Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa maanantaina yleislääkärille jännityspäänsäryn takia. Mitä apua mahdan vaivaani saada?

Vierailija
12.06.2016 |

Mulla on myös migreeni, johon on toimivat lääkkeet, mutta eipä noi migreenin täsmälääkkeet tähän jännityspäänsärkyyn ole tarkoitettu. Eli jotain muuta apua tarttis saada.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoittaisin miettimään hammaskiskojen hankkimista hammaslääkäriltä. Varsinkin, jos pää on jo aamulla kipeä. Stressi purkaantuu öisin hampaiden narskutteluna. Itelläni on ollut hyvä apu. Samalla hampaat säästyy, öinen liike kuluttaa hampaiden pintaa.

Vierailija
22/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jännityspäänsäryn aiheuttaa ahdistus. Ahdistuneena ilmeisesti jännitän niskaa ja hartioita. Mulla apu löytyi ahdistukseen tarkoitetusta lääkkeestä, cipralexista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule saamaan ensimmäiseltä yleislääkärikäynniltä mitään apua.

Vierailija
24/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jännityspäänsäryn aiheuttaa ahdistus. Ahdistuneena ilmeisesti jännitän niskaa ja hartioita. Mulla apu löytyi ahdistukseen tarkoitetusta lääkkeestä, cipralexista.

Suosittelisin hoitamaan ennemmin ahdistuksen syytä kuin turruttamaan sen oireita lääkkeillä. Nimim. kokemusta on

Vierailija
25/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluterapia voi myös olla pitkäaikaisempi apu jos kyseessä on stressin/ murehtimisen/ huolehtimisen pahentama oireilu.  Mutu-tuntumalla iso osa migreeni/päänsärkypotilaita on "kilttejä tyttöjä"; stressaavat, murehtivat, huolehtivat kaikista ja kaikesta muusta paitsi omasta itsestään. Kroppa sitten pakottaisi hoitamaan omaa päätään/ kieroja ajatusratoja/ pitämään puoliaan mutta mieluummin hoidetaan oiretta kuin syytä.

Vierailija
26/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up