Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vertailetteko pikkuisanne muihin vastaviin olioihin?

Vierailija
13.06.2016 |

Ystävälläni on tismalleen (ihan samassa kuussa) syntynyt kaksivuotias. Kyseinen lapsi puhuu jo pitkiä lauseita, ilman vaippaa on ollut jo ties kuinka kauan.

Valloittavan söpö ja motorisestikin keskimääräistä ehdottomasti edellä.

Minulla tavallinen taapero. Ihan ikätasoinen, mutta ei voi olla vähän vertaamatta tähän superlapseen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos äiti on tollanen niin miten siitä lapsesta tulisi "superlapsi"?

Vierailija
2/9 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä on saman ikäinen lapsi, ja tämä lapsi on poikkeuksellisen lahjakas ihan kaikilla osa-alueilla. Vertailua on aika vaikea välttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuaisa? ei nyt niin pien... eikun ei mitään.

Vierailija
4/9 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos äiti on tollanen niin miten siitä lapsesta tulisi "superlapsi"?

Niin millainen?

Vierailija
5/9 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuisianne... älykäs ihminen ymmärtää yhden kirjaimen virheestä huolimatta sanan.  Tai ei edes tarvitse älykäs olla, ihan tavallinen vain. 

Vierailija
6/9 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vertailen. Eihän sitä voi välttää. Yhdellä kaverilla on lapsi, joka juoksenteli ja puhui yksivuotiaana. Meidän lapsi oppi kävelemään puolitoistavuotiaana ja sönkötti todella epäselvästi vielä kolmevuotiaana. Tuntui kurjalta. Ilahduinkin sitten tavattomasti (itsekseni tietenkin, en näyttänyt ulospäin), kun leikkipuistossa tapasin 3,5-vuotiaan, joka puhui yhtä huonosti ja oli paljon kömpelömpi kuin meidän lapsi.

Vierailija
7/9 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailen, esimerkiksi hakiessani lasta päiväkodista katson joskus sillä silmällä muita lapsia, mitä he ovat juuri leikkimässä tai onko ruokaa naama ja vaatteet ja tukka täynnä.

Vierailija
8/9 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkuisianne... älykäs ihminen ymmärtää yhden kirjaimen virheestä huolimatta sanan.  Tai ei edes tarvitse älykäs olla, ihan tavallinen vain. 

Äklyäs ei kirota vihreitä.

Vierailija
9/9 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla, siskopuolellani ja serkullani on samassa kuussa syntyneet lapset (minulla poika, heillä tytöt). Ovat nykyään kaikki hieman yli 2,5-vuotiaita.

Serkkuni lapsi on juuri aloituksen tyylinen "superlapsi". Ei ole käyttänyt vaippaa aikoihin, ja osaa jo puhua lähes samalla tavalla kuin 5-vuotias. Motorisesti hyvin lahjakas.

Siskopuoleni lapsi taas kehittyy juuri "oikeassa tahdissa", eli sellainen keskiverto. Vaipankäyttö loppui puoli vuotta sitten, lauseita tulee mutta sanavarasto ei ole kovinkaan laaja. Motorisesti hän on keskitasoa.

Oma poikani kehittyy aika jälkijunassa. Puhuu jonkin verran, mutta todella hiljaa ja epäselvästi, eikä sanavarasto ole kovinkaan laaja. Vaippaa hän käyttää vieläkin, aina jos otan pois niin housut kastuvat joka kerta. Motorisesti selvästi jäljessä.

Eipä tämä minua kuitenkaan haittaa, sillä ei äitiys mikään kilpailu ole. Poika on hyvä monissa muissa asioissa.