Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

.

• ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Miestarjoilijan, jos ravintolassa sellainen on. Ovat asiallisempia, asiantuntevampia ja parempia asiakaspalvelijoita kuin niskojaan nakkelevat aikuispissikset.

• ylös 5
  • alas 19
Vierailija

Riippuu tietysti ravintoasta. 

Lähiräkälässä haen tiskiltä tuopin ja riittää, kun se ojennetaan minulle. Michelin-ravintolassa (en kyllä ole käynyt, mutta korvikkeena vaikka Lehtovaarassa) odotan, että kysymyksiini vastataan asiantuntevasti ja tietyt muutostoiveeni vaikkapa annoksen suhteen toteutetaan hymy huulilla. 

Olen kyllä sellainen helppo asiakas ihan missä vain ja minulla ei koskaan ole mitään erityistä... Mutta jos olisi, niin odottaisin tätä. 

• ylös 12
  • alas 4
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lähiräkälässä haen tiskiltä tuopin ja riittää, kun se ojennetaan minulle. Michelin-ravintolassa (en kyllä ole käynyt, mutta korvikkeena vaikka Lehtovaarassa) odotan, että kysymyksiini vastataan asiantuntevasti ja tietyt muutostoiveeni vaikkapa annoksen suhteen toteutetaan hymy huulilla. 

Olen kyllä sellainen helppo asiakas ihan missä vain ja minulla ei koskaan ole mitään erityistä... Mutta jos olisi, niin odottaisin tätä. 

Michelin-ravintoloissa niitä annoksia ei ihan noin vaan muutellakaan , jos et ole vaikkapa ruokarajoituksistasi tai allergioista etukäteen ilmoittanut. Niissä kun ei valita kermaperunoiden ja lohkoperunoiden väliltä.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

toivoisin, että tarjoilija informoisi jos kestää kauemmin saada ruokaa.

Lisäksi toivoisin ettei kysytä maistuiko ruoka.

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miestarjoilijan, jos ravintolassa sellainen on. Ovat asiallisempia, asiantuntevampia ja parempia asiakaspalvelijoita kuin niskojaan nakkelevat aikuispissikset.

Palstamammat taas alapeukuttamassa  ; )

Toisaalla on ihan ok riehua miesgynekologeista ja vaatia naisia myyjiksi autokauppoihin ja elektroniikkaliikkeisiin. Hyvin harva naistarjoilija on oikeasti ammattilainen työssään.

Miehet suhtautuvat tarjoilijan työhönsä aivan eri tavalla ja ammattiylpeydellä , aivan kuten missä muussakin ammatissa tahansa. Naisia kiinnostaa puhelimen räpläys ja onko huulikiiltoa tarpeeksi.

• ylös 3
  • alas 17
Vierailija

Ystävällistä,läsnäolevaa ja asiantuntevaa.

Eli tervehdykset, onko kaikki hyvin/maistuuko ruoka-kysymykset. Jos jotain kysyy nii vastaukseksi jotain muuta ku en tiedä. Pitää osata suositella ruokaa tai juomaa. Menu pitää tuntea

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mistä ajattelit ravintolan sitten keräävän palautteensa? Iltalehteen soittavien mammojen perusteella?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mistä ajattelit ravintolan sitten keräävän palautteensa? Iltalehteen soittavien mammojen perusteella?

kuka vastaa rehellisesti, että olipas paska annos?  

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Michelin-ravintoloissa niitä annoksia ei ihan noin vaan muutellakaan , jos et ole vaikkapa ruokarajoituksistasi tai allergioista etukäteen ilmoittanut. Niissä kun ei valita kermaperunoiden ja lohkoperunoiden väliltä.

Hahhaha, vai sellaista! :D Kyllä nimenomaan siellä se annosten kustomointi käy. Jos haluat annoksesi gluteenittomana, se onnistuu takuuvarmasti.

Vierailija

Mulle riittää se, että huomioidaa, ohjataan pöytään ja otetaan tilaus vastaan ja tudaan ruoka. Ruokailun aikana toivon, että tarjoilija seuraa missä vaiheessa ruokailua seurueemme on ja tulee kysymään miltä ruoka maistuu ja kysyy haluammeko jälkiruokaa. Toivon myös, että tuovat laskun nopeasti jälkiruoan jälkeen.

Vierailija

Ruokaravintolan musiikin pitää olla rauhallista ja voimakkuuden aika hiljainen. Erääseen pikaruokapaikkaan mennäni satuin olemaan paikan ainoa asiakas, joten rohkenin pyytää, että voisiko tuon "musiikin" katkaista. Niin tapahtui, mutta heti kun esimies parin minuutin kuluttua tuli paikalle, mökä alkoi uudestaan. Kai se kuuluu johonkin brändin vaatimuksiin, mutta hetken hiljaisuus silloin tällöin olisi ihan mukavaa!
Sitäkin muuten ihmettelen, miksi näitä pikaruokapaikkoja sanotaan ravintoloiksi?!

Siitä en pidä, että kesken syömisen tarjoilija tulee kysymään maistuuko, se on pelkästään häiriöksi!

Tutulle sattui kerran näin, että pienelle lapselleen tuli vessahätä kesken ruokailun, joten sinne sitten. Tämä äiti, tarjoilija aiemmin itsekin, jätti kyllä ruokailuvälineensä oikeaoppisesti niin, että talon tarjoilija tietää aterian olevan kesken, mutta niin vain oli ruoat viety pois! Kummallista toimintaa, olisihan tuon ehtinyt tarkistaa, kun asiakas palaa pöytään lapsen kanssa vessasta, missä tarjoilija tiesi heidän olevan. Siitä äiti antoi palautetta, tiesihän omistajan itse olevan keittiössä. Törppö tarjoilija vain nakkeli niskojaan, kunnes omistajakokki oikaisi häntä. Tämä äiti muuten jo lapsiaan lähes kaikkialle ja hyvin ovat oppineet käyttäytymään, mutta jos joku ei saa lapsiaan kuriin ravintolassa, silloin sieltä pitää poistua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hahhaha, vai sellaista! :D Kyllä nimenomaan siellä se annosten kustomointi käy. Jos haluat annoksesi gluteenittomana, se onnistuu takuuvarmasti.

No ei se ihan paikan päällä ilmoittaminen taida riittää. Ruokarajoitteet kun kysytään miltei poikkeuksetta pöytävarauksen yhteydessä. En tosin tiedä kuinka monessa Michelin-ravintolassa olet käynyt, itse olen käynyt todella monessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kun asiakas on lähdössä tai vaikka odottaa seuraavaa osaa, ei silloin kun tällä on ruoka suussa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

kuka vastaa rehellisesti, että olipas paska annos?  

Jos annos on paska, niin se kerrotaan jo paljon aikaisemmin eli palautetaan keittiöön. Jos se on ihan syötävää mutta jollain tavalla pettymys, niin se kerrotaan asiallisesti kysyttäessä.

Vierailija

Ystävällinen, hymyilevä ja aidosti asiakaspalveluhenkinen asenne (noudatan itse tätä toisessa asiakaspalveluun liittyvässä työssä). Osaa ottaa vastaan palautetta, jos ruoka ei ollutkaan hyvää, tai risotto ylikypsää (niin että se on riisipuuroa suussa), eikä syytä tuolloin, tai epäile ensimmäisenä asiakasta. Annan todella harvoin huonoa palautetta, olen yleensä suht vähään tyytyvä, mutta jos ruoka on oikeasti pahaa, tai koostumus ihan päin prinkkalaa (palanut pohjaan, ylikypsää, sitkeää, ei saa pureskeltua etc), niin silloin sanon asiasta ystävällisesti, mutta suoraan.

Odotan myös tarjoilija tietävän ruokarajoitteista (tartar kastike sisältää kalaa) ja erikoisruokavalioista, jos seurueessani sellaisia ihmisiä on.

Vierailija

Normaalin asiallisen asiakaspalvelun lisäksi toivoisin asiantuntemusta - alan ammattilaisen tulisi minusta tietää ihan itse, mikä on gluteeniton tai mitä eroa maidottomalla ja laktoosittomalla on. 

Muuta en oikeastaan vaatimalla vaadi, mutta toki joistain asioista voi saada paljonkin plussaa ja palaavan asiakkaan. Esimerkiksi kävin eilen Aschanin kahvilassa ja kysyin onko heillä tuotetta x, ei ollut, mutta myyjä antoi neuvoja minkä muun ketjun kahvilasta uskoisi tuotetta löytyvän. Jatkossa tuen mielelläni kahvilaa jossa asiakasta halutaan auttaa silloinkin kun omaa liikevoittoa ei ole siltä erää tiedossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ystävällinen, hymyilevä ja aidosti asiakaspalveluhenkinen asenne (noudatan itse tätä toisessa asiakaspalveluun liittyvässä työssä). Osaa ottaa vastaan palautetta, jos ruoka ei ollutkaan hyvää, tai risotto ylikypsää (niin että se on riisipuuroa suussa), eikä syytä tuolloin, tai epäile ensimmäisenä asiakasta. Annan todella harvoin huonoa palautetta, olen yleensä suht vähään tyytyvä, mutta jos ruoka on oikeasti pahaa, tai koostumus ihan päin prinkkalaa (palanut pohjaan, ylikypsää, sitkeää, ei saa pureskeltua etc), niin silloin sanon asiasta ystävällisesti, mutta suoraan.

Odotan myös tarjoilija tietävän ruokarajoitteista (tartar kastike sisältää kalaa) ja erikoisruokavalioista, jos seurueessani sellaisia ihmisiä on.

Tartar-kastike ei sisällä kalaa, Cesar-kastike kylläkin. Toivottavasti et itse ole pahasti allerginen.

Vierailija

Normaali asiakas ei vaadi erityistä palvelua, somehuomionhakuiset ja äitylit sitäkin enemmän.

Sivut