Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa maanantaina yleislääkärille jännityspäänsäryn takia. Mitä apua mahdan vaivaani saada?

Vierailija
12.06.2016 |

Mulla on myös migreeni, johon on toimivat lääkkeet, mutta eipä noi migreenin täsmälääkkeet tähän jännityspäänsärkyyn ole tarkoitettu. Eli jotain muuta apua tarttis saada.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaohjeet ja reseptin vahvaan buranaan

Vierailija
2/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle olen siis menossa ja toi lääkäri hoitaa migreeni- ja päänsärkypotilaita. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiterapiaa, venyttelyohjeita, hierontaa tai kehotuksen käydä pilateksessa/joogassa.

Vierailija
4/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi lihasrelaksantit ja lähetteen fysioterapiaan.

Vierailija
5/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumpannut olen ja tulehduskipulääkkeitä en saa käyttää. Ap

Vierailija
6/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tämä ja mahdollisesti lähete fysioterapiaan, mikä tietysti olisikin ihan hyvä asia, että siellä katsottaisiin rangan asentoa ja etsittäisiin syytä jännityspäänsärylle.

Vierailija
7/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa siis tulla halvemmaksi skipata lääkäri ja ostaa Voltarenit apteekista ja jatkaa niska-hartiaseudun jumppaamista...

Inhottava olo, kun päätä vaan kiristää ja huimaa päivästä toiseen eikä toi jumppaaminen ole tuottanut tulosta. Ap

Vierailija
8/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa siis tulla halvemmaksi skipata lääkäri ja ostaa Voltarenit apteekista ja jatkaa niska-hartiaseudun jumppaamista...

Inhottava olo, kun päätä vaan kiristää ja huimaa päivästä toiseen eikä toi jumppaaminen ole tuottanut tulosta. Ap

Eli mieluummin otat diagnoosin ja ohjeet av-palstalta kuin alan erikoislääkäriltä?

Vierailija
9/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mieluummin otat diagnoosin ja ohjeet av-palstalta kuin alan erikoislääkäriltä?

En, mutta noi kommentit nyt ovat lähinnä olleet sen suuntaisia, ettei siitä lääkäristä ole tähän vaivaan hyötyä. Ajattelin, josko jotkut täsmälääkkeet olisivat olleet olemassa sen jumpan ja fysioterapian lisäksi. Fyssarille taas pääsee ilman lähetettä arviointikäynneille, joten siihen en lääkäriä tarvitse muuten kuin diagnoosin varmistamiseen korkeintaan. Ap

Vierailija
10/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jäi vielä kertomatta, että neurologinen status on normaali, kun reilu kuukausi sitten kävin migreenin takia lääkärissä. Eipä vaan silloin ollut tätä vaivaa, että olisi samalla voinut saada avun tähänkin. Ap

Vierailija
11/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekö itsesi diagnosoit jotta tiedät että kyseessä jännityspäänsärky?

No, mulla kaularanka väärässä asennossa, jännityspäänsärky ja tos-oireyhtymä ja täytyy sanoa että perseestä on elämä välillä.

Triptyl tuonut jonkinmoisen avun.

Vierailija
12/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat fyssarille lähetteen, relaksantteja ja muita pillereitä

Vierailija
13/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mulla kaularanka väärässä asennossa, jännityspäänsärky ja tos-oireyhtymä ja täytyy sanoa että perseestä on elämä välillä.

En tietenkään voi 100 % varma olla diagnoosista, mutta kovin on samat oireet kuin jännityspäänsäryssä. Lääkärihän sen diagnoosin jännityspäänsärystä toki tekee jos hänen mielestään oireeni siihen viittaavat. Kaularanka ja aivot mulla on kuvattu magneetissa ja kerroskuvissa ja niissä ei ollut mitään vikaa. Ap

Vierailija
14/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään voi 100 % varma olla diagnoosista, mutta kovin on samat oireet kuin jännityspäänsäryssä. Lääkärihän sen diagnoosin jännityspäänsärystä toki tekee jos hänen mielestään oireeni siihen viittaavat. Kaularanka ja aivot mulla on kuvattu magneetissa ja kerroskuvissa ja niissä ei ollut mitään vikaa. Ap

En siis meinannut valmiin google-diagnoosin kanssa vastaanotolle marssia, vaan kerron päänsärkyni oireet ja migreenitaustan lääkärille. Lääkäri tehköön sen oikean diagnoosin ja suunnitelkoon jatkot ja hoidon. Ap

Vierailija
15/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päänsärkysi on akuutti, niin tottakai menet lääkäriin. Saat ensiavuksi reseptin lihasrelaksanttiin, jota et muuten saa.

Vierailija
16/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle määrättiin Miranax kuuriluontoisesti, Sirdalud iltaisin ja Triptyl. Hieman pöhnässä.

Vierailija
17/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan myös sauvakävelyä, erittäin kevyttä kuntonyrkkeilyä sekä piikkimattoa, jos oireilee jännityspäänsäryllä.

Vierailija
18/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene suoraan fysioterapeutille ja sen jälkeen ota vaikka kolmen kerran hieronta hierojalla.

Vaihda tyyny.

Keskity venyttelyyn ja lihasten vahvistamiseen, etenkin jos teet päätetyötä. Pelkkä venyttely ei riitä.

Käytä kipugeeliä pahimpiin oireisiin, myös kylmägeeli saattaa helpottaa.

Ota lasi viiniä tai siideriä. Pieni määrä alkoholia saattaa rentouttaa sen verran,ettet koko ajan jännitä lihaksia.

Eli jos muuten olet kunnossa, en usko että lääkäristä on apua, koska särky ei johdu päästö,vaan selän, niskan ja hartioiden ongelmista.

Vierailija
19/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lääkäri pysty sinun lihasjännitystäsi parantamaan, täsmälääkettä ei ole olemassa. Itse en mielelläni lihasrelaksantteja söisi, kuin aivan akuuttiin tilanteeseen. Fysioterapeutin ohjeet ja niiden noudattaminen on ainut keino hoitaa syytä ja sen myötä vaivaa. Triptyl, venlafaksiini ym. nostamaan kipukynnystä. Kyseessä voi olla myös lääkepäänsärky (joka voi kehittyä jo siitä että käyttää kipulääkettä kolmesti viikossa), joten silloin kipulääkkeistä "vieroittuminen", siinäkin triptyl voi auttaa. Ja pitää ottaa huomioon, että jumppaamiselle ja fysioterapialle pitää antaa aikaa näyttää tehonsa, ei tule esiin viikossa eikä kahdessa!

Vierailija
20/26 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyny on tosi tärkeä

Laita rahat sinne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän