuttuu. Ja sehän muuttui. Mies halusi lapsen, minä en. Teimme kompromissin. Mies hankki lapsen toisen naisen kanssa. Lapsi on meillä joka toinen viikonloppu ja on täysin miehen vastuulla. Minä en ole äitipuoli tms. Toki jos lapsi tarvii esim. takin kanssa apua niin autan, mutta vastuuta hänestä en ota. Tämä sopii meille, mutta tuntuu että muille on iso ongelma.

• ylös 5
  • alas 10

Kommentit (7)

Vierailija

Aivan älytön järjestely. Lapsen parastako ajateltiin? Itsekästä sanon minä.

• ylös 24
  • alas 6
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen vela. Olen jo vuosia tiennyt etten halua lapsia. Tämän kerroin miehelle jo ennen kun aloimme seurustella. Mies oli lapsiasissa vähän kiikun kaakun. Ei ollut varma haluaako vai ei. Sovimme että katsotaan sitten mitä tehdään jos miehen mieli muuttuu. Ja sehän muuttui. Mies halusi lapsen, minä en. Teimme kompromissin. Mies hankki lapsen toisen naisen kanssa. Lapsi on meillä joka toinen viikonloppu ja on täysin miehen vastuulla. Minä en ole äitipuoli tms. Toki jos lapsi tarvii esim. takin kanssa apua niin autan, mutta vastuuta hänestä en ota. Tämä sopii meille, mutta tuntuu että muille on iso ongelma.

No on kyllä aivan älytön ja epäinhimillinen ratkaisu, jossa ei todellakaan ole ajateltu millään lailla lapsen parasta.

Kun nyt kysyit.

• ylös 11
  • alas 5
Vierailija

Kuinka paljon lähivanhempaa tuette? Yksinhuoltajilla on rankkaa, ja siksi yh-perheiden lapset tilastollisesti voivat huonosti. Ei viikonloppukäynneillä korvata sitä läsnäoloa.

Jos mies ei  vie/hae harrastuksista, ole kotona laittamassa ruokaa kun äiti on ylitöissä, tue ja kuuntele lasta viikolla, niin aika itsekästä touhua. Jos mies oikeasti on läsnä lapsen elämässä myös arkena, niin eipä siinä sitten mitään.

Vierailija

Eipä tuo poikkea meidän tilanteesta juurikaan. Miehellä edellisestä liitosta lapsia. En ota vastuuta heistä kun eivät ole minun lapsia ja tämä miehelle ok. Toki jos laitan ruokaa ja lapset on meillä, teen isomman satsin tai jos lapsilla on joku hätänä niin autan, mutta vastuu on miehellä. Erikoiseksi tuon tekee se että olette olleet yhdessä kun lapsi on saanut alkunsa mutta kukin tavallaan.

Vierailija

Eihän tuo eroa mitenkään perinteisestä uusperhekuviosta. Noiden typerysten mukaan siis uusperheetkin ovat lasta kohtaan julmia järjestelyjä. Kertoo heistä kyllä kaiken tarpeellisen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.