Oletko varma?!
Että oma uskosi on se oikea? Mistä olet niin varma, että se on ainut+oikea?
Kommentit (52)
Tiedän sen sydämessäni ja piste=)
josefiina4:
Meidän uskossa taas Jumala rakastaa syntistä ihmistä mutta hän vihaa syntiä. ja Hän on ensin rakastanut meitä koska lähetti poikansa maanpäälle.
sanoit Jeesuksen tulleen vain juutalaisille, hehän eivät ottaneet Jeesusta vastaan ja he odottavat vielä Messiastaan???
mutta Jeesus tuli kaikille, juutalaisille, muslimeille, kristityille ja mitä nyt onkaan...mat.28.18-
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: " Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."Mark.16:15--
Hän sanoi heille: " Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. 17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."19 Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle. 20 Opetuslapset lähtivät matkaan ja saarnasivat kaikkialla. Herra toimi heidän kanssaan ja vahvisti sanan tunnusmerkeillä.]
näin toi on vielä tänäpäivänäkin.
Tuota nyt menee ristiriitaiseksi, sillä Jeesus todella sanoo myös, että hän tuli vain juutalaisten varten... en nyt muista kohtaa, mutta voin etsiä sen myöhemmin.
9 mutta että pakanat laupeuden tähden ovat ylistäneet Jumalaa, niinkuin kirjoitettu on: " Sentähden minä ylistän sinua pakanain seassa ja veisaan kiitosta sinun nimellesi" .
10 Ja vielä on sanottu: " Riemuitkaa, te pakanat, hänen kansansa kanssa" .
11 Ja taas: " Kiittäkää Herraa, kaikki pakanat, ja ylistäkööt häntä kaikki kansat" .
12 Ja myös Esaias sanoo: " On tuleva Iisain juurivesa, hän, joka nousee hallitsemaan pakanoita; häneen pakanat panevat toivonsa" .
21 Ja hänen nimeensä pakanat panevat toivonsa."
Pari kohtaa.
Minuakin ihmetyttää se, että mitä merkitystä on ihmisen teoilla,
oli ne sitten hyviä tai pahoja, jos joka tapauksessa jokainen pelastuu?
Tätä mietin jo lapsena, enkä oikein saanut vastausta. Eli esitän ne " lapsen" kysymykset uudestaan...
Pääseekö kaikki taivaaseen? Miksi hirveän pahat ihmiset pääsee taivaaseen " hyvien" ihmisten kanssa? Entä jos he eivät edes kadu tekojaan, pääsevätkö silti?
Joskus vuosi sitten tuli ohjelma " Jammu-sedästä" , siitä joka murhasi
julmasti kaksi pikkutyttöä ja paloitteli ja poltti. Kaikki varmaan muistaa
sen hirveän tapauksen:( Siinä haastattelussa Jammu ei edes katunut
tekojaan. Nythän on taas vapaalla jalalla.
Tietenkään ei ihmisellä ole oikeutta tuomita ketään, koska Jumala näkee ihmisten sydämiin ja tietää katuuko joku vai ei...
Tämä tapaus kosketti itseäni siksikin, että olin itsekin välillä samalla pihalla Myllypurossa leikkimässä, missä ne tytöt jotka oli ihan saman
ikäisiäkin kun minä.
Kukaan ei oikein osannut vastata kysymyksiini...ainahan kristityt sanovat että kun joku kuolee, niin pääsee taivaaseen. Kuitenkaan kun kysyin, niin ei kukaan ollut sitä mieltä että Jammun kaltainen voisi päästä sinne.
Myöhemmin kysymys nousi uudestaan mieleeni, ja samalla aloin etsiä
tietoa kaikista mahdollisista uskonnoista. Islamista löysin vastauksen.
Vaikka Jumala on Armelias Armahtaja, on Jumala myös Oikeudenmukainen.
Mikä merkitys ihmisen elämällä täällä maanpäällä olisi, jos teoilla ei
olisi mitään väliä?
Islamin mukaan elämä on testi. Siksi olemme täällä.
harriet_:
Oletko varma?!
Että oma uskosi on se oikea? Mistä olet niin varma, että se on ainut+oikea?
Olen varma siitä, että oma uskoni on oikea minulle itselleni.
En ole koskaan uskonut mihinkään jumalaan, vaikka olen kuinka yrittänyt nuoruuden etsiskely- ja tutkiskeluaikoina. Sen sijaan sisälläni on aina ollut varmuus olentojen uudelleen syntymisestä (tähän maailmaan tai sitten toiseen) sekä varmuus karman laista. Tutustuin buddhalaisuuteen ja muihin itämaisiin filosofioihin vasta reilusti kaksikymppisenä, ja tekstejä lukiessa tuntui kuin olisi tullut kotiin; näin se on! Siitä siis varmuus. Löysin jonkun toisen kirjoittamana tiedon asioista, jotka olin itse sisälläni jo tuntenut todeksi kauan ennen tähän ajatusmaailmaan ja filosofiaan tutustumista.
En pysty uskomaan, että minä pienellä ja rajoittuneella mielelläni pystyisin käsittämään jotain niin absoluuttista kuin " Ainut ja Oikea" . Uskon löytäneeni totuuden siemenen, yhden aspektin siitä suuresta totuudesta, jota kohti kukin pyrkii uskomalla omalla tavallaan. Yritän kehittää tuota ymmärrystä, löytää mielenrauhaa ja tyyneyttä sekä harjoittaa myötätuntoani.
Tulipahan tunnustus, kiitos jos jaksoit lukea. :)
-v-
mariam-83-:
Minuakin ihmetyttää se, että mitä merkitystä on ihmisen teoilla,
oli ne sitten hyviä tai pahoja, jos joka tapauksessa jokainen pelastuu?Tätä mietin jo lapsena, enkä oikein saanut vastausta. Eli esitän ne " lapsen" kysymykset uudestaan...
Pääseekö kaikki taivaaseen? Miksi hirveän pahat ihmiset pääsee taivaaseen " hyvien" ihmisten kanssa? Entä jos he eivät edes kadu tekojaan, pääsevätkö silti?Joskus vuosi sitten tuli ohjelma " Jammu-sedästä" , siitä joka murhasi
julmasti kaksi pikkutyttöä ja paloitteli ja poltti. Kaikki varmaan muistaa
sen hirveän tapauksen:( Siinä haastattelussa Jammu ei edes katunut
tekojaan. Nythän on taas vapaalla jalalla.
Tietenkään ei ihmisellä ole oikeutta tuomita ketään, koska Jumala näkee ihmisten sydämiin ja tietää katuuko joku vai ei...
Tämä tapaus kosketti itseäni siksikin, että olin itsekin välillä samalla pihalla Myllypurossa leikkimässä, missä ne tytöt jotka oli ihan saman
ikäisiäkin kun minä.
Kukaan ei oikein osannut vastata kysymyksiini...ainahan kristityt sanovat että kun joku kuolee, niin pääsee taivaaseen. Kuitenkaan kun kysyin, niin ei kukaan ollut sitä mieltä että Jammun kaltainen voisi päästä sinne.Myöhemmin kysymys nousi uudestaan mieleeni, ja samalla aloin etsiä
tietoa kaikista mahdollisista uskonnoista. Islamista löysin vastauksen.
Vaikka Jumala on Armelias Armahtaja, on Jumala myös Oikeudenmukainen.Mikä merkitys ihmisen elämällä täällä maanpäällä olisi, jos teoilla ei
olisi mitään väliä?
Islamin mukaan elämä on testi. Siksi olemme täällä.
Harmi, ettei sinulle selitetty aikoinaan asiaa. Ehkäpä paikalla ei ollut ketään uskovaista?
Aivan kuten sanoit Jumala on oikeudenmukainen ja armollinen. Jumala on HYVIN oikeudenmukainen. Sen takia Hän ei voi ottaa Taivaaseen ihan jokaista.
Pääseekö pahat ihmisetkin Taivaaseen, kysyit. Ensinnäkin kuka on paha ja kuka hyvä? Oletko sinä Mariam paha vai hyvä omasta mielestäsi? Ja millä perusteella? Tätä tulisi miettiä. (Itse en kategorio ihmisiä pahoiksi tai hyviksi, ja jos niin tekisin, kategorioisin itseni lähinnä pahaksi kuin hyväksi).
Jokainen on " paha" , syntinen Jumalan edessä. Se on Raamatun totuus, ja minusta hyvin nähtävissä omin silmin. Taivaaseen ei siis pääse yksikään tämän perusteella. Ihminen lankesi syntiin ja on siinä synnintilassa edelleenkin.
Jumala lähetti poikansa (=palan itseään) maanpäälle sovittamaan koko ihmiskunnan synnit. Hän sanoi, että jokainen joka uskoo Jeesukseen HENKILÖKOHTAISENA VAPAHTAJANAAN PÄÄSEE TAIVAASEEN! Kaikki on maksettu, jopa Jammu-sedänkin pahat teot, niin uskomattomalta kuin se tuntuukin. Pääseekö Jammu-setä nyt sitten Taivaaseen? Tämänhän ihan varmasti tietää parhaiten Jumala, mutta onko hän katunut syntejään? Onko Pyytänyt Jeesusta pesemään hänet synneistä puhtaaksi?
Taivaaseen pääsemiseksi tarvitaan " uudesti ylhäältä syntyminen" eli syntyminen Jumalan hengestä. Tämä tapahtuu, kun ihminen ottaa Jeesuksen sydämeensä/tulee sukoon ja saa kaikki syntinsä ja pahat tekonsa anteeksi. Silloin ihminen on Jumalan valtakunnan asukas! Ja täysin viattoman lapsen kaltainen. Tästä edespäinkin ihminen saa anteeksi tekemiään syntejä, mutta niihin liittyy syvä katumus ja tarvittaessa hyvitys ihmisille (esim. varas maksaa varastamansa rahat takaisin). Ainahan hyvitys ei ole mahdollista (kuoleman tuottamus tms.), silti Jumala armahtaa, jos sydämestään katuu.
Maailam ei ole oikeudenmukainen. " Huonosta" perheestä kasvanut lapsi ei ole koskaan kokenut rakkautta, on nähnyt vain ryyppäämistä, väkivaltaa, insestiä tms. Monesti kasvaa rikkinäinen ja traumaattinen henkilö. Hän sitten jatkaa oppimallaan tavalla, ryyppää ja lyö, kunnes tulee uskoon, katuu, lankeaa taas ja katuu, mutta paranee myös henkisesti pikkuhiljaa. Joutuuko hän sitten helvettiin? Hänhän on PAHA!
Toivottavasti ymmärsitte mitä yritin selittää. Vaikea tyhjentävästi edes selittää isoa asiaa. Joka tapauksessa ei missään nimessä ole sama, mitä voin esim. minä uskovaisena tehdä. Koko ajan Jumalan Sana kehoittaa, kiletää ja ohjaa, vaikka sitten lankeankin välillä :( Onneksi Jeesus on meidän syntisten ystävä!
Ensin sanot että Jumala on hyvin oikeudenmukainen, eikä siksi voi ottaa jokaista taivaaseen.
Sitten sanot että Jumala lähetti poikansa (=palan itseään) maanpäälle sovittamaan koko ihmiskunnan synnit. Hän sanoi, että jokainen joka uskoo Jeesukseen HENKILÖKOHTAISENA VAPAHTAJANAAN PÄÄSEE TAIVAASEEN!
Eli onko siis niin, että kaikki lopulta pääsee taivaaseen, koska Jeesus
sovitti koko ihmiskunnan synnit.
Vai pääsevätkö vaan kristityt? (kun sanot että jokainen joka uskoo
Jeesukseen henk.kohtaisena vapahtajanaan).
Eli siis kaiken saa anteeksisi kun vaan uskoo Jeesukseen? Voi huoletta
jatkaa niitä pahoja tekoja, koska on varma että pääsee kuitenkin taivaaseen.
Ja olen vähän eri mieltä kanssasi siitä, että vaikeissa perheolosuhteissa
kasvaneista lapsista tulisi välttämättä " ongelmatapauksia" alkoholisteja
jne. Koska uskon Jumalaan, uskon myös että Jumala päättää jokaisen
kohtalon jo ennen syntymää. Eivät kaikki automaattisesti toista vanhempiensa virheitä.
Kun sanot että jokainen ihminen on paha, niin olen siitä eri mieltä.
Paha on minusta vahva sana.
Vaikka kukaan ihminen ei ole täydellinen, ja jokainen tekee virheitä,
niin se ei tarkoita että ihminen olisi välttämättä paha. Koska Jumala
näkee ihmisestä senkin, mikä ei näy ulospäin.
Sitten sanot että Jumala lähetti poikansa (=palan itseään) maanpäälle sovittamaan koko ihmiskunnan synnit. Hän sanoi, että jokainen joka uskoo Jeesukseen HENKILÖKOHTAISENA VAPAHTAJANAAN PÄÄSEE TAIVAASEEN!
Eli onko siis niin, että kaikki lopulta pääsee taivaaseen, koska Jeesus
sovitti koko ihmiskunnan synnit.
Niin sinun täytyy ns. syntyä uudesti ylhäältä,uskoa Jeesus henkilökohtaisena vapahtajana, silloin on tie taivaaseen auki, mutta silloin elämä myös toisenlaista, silloin jos tekee jotain väärää siitä tulee paha olo ja joutuu taas pyytämään anteeksi ja huomaa että täytyy pysytellä lähellä Jeesusta jolloin Pyhä Henki vaikuttaa mitä voi tehdä ja mitä ei ole hyväksi.
Eli ei kaikki ihmiset pääse taivaaseen, vain ne jotka ottavat Jeesuksen vastaan, kuten on kerrottu ja luvattu raamatussa.
Jumala valmisti tie mutta ihmiset ei halua sitä vastaanottaa, joten silloin ei voi mitään, se on silloin iankaikkinen kadotus ja ero Jumalasta, helvetti. tää tuntuu rajulta mutta se on joko tai.
EI OLE SITÄ KESKITIETÄ.
pitää nytlopettaa.....
Niin, kukaan ei ole synnitön ja Taivaaseen kelvollinen, koska Jumala on oikeudenmukainen!!
Jeesus sovitti kuitenkin kaiken synnin ja uskomalla häneen henk.koht. Vapahtajanaan saa kaikki syntinsä anteeksi. Aamen.
Mitä Jeesukseen uskominen henk. koht. Vapahtajanaan on? Ei ainakaan sitä, että pitää totena Jeesuksen Jumaluutta, tai elämää maanpäällä, eli siinä mielessä " uskoo" ja sitten vaan tekee syntiä tuosta vaan. Sellainen ei ole " oikeaa" uskoa Raamatun mukaan.
" Usko on lujaa luottamaista siihen mitä ei näy ja ojentautumista sen mukaan" . Eli luotamme Jumalaan, siihen, että syntimme on anteeksi annettu Jeesuksen sovintoveren kautta ja että olemme Jumalan lapsia, hänen valtakuntansa jäseniä ja matkalla Taivaaseen. Samala ojennumme myös kuulemaan Taivaallisen Isämme tahdon!
Olemme siis matkalla Taivaaseen siksi MITÄ JEESUS TEKI, EI SIKSI MITÄ ME TEEEMME! Mutta kuitenkin meillä on valtava vastuu elää Jumalan tahdon mukaista elämää, eli hyvää ja siveää elämää.
Ei ole kuoleman syntejä (muuta kuin Pyhän Hengen pilkka), mutta kuten sanoin Jumalan laki on kirjoitettu sydämiin, ja Pyhä Henki muistuttaa meitä oikeasta ja väärästä. Synnintunto kuuluu aidon uskovaisen elämään ja tarve ja halu luopua syntielämästään. Ei voi todellakaan miten sattuu elää!
Mutta sitten meillä saakin olla siunattu varmuus siitä, että vaikkemme olekaan täydellisiä (kukaan ei ole) on syntimme ja virheemme maksettu täydellisesti!
Pahoista ihmisistä:
Totuus on se, että ongelmaperheiden lapsilla on ongelmia. Toiset osaavat silti " elää ihmisiksi" toiset eivät. Jos käy tutustumassa nuorisokoteihin, vankiloihin jne. syvällisemmin, saa todeta, että monet siellä elävät ovat kokeneet ikäviä asioita lapsuudessaan, usein juuri perheessään.
Pieni ihminen on niin herkkä astia, että se helposti menee rikki ja haavat jäävät sydämeen. Paha olo purkautuu pois sitten monella eri tavalla. Riippuvuuksilla (päihde-, työ-, peliriippuvuudet), huonona itsetuntona, vastuunottamisen välttämisellä, sitoutumisen pelolla jne jne.
Näiden " ongelmaperheiden" lasten vanhemmillakin on saattanut olla aikamoisia elämänkohtaloita, jota he sitten toistavat... sukupolvi sukupolvelta jatkuu, yleensä. (Tästä muuten Raamattukin opettaa.) Ei voi kauhalla ammentaa jos on lusikalla saanut, vai mites se sanonta menee....Puhutaanko siis pahoista ihmisistä vai särkyneistä?
Jeesuksen Rakkaus voi kuitenkin eheyttää särkyneitä!
Kysy vaan, jos vielä jäi epäselväksi, vastaan mielelläni sen mitä osaan.
mariam-83-:
Voi huoletta jatkaa niitä pahoja tekoja, koska on varma että pääsee kuitenkin taivaaseen.
Jeesus puhui itse aviorikoksesta tavatulle naiselle " Mene, äläkä enää tee syntiä" (Joh.8:11). Jeesus antoi naiselle anteeksi, vapautti lain mukaisesta tuomiosta, mutta edellytti noin. Synti kun on anteeksi saatu, sitä ei saa enää tehdä. Naisen elämästä ei kerrota sen enempää, vaikka jotkut olettavatkin hänen olevan Magdalan Maria, josta Raamattu kertoo. Vastaus kysymykseesi on siis nuo Jeesuksen sanat. Eli ei saa syntiä tehdä.
Paavali kirjoittaa kirjeessään roomalaisille luvussa 9 jakeessa 18. " Niin hän (Jumala) siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo." Näin itse käsitän, että minun on uskottava Jumalaan ja elettävä niin hyvin kuin voin. Jos Jumala tahtoo olla minulle armollinen, pääsen hänen luoksensa. Enhän minä voi tietää kaikkea, missä olen syntiä tehnyt, enhän sitä aina edes huomaa. Mutta Jumala tietää ja tuomitsee oikeudenmukaisesti ja siihen luotan, on lopputulos mikä tahansa. Toivon ja teen parhaani, että hyvin kävisi.
Minulle voi myös kirjoittaa: heddastiina@yahoo.co.uk
En ole tavannut ketään muuta, jolla olisi herkempi omatunto, vahvempi synnintunto kuin uskovainen kristitty! Joskus jopa liiankin voimakas alenmuudentunto (johon Raamattu ei toki kehoita). Sen voi huomata kyllä, minkä Jumala lupasi, että laiki on kirjoitettu lihasydämiin (kivitaulujen sijasta).
Se, että lankeaa syntiin, aiheuttaa kyllä jopa sietämättömän pahan olon
ja katumuksen, ja silloin Jumala antaa 100% varmasti anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä!
Eri asia on se, että tekee mitä sattuu ja sitten huokkaa anteeksipyynnön ohimennen Jumalalle, tämmöisen Jumala kyllä tietää ja huomaa aivan varmasti paremmin kuin kukaan muu.
Mutta ajatteles, jos olisi langennut syntiin, ja katuisi ihan sydäntä särkevästi, muttei voisi olla varma armosta?