Olen menossa maanantaina yleislääkärille jännityspäänsäryn takia. Mitä apua mahdan vaivaani saada?
Mulla on myös migreeni, johon on toimivat lääkkeet, mutta eipä noi migreenin täsmälääkkeet tähän jännityspäänsärkyyn ole tarkoitettu. Eli jotain muuta apua tarttis saada.
Kommentit (26)
Mulla jännityspäänsäryn aiheuttaa ahdistus. Ahdistuneena ilmeisesti jännitän niskaa ja hartioita. Mulla apu löytyi ahdistukseen tarkoitetusta lääkkeestä, cipralexista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jännityspäänsäryn aiheuttaa ahdistus. Ahdistuneena ilmeisesti jännitän niskaa ja hartioita. Mulla apu löytyi ahdistukseen tarkoitetusta lääkkeestä, cipralexista.
Suosittelisin hoitamaan ennemmin ahdistuksen syytä kuin turruttamaan sen oireita lääkkeillä. Nimim. kokemusta on
Keskusteluterapia voi myös olla pitkäaikaisempi apu jos kyseessä on stressin/ murehtimisen/ huolehtimisen pahentama oireilu. Mutu-tuntumalla iso osa migreeni/päänsärkypotilaita on "kilttejä tyttöjä"; stressaavat, murehtivat, huolehtivat kaikista ja kaikesta muusta paitsi omasta itsestään. Kroppa sitten pakottaisi hoitamaan omaa päätään/ kieroja ajatusratoja/ pitämään puoliaan mutta mieluummin hoidetaan oiretta kuin syytä.
Kehoittaisin miettimään hammaskiskojen hankkimista hammaslääkäriltä. Varsinkin, jos pää on jo aamulla kipeä. Stressi purkaantuu öisin hampaiden narskutteluna. Itelläni on ollut hyvä apu. Samalla hampaat säästyy, öinen liike kuluttaa hampaiden pintaa.