Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun haette uutta työpaikkaa, miten järjestätte nykyisellä työpaikalla haastatteluihin ym pääsyn?

Vierailija
13.06.2016 |

Kerrotteko avoimesti, että haette uusia töitä?
Hain yhtä paikkaa, jossa seuraavana edessä koko päivän soveltuvuustestit. En halua kertoa asiasta nykyisellä työpaikalla. Puhun vasta sitten kun asia on varma, oli se sitten tämä tai jokin muu paikka.

Jotain täytyisi nyt keksiä, että voin olla pois ilman että tarvitsee kertoa missä olen. Sanoisinko, että teen etäpäivän? Miten te joilla ei ole tällaista mahdollisuutta, hoidatte nämä tilanteet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa meneväsi esim. ei-kiireellisen asian takia lääkäriin. Tällöin et käytä työaikaasi haastatteluun/testeihin, joten et suoraan "syö työnantajasi pussista".

Vierailija
2/7 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet etäpäivällä, niin soittaako työkaverit, asiakkaat tai pomo tai odottavatko, että vastaat meileihin heti?

Itse otin saldoista haastatteluajan, toisen kierroksen haastatteluun mennessäni lähdin "lääkäriin, gynelle" ja psykologisten testien takia "olin oksennustaudissa". Tuo viimeinen oli ikävää valehtelua, mutta kun ei ollut lomapäiviäkään jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivä, lyhyemmät testit olen tehnyt ihan työpaikan neukkarissa, jos olen sattunut olemaan siellä. Haastattelut aamulla aikaisin tai työpäivän päätteeksi, jos mahdollista. 

Vierailija
4/7 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivinä (joita harvoin olen tehnyt) ei yleensä kukaan soita eikä työpaikalla muutenkaan vastata maileihin kovin nopeasti - jos ollenkaan. Joten se ei ole ongelma. Mietin vain että on inhottavaa keksiä jotain tarinoita ja mitä sitten jos joku näkee minut jossain? Mutta en kyllä voi mitenkään kertoa uuden paikan haustakaan. On ihan mahdollista että uuden paikan löytymisessä menee kauan ja joutuu käymään monissa haastatteluissa.

Ap

Vierailija
5/7 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ano palkatonta. En menisi kyllä valehtelemaan työnantajalle. Vieläkin saatetaan soittaa ja kysyä hakijasta aiemmalta työnantajalta.

Pakko olla rehellinen.

Vierailija
6/7 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkaton vapaa yksityisen syyn takia.

Vierailija
7/7 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitellaanko jossain oikeasti nykyiselle työnantajalle jos hakee uusia töitä? Aika inhottavaa, koska en ainakaan itse haluaisi kertoa uuden työpaikan hakemisesta ennen kuin asia on varma.