Töihin pääkaupunkiseudulle kesäksi tai työharjoitteluun
Mistä löydän asumnon ja miten käytännössä maksan kahdesta asunnosta vuokria kun asun toisaalla Suomessa. Olen opiskelija ja tarkoituksenani tehdä töitä tai suorittaa työharjoittelu,mahdollisesti ulkomailla. Miten raha asiat saan järjestettyä.
Kommentit (12)
Helsinkiin on kymmenientuhansien asuntojono, kesätöitä saa lähinnä suhteilla. Kesätyörahoilla et pysty maksamaan kahden asunnon vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin on kymmenientuhansien asuntojono, kesätöitä saa lähinnä suhteilla. Kesätyörahoilla et pysty maksamaan kahden asunnon vuokraa.
Ei se nyt ihan noin vaikeaa ole. Tyttäreni on toista kesää Helsingissä kesätöissä. Kesätyöt on hommannut itse, ilman mitään suhteita. Tämä kesänä oli vähä valitakin. Kämppäkin on järjestynyt suuremmitta ongelmitta, kimppakämppä kylläkin. Kyllä niitä asuntoja sieltä kesäksi saa, eikä mihinkään jonoihin tartte mennä.
Minkä vuoden kesästä puhut, 2017 varmaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan noin vaikeaa ole. Tyttäreni on toista kesää Helsingissä kesätöissä. Kesätyöt on hommannut itse, ilman mitään suhteita. Tämä kesänä oli vähä valitakin. Kämppäkin on järjestynyt suuremmitta ongelmitta, kimppakämppä kylläkin. Kyllä niitä asuntoja sieltä kesäksi saa, eikä mihinkään jonoihin tartte mennä.
Puhun kyllä ihan tositilanteesta. Kiireellisessä asuntojonossa on 20 000 ihmistä, vähemmän kiireellisessä 25 000. Tämä tilanne ainakin jokunen vuosi sitten. Kesätöihin joutuu hakemaan lukemattomiin paikkoihin, tuuria on jos tärppää. Oma lapseni sai kesätyön ja sen jatkoksi osa-aikatyötä opiskeluvuosiksi, paikka löytyi kun apuna oli suosittelija. Toki itse vakuutti itsensä haastattelussa ja työllään.
Asumistukea ap ei tule saamaan kuin yhteen asuntoon, kohtuullisiin asumismenoihin. Lähtötilanne on siis hataralla pohjalla vielä, mutta ei muuta kuin asioiden kimppuun.
En saanut käsitystä muuttaako hän Helsinkiin vain yhdeksi kesäksi vai pitemmäksi aikaa.