Oletko varma?!
Kommentit (52)
Samaahan voisi kysyä kristityiltä tai ateisteilta, budhalaisilta jne. Jokainenhan joka uskoo johonkin tai on vähänkin uskonasioita miettinyt, ajattelee olevansa vähintään oikeilla jäljillä. Eihän kukaan usko tahallaan väärin. Jos joku ajattelee uskovansa täysin väärin, hän ei todellisuudessa sitten usko niin.
Itse ajattelen, että mikään uskonto tai uskonnon suuntaus ei voi olla täysin oikeassa. Ihminen vaikuttaa niin suuresti uskontoihin, niihin liittyviin tapoihin ja kulttuureihin, etteivät ne yksinkertaisesti voi pysyä täysin " puhtaina" ja " oikeina" . Ihmiset ovat niin epätäydellisiä, että he tekevät myös uskonnoista epätäydellisiä. Ainoastaan Jumala tietää TOTUUDEN.
sillä Jumala on Armelias Armahtaja, miksi ette sano rakastava Jumala.??? Rakas Isä???
jumala armahtaa armeliasti kenet haluaa, siinä ei ole mitään varmaa, se on hyvin hyvin epävarmaa, islamin uskon mukaan.
asioihin pitää saada täysi varmuus ja siihen mikä on päämäärä, muuten elät epävarmasti, minusta se on ainakin hyvin epäluotettavaa.
se käy vertaukseksi kun mies rakensi hiekalle ja tulva tuli ja vei koko rakennuksen, mutta viisas mies kalliolle rakensi ja tulva tuli, mutta rakennus säilyi.
ja tää kallio on Jeesus.
Miksi ihmeessä pitäisi sanoa Jumalasta " rakas isä" ?
Minulla on isä, ja uskon Jumalaan, mutta ne on kyllä kaksi ihan
eri asiaa. Jumala on luoja, muttei isä.
Näin siis minä uskon:)
Jumala on lähettänyt profeettoja kertomaan ihmisille, että heidän tulee palvoa vain yhtä Jumalaa ja hylätä epäjumalat.
Niin on lähettänyt, mutta kuka on A ja O, ensimmäinen ja viimeinen??
ja kuinka voi täydellisen profeetan jälkeen uskoa vajaata?? varsinkin kun se vajaa on syntinen, syntinen ei ole hyvä esimerkki. en minä ainakaa hyväksy sellaista mallia.
Ei minusat siinä mitään erikoista ollut..?! Saa toki muutkin vastata..
miksi pitäisi?
Miksi ihmeessä pitäisi sanoa Jumalasta " rakas isä" ?
Minulla on isä, ja uskon Jumalaan, mutta ne on kyllä kaksi ihan
eri asiaa. Jumala on luoja, muttei isä.
Näin siis minä uskon:)
Evankeliumeissa Isää on käytetty Jumalan nimenä ainakin 164 kertaa. Jeesus opetti Jumalan olevan Isä, jonka ihminen voi oikeasti kohdata. Hän ei ole kaukainen ja saavuttamaton. Vanhan Testamentin Jumala tulee meille Isäksi Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen kauttaan tulemme Jumalan lapsiksi.
" Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät." Mutta Isän verhotessa kasvonsa rangaistessaan Poikaansa meidän syntiemme tähden, Hän huusi: " Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" Kaiken kärsimyksensä keskellä Hän kuitenkin luotti Jumalan Isyyden todellisuuteen ja Hänen viimeiset sanansa ristillä olivat: " Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni."
Katsokaa minkä kaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi." (1 Joh. 3:1)
Raamatun mukaan " Lohduttaja, Pyhä Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia" (Room. 8:16). Olemme Jumalan perhettä (Ef. 2:18-22)
Raamatun Jumala tuli rakkaudessaan meidän tasollemme, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän otti orjan muodon ja alensi itsensä alimmalle tasolle kantaen syyllisyytemme ja ottaen rangaistuksemme päällensä. Hänen uhrautumisensa meidän syntiemme edestä merkitsee ikuista, pyhää rakkautta. Meillä ei ole kaukaista, persoonatonta Jumalaa, vaan Isä, Poika ja Pyhä Henki. Hän ei epäröi pelastaa meitä eikä asettua meihin asumaan. Jokainen, joka ei tunnusta tai hyväksy Pyhää Kolminaisuutta osoittaa, että todellinen Jumala on häneltä piilossa.
Harrietin kysymystä. Eli, mitä jos kuoltuani huomaisinkin olevani helvetissä. Ensin ajattelin, että haluaisin silloin kysyä Jumalalta, mitä tein/uskoin väärin? Kuinka olisi pitänyt uskoa/elää? Sitten kuitenkin ajattelin, että kadotuksesta käsin ei voi kysyä mitään Jumalalta, koska kadotus on ikuista eroa Jumalasta.
Luulenkin, että taivas ja kadotus ovat jotain sellaista, mitä ihminen ei voi käsittää. (Eikä ihminen voi myöskään käsittää tai tietää kuka menee taivaaseen ja kuka ei.) Jos pääsisin taivaaseen ja minun lapseni taas joutuisivat kadotukseen, olisin varmasti hyvin onneton siellä taivaassa. Ja eihän taivaassa voi olla onneton. Esimerkiksi tästä syystä en voi ymmärtää taivasta/kadotusta. Mutta onneksi minun ei tarvitsekkaan ymmärtää, koska Jumala kyllä tietää.
Kuule, kun olen vahva uskossani, niin ei voi tapahtua niin, että olisin väärässä. Ymmärrätkö? Olen oikeassa uskossa, enkä epäile sitä sekunnin murto-osaakaan. Joten kysymyksesi on täysin ... aiheeton.
Armahtaja, sillä armo on tärkeää, ei pelkkä rakkaus riitä!
Toiseksi kuten jo tuli selville, minä en kutsu muslimina Jumalaa isäksi. Minulla on isä, mutta hän ei ole jumala, vaan ihminen.
Toistan edelleenkin. Jumala sanoo Koraanissa, että hän antaa kaiken anteeksi, paitse sen, että palvoo muita Hänen rinnallaan. Ellei sitten sitä kadu ja palaa takaisin yhden Jumalan palvomiseen. Tässä on selvä lupaus Paratiisiin pääsystä, eikö?
Ehkä sinun mielestä Jeesus on kallio, mutta minusta se Kallio on JUMALA!
Kolmanneksi, en ota nyt puheeksi näitä sinun profeettojen vertailuja, sillä se on turhaa kun et usko Muhammedin olleen profeetta. Joten kun et usko, niin älä vertaa muita profeettoja häneen.
UmmHabiba:
Kuule, kun olen vahva uskossani, niin ei voi tapahtua niin, että olisin väärässä. Ymmärrätkö? Olen oikeassa uskossa, enkä epäile sitä sekunnin murto-osaakaan. Joten kysymyksesi on täysin ... aiheeton.
Jeesus on; tie,totuus ja elämä.
Kristinuskon Jumala ainakin rakastaa valtavan paljon! Hän antoi ainoan poikansa, ettei kukaan joutuisi kadotukseen. Lisäksi uskomme mukaan voimme olla ihan 100% varmoja, että saamme syntimme anteeksi, koska se on Jumalan lupaus! Käsittääkseni tällaista varmuutta ei ole islamissa?
sen tietää vain Jumala!
Toisaalta. Jeesus oli tie, totuus ja elämä hänen aikansa juutalaisille, sillä hän tuli vain juutalaisten kadonneita lampaita varten, kuten Jeesus itse sanoi. Hän näytti tien totuuteen ja ikuiseen elämään profeettana, ei Jumalan poikana. Tähän minä uskon, mutta kuten sanoin, en usko siihen kuten sinä uskot.
harriet_:
UmmHabiba:
Kuule, kun olen vahva uskossani, niin ei voi tapahtua niin, että olisin väärässä. Ymmärrätkö? Olen oikeassa uskossa, enkä epäile sitä sekunnin murto-osaakaan. Joten kysymyksesi on täysin ... aiheeton.Jeesus on; tie,totuus ja elämä.
Toki saat uskoa, mutta mä uskon kans noin, ku kirjotin..Saa kai puhua kummiski?
Ei rakasta. Nimittäin syntisiä, jotka EIVÄT kadu syntejään. Heitä Jumala ei rakasta, mutta ihminen joka tekee syntiä ja katuu sitä, häntä Jumala rakastaa!
Meidän uskossa taas Jumala rakastaa syntistä ihmistä mutta hän vihaa syntiä. ja Hän on ensin rakastanut meitä koska lähetti poikansa maanpäälle.
sanoit Jeesuksen tulleen vain juutalaisille, hehän eivät ottaneet Jeesusta vastaan ja he odottavat vielä Messiastaan???
mutta Jeesus tuli kaikille, juutalaisille, muslimeille, kristityille ja mitä nyt onkaan...
mat.28.18-
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: " Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Mark.16:15--
Hän sanoi heille: " Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. 17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."
19 Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle. 20 Opetuslapset lähtivät matkaan ja saarnasivat kaikkialla. Herra toimi heidän kanssaan ja vahvisti sanan tunnusmerkeillä.]
näin toi on vielä tänäpäivänäkin.
Jatkuvastihan täällä on kirjoitettu kuinka Jeesus on Jumala, kuinka Jumala tuli ihmisenä maailmaan sovittaakseen ihmisten synnit. Nyt onkin Hänen Poikansa tullut maailmaan. Ristiriitaista.
miisa29:
Kristinuskon Jumala ainakin rakastaa valtavan paljon! Hän antoi ainoan poikansa, ettei kukaan joutuisi kadotukseen. Lisäksi uskomme mukaan voimme olla ihan 100% varmoja, että saamme syntimme anteeksi, koska se on Jumalan lupaus! Käsittääkseni tällaista varmuutta ei ole islamissa?
miisa29:
Jos synnit saa 100% varmasti anteeksi, niin eikö tavallaan ole sama miten elää? Miksi miettiä päänsä puhki, mikä on syntiä ja mikä ei, jos anteeksianto on varma?
Muslimit! Mitä, jos kuoltuanne huomaisittekin, että olitte väärässä ja tuonela olisi se teidän määränpää?
Osaisko kukaan vastata ilman sen kummempaa riitaa?